Lisää bensaa ... - Injektorien ja paineen valinnan vaikeus
Modaamalla alkuperäistä regulaattoria. Ei siis sinällään säätämään mutta nostamaan. Mutta vakiopumpulla aika umpikujaan johtava homma... 3bar tuotto noin 80l/h ja painetta nostaessa tuotto tippuu. Tietty siitä kiinni mitä hakee.wänk kirjoitti:Oonko ymmärtäny oikein että vakio (tankin sisäistä) bensapumppun painetta pystyyy säätämään ? Miten?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Lisää speksejä.
Bosch motorsports pumppujen speksejä.
Ja Volvofoorumilta löytynyt lista:
Part Number........ litres / hour ......(pressure)
0 580 254 023........... 168............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 040........... 102............ (6.5 Bar) (94psi)
0 580 254 044........... 200 ............(5 Bar) (72psi)
0 580 254 046........... 207............ (3 Bar) (43psi)
0 580 254 053........... 175............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 909........... 148............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 910........... 130............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 911........... 95.............. (4 Bar) (58psi)
0 580 254 975........... 165............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 979........... 165............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 984........... 165............ (5 Bar) (72psi)
0 580 464 069........... 98.............. (4 Bar) (58psi)
0 580 464 070........... 130............ (3 Bar) (43psi)
B 261 205 413.......... 200............ (8 Bar) (116psi)
Taxiin vaihtu just pumppu (toistaiseksi vain lainassa OAMK:lta). Tais olla tuo malli 044 (entinen oli 909).
Ps. nätisti käy tyhjäkäyntiä vieläkin vaikka on ne +1000cc suuttimet
Bosch motorsports pumppujen speksejä.
Ja Volvofoorumilta löytynyt lista:
Part Number........ litres / hour ......(pressure)
0 580 254 023........... 168............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 040........... 102............ (6.5 Bar) (94psi)
0 580 254 044........... 200 ............(5 Bar) (72psi)
0 580 254 046........... 207............ (3 Bar) (43psi)
0 580 254 053........... 175............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 909........... 148............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 910........... 130............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 911........... 95.............. (4 Bar) (58psi)
0 580 254 975........... 165............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 979........... 165............ (5 Bar) (72psi)
0 580 254 984........... 165............ (5 Bar) (72psi)
0 580 464 069........... 98.............. (4 Bar) (58psi)
0 580 464 070........... 130............ (3 Bar) (43psi)
B 261 205 413.......... 200............ (8 Bar) (116psi)
Taxiin vaihtu just pumppu (toistaiseksi vain lainassa OAMK:lta). Tais olla tuo malli 044 (entinen oli 909).
Ps. nätisti käy tyhjäkäyntiä vieläkin vaikka on ne +1000cc suuttimet
Lainataas tätä topikkia.
Omassa k6:ssa on proboost turbo ko firman omalla rikastuspiirillä. Olis idea heittää se ylimääräinen rikastinpiiri mäelle ja siirtyä yksiin isompiin suuttimiin. Eli ilmeisesti noi S2000 suuttimet ovat sopivat tähän tarkoitukseen. Menevätkö suoraan vai vaatiiko jotain muutoksia. Pumppuna mulla on Boschin 044 loppuinen kapistus ja bensanpaineen säädöstä pitää huolen Aeromotiven säädin. Tällä hetkellä on moposta mitattu se noin reilu 350hp takarenkaalta. Mutta shifterin asentamisen yhteydessä tuon ecun joutuu kuitenkin flashäämään niin samallahan tämänkin tekisi. Ja olisi koko paletti säädettävissä tuolla eculla. Jäikö jotain huomioimatta vai meneekö näillä palikoilla?
Omassa k6:ssa on proboost turbo ko firman omalla rikastuspiirillä. Olis idea heittää se ylimääräinen rikastinpiiri mäelle ja siirtyä yksiin isompiin suuttimiin. Eli ilmeisesti noi S2000 suuttimet ovat sopivat tähän tarkoitukseen. Menevätkö suoraan vai vaatiiko jotain muutoksia. Pumppuna mulla on Boschin 044 loppuinen kapistus ja bensanpaineen säädöstä pitää huolen Aeromotiven säädin. Tällä hetkellä on moposta mitattu se noin reilu 350hp takarenkaalta. Mutta shifterin asentamisen yhteydessä tuon ecun joutuu kuitenkin flashäämään niin samallahan tämänkin tekisi. Ja olisi koko paletti säädettävissä tuolla eculla. Jäikö jotain huomioimatta vai meneekö näillä palikoilla?
S2000 injektorit menee heittämällä paikalleen. G1 pyöristä tekevät kertovalla polttoainbesäätimellä turboja ilman lisäruiskuja. Vittaneimen Sami tuntee kuviot. Eli voi olla että polttoainesäätimen joutuu vaihtamaan kertovaan versioon jos lisäruiskusta haluaa eroon.Kapakala kirjoitti:Lainataas tätä topikkia.
Omassa k6:ssa on proboost turbo ko firman omalla rikastuspiirillä. Olis idea heittää se ylimääräinen rikastinpiiri mäelle ja siirtyä yksiin isompiin suuttimiin. Eli ilmeisesti noi S2000 suuttimet ovat sopivat tähän tarkoitukseen. Menevätkö suoraan vai vaatiiko jotain muutoksia. Pumppuna mulla on Boschin 044 loppuinen kapistus ja bensanpaineen säädöstä pitää huolen Aeromotiven säädin. Tällä hetkellä on moposta mitattu se noin reilu 350hp takarenkaalta. Mutta shifterin asentamisen yhteydessä tuon ecun joutuu kuitenkin flashäämään niin samallahan tämänkin tekisi. Ja olisi koko paletti säädettävissä tuolla eculla. Jäikö jotain huomioimatta vai meneekö näillä palikoilla?
Mikäli tilanne ei ole muutamassa kuukaudessa muuttunut niin noille tehoille vaatii sen oman lisärikastuksen jotta toimisi hyvin. Toimii vain pienillä ahtimilla tuo neljän suuttimen systeemi. Samilta varmaan saa tarkempaa tietoa aiheesta.Kapakala kirjoitti:Lainataas tätä topikkia.
Omassa k6:ssa on proboost turbo ko firman omalla rikastuspiirillä. Olis idea heittää se ylimääräinen rikastinpiiri mäelle ja siirtyä yksiin isompiin suuttimiin. Eli ilmeisesti noi S2000 suuttimet ovat sopivat tähän tarkoitukseen. Menevätkö suoraan vai vaatiiko jotain muutoksia. Pumppuna mulla on Boschin 044 loppuinen kapistus ja bensanpaineen säädöstä pitää huolen Aeromotiven säädin. Tällä hetkellä on moposta mitattu se noin reilu 350hp takarenkaalta. Mutta shifterin asentamisen yhteydessä tuon ecun joutuu kuitenkin flashäämään niin samallahan tämänkin tekisi. Ja olisi koko paletti säädettävissä tuolla eculla. Jäikö jotain huomioimatta vai meneekö näillä palikoilla?
busajasa kirjoitti:Olen tässä metsästellyt tuota Boschin pumppua ja tämän hetken ymärrys on seuraava:
1. pumppu joka tarvitaan on Boschin pumppu
-osanumero 0580 453 081
-EAN Nro: 3165141845907
2. Pumppu on korvattu
-osanumero: 0 580 314 068
-EAN Nro: 3165143511336
Toisin sanoen tuota kuvassa näkyvää pumppua ei enään saa. Se on korvattu uudella osanumerolla ja sen soveltuvuudesta käyttöömme ei ole mitään tietoa. Tänään tilasin kuitenkin Bosch service liikkeestä tuon pumpun joten ensiviikolla tiedetään onko uusi pumppu sopiva meidän käyttöömme. Pumpun hinta 170+ Eur.
Ensi viikolla tämän osalta viisaampia...
Vanhan nostelua. K6 ja turboahdettu (melkein valmis..) Proboostin kitillä. Onko tuo pumppumalli vielä validi eli vanhan tilalle bolt-on Boschilainen 0 580 314 068? Kysyin Motonetistä ja sieltä vastattiin tiedusteluuni, että tuota pumppu löytyy tuotekoodilla 28-1393 hintaan 139,90. Täytyy käydä ihmettelemässä ja hankkimasssa pääsiäisaskarteluksi.
Pyörän omissa alkuperäisissä suuttimissa havaittiin ylimääräistä heittoa pesun ja mittauksen yhteydessä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=163911.0
Miksi uudet vakiosuuttimet?
Primäärisuuttimia ei kannata päivittää isommiksi, kun vakioeculla ei luotettavasti pääse eroon Proboost/Finboostin lisäruiskusta. Kertova bensanpainesäädin turbopyörässä tuntuu liian kaasarimaiselta ratkaisulta ruiskupyörässä. Nyt ehjillä vakiosuuttimilla säilyy pyörän alkuperäinen ecu kylmäkäynnistyksineen yms. luotettavana ja lisärikastin puuttuu peliin vasta paineen alaisena. Ecueditorin kehitys on ollut niin voimakasta, että olisi mielenkiintoista kuulla millaiset ongelmat estävät ulkopuolisen 4bar MAP-anturin käytön. Se parantaisi tuotteen käyttö GEN1 turbokäytössä huomattavasti.
Alkuperäisten tilalle tilattiin Honda CRV:n suuttimet Five-O-Motorsportista:
http://www.fiveomotorsport.com/keihin-honda-12197-crv
Pieni arvoitus jäi lopullisesta tuotosta sähköpostitiedustelunkin jälkeen. Ongelmana tuntuu olevan kaivaa esiin alkuperäisten suuttimien tuotto luotettavasti. Toivoa sopii, että nuo nyt ei ainakaan ole pienemmät kuin uudet. Ecueditorilla täytyy varmaan joka tapauksessa säätää vakioecu kohdalleen, koska moottorin hyötysuhde on turboahtamisen ja 9,5:1 Wisecon turbomännillä muuttunut oleellisesti alkuperäisestä.
The CR-V fuel injectors flow at 320cc static. You could use this fuel injector for your 06 Gen I Hayabusa. It will fit. But the flow rate is under the stock rating you need. We use a Bosch fuel injector with the equal flow rate of the S2000 Honda fuel injector which is 420cc static.
EDIT: Pitäisikö topic siirtää Moottorit-osioon?
Edited By Fodas on 1427782441
Kuinkas isot lisä suutimet on tuleeko yhtensä tuotoksi yli 1000cc/sylFodas kirjoitti:Vanhan nostelua. K6 ja turboahdettu (melkein valmis..) Proboostin kitillä. Onko tuo pumppumalli vielä validi eli vanhan tilalle bolt-on Boschilainen 0 580 314 068? Kysyin Motonetistä ja sieltä vastattiin tiedusteluuni, että tuota pumppu löytyy tuotekoodilla 28-1393 hintaan 139,90. Täytyy käydä ihmettelemässä ja hankkimasssa pääsiäisaskarteluksi.busajasa kirjoitti:Olen tässä metsästellyt tuota Boschin pumppua ja tämän hetken ymärrys on seuraava:
1. pumppu joka tarvitaan on Boschin pumppu
-osanumero 0580 453 081
-EAN Nro: 3165141845907
2. Pumppu on korvattu
-osanumero: 0 580 314 068
-EAN Nro: 3165143511336
Toisin sanoen tuota kuvassa näkyvää pumppua ei enään saa. Se on korvattu uudella osanumerolla ja sen soveltuvuudesta käyttöömme ei ole mitään tietoa. Tänään tilasin kuitenkin Bosch service liikkeestä tuon pumpun joten ensiviikolla tiedetään onko uusi pumppu sopiva meidän käyttöömme. Pumpun hinta 170+ Eur.
Ensi viikolla tämän osalta viisaampia...
Pyörän omissa alkuperäisissä suuttimissa havaittiin ylimääräistä heittoa pesun ja mittauksen yhteydessä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=163911.0
Miksi uudet vakiosuuttimet?
Primäärisuuttimia ei kannata päivittää isommiksi, kun vakioeculla ei luotettavasti pääse eroon Proboost/Finboostin lisäruiskusta. Kertova bensanpainesäädin turbopyörässä tuntuu liian kaasarimaiselta ratkaisulta ruiskupyörässä. Nyt ehjillä vakiosuuttimilla säilyy pyörän alkuperäinen ecu kylmäkäynnistyksineen yms. luotettavana ja lisärikastin puuttuu peliin vasta paineen alaisena. Ecueditorin kehitys on ollut niin voimakasta, että olisi mielenkiintoista kuulla millaiset ongelmat estävät ulkopuolisen 4bar MAP-anturin käytön. Se parantaisi tuotteen käyttö GEN1 turbokäytössä huomattavasti.
Alkuperäisten tilalle tilattiin Honda CRV:n suuttimet Five-O-Motorsportista:
http://www.fiveomotorsport.com/keihin-honda-12197-crv
Pieni arvoitus jäi lopullisesta tuotosta sähköpostitiedustelunkin jälkeen. Ongelmana tuntuu olevan kaivaa esiin alkuperäisten suuttimien tuotto luotettavasti. Toivoa sopii, että nuo nyt ei ainakaan ole pienemmät kuin uudet. Ecueditorilla täytyy varmaan joka tapauksessa säätää vakioecu kohdalleen, koska moottorin hyötysuhde on turboahtamisen ja 9,5:1 Wisecon turbomännillä muuttunut oleellisesti alkuperäisestä.
The CR-V fuel injectors flow at 320cc static. You could use this fuel injector for your 06 Gen I Hayabusa. It will fit. But the flow rate is under the stock rating you need. We use a Bosch fuel injector with the equal flow rate of the S2000 Honda fuel injector which is 420cc static.
EDIT: Pitäisikö topic siirtää Moottorit-osioon?
1000cc suutimillä vakioiden tilalla,
bocsh 044 pumppu, FMU kertova säädin ,
02 vaikoecu kunnolla säädettynä niin toimivat hyvin yhteen
(on tosin tarkka säädeltävä ja myös tarka siitä jos bensan paine
pikasenkin muttuu syystä tai toiseta samoin jos kasunasento potika vähänkään kuluu mutta ne on onnekis helpot laitella takaisin kohdillen)
Tuolla voi tarkistututta suutimet
http://www.finjector.com/
http://www.hevosvoima.com/shop....2083354
http://www.hevosvoima.com/shop...._id=980
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
4x440cc käsittääkseni on tuo lisäpatteri, en ole nähtävästi sen enempää edes tarkistanut.
Turboahdetussa IÖ-moottorissa on Megasquirt MS3:lla ajettu pari kesää MAP-vetoisesti ja sittemmin siirrytty TPS-vetoiseen, jossa lisäksi multiply MAP. Tältä pohjalta tuo bensapaineen kanssa säätely tuntuu säätötapana liian herkältä, vaikkakin ymmärrän kyllä jos joku sitä käyttää.
Tavoitteena projektissa on ollut rakentaa "ihan tavallinen turbobusa", jolla voi huoletta piirrellä viivoja katuun ja josta on kaikkeista heikoimmat lenkit päivitetty. Voi olla, että myöhemmin koko ecu vaihtuu johonkin toiseen ja sitä myöden tarve lisärikastimella katoaa. Nyt pitäisi kuitenkin jotenkin päästä potkuttelemaan ensimmäinenkin kesä ja saada testidataa alle.
Lisärikastin on hyväpuoli tuntuu olevan, kun peruspyörä toimii aina siellä pohjalla (tai niin ainakin vielä luulen.. )
Voin raportoida kuinka lopulta kävi. Heikentyneet alkuperäissuuttimet saattavat selittää joitain käynnistysoireita viime kesältä.
Edited By Fodas on 1427793387
Turboahdetussa IÖ-moottorissa on Megasquirt MS3:lla ajettu pari kesää MAP-vetoisesti ja sittemmin siirrytty TPS-vetoiseen, jossa lisäksi multiply MAP. Tältä pohjalta tuo bensapaineen kanssa säätely tuntuu säätötapana liian herkältä, vaikkakin ymmärrän kyllä jos joku sitä käyttää.
Tavoitteena projektissa on ollut rakentaa "ihan tavallinen turbobusa", jolla voi huoletta piirrellä viivoja katuun ja josta on kaikkeista heikoimmat lenkit päivitetty. Voi olla, että myöhemmin koko ecu vaihtuu johonkin toiseen ja sitä myöden tarve lisärikastimella katoaa. Nyt pitäisi kuitenkin jotenkin päästä potkuttelemaan ensimmäinenkin kesä ja saada testidataa alle.
Lisärikastin on hyväpuoli tuntuu olevan, kun peruspyörä toimii aina siellä pohjalla (tai niin ainakin vielä luulen.. )
Voin raportoida kuinka lopulta kävi. Heikentyneet alkuperäissuuttimet saattavat selittää joitain käynnistysoireita viime kesältä.
Edited By Fodas on 1427793387
Pumpun vaihto olikin tuolla Boschin mallilla hyvin suoraviivainen toimenpide.
PURKU
- Bensapumppuasetelma ulos tankista
- Johdot irti
- Bensamääräanturi irti
- Pumppukelkan kaksi ruuvia auki
- Pumppukelkka irti. Vähän kannattaa ruuvimeisselillä avustaa. Muutamat O-renkaat voivat vähän laittaa vastaan.
- Pohjan suojakumi irti + suodatin irti
- Yläosasto suojamuovi klipseineen irti
- Pumppu lähtee kelkastaan irti vetämällä
- Suodattimen putsailin paineilmalla suurimmista roskista. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt tilata suoraan uusi.
UUSI PUMPPU
- Purin uudesta pumpusta mustan kovamuovisen kehikon irti kärkipihdeillä ja työntelemällä talttaruuvarilla kuoren ja pumpun väliin. Muovi murtuu aika helposti
UUDEN PUMPUN ASENNUS
- Pumpun mukana tuli sähköliittimet. Katkoin vanhat irti, kuorein johdot näkyviin ja puristin mukana tulevat liittimet kiinni.
- Bensanpaineensäätimen yksi, ilmeisesti purkuputki, ei mahdu paikalleen uuden sähköliittimetn kanssa -> lyhensin sen melkein tyveen asti.
- O-renkaisiin vähän silikonirasvaa ja asetelma päinvastaisessa järjestyksessä takaisin kasaan.
- Kasauksessa ei mielestäni ollut mitään erityistä. Ylimääräisiksi osiksi jäi vanha pumppu, vanhan pumpun sähköliittimien prikat ja mutteri, sekä sähköliittimen suojus.
Ei tule oikein mieleen, miten vielä helpommalla voisi saada lisää tuottoa K6-mallin tankinsisäiseen bensapumppuun. Regulaattorin jätin muuten vakioksi.
Kuvat: http://imgur.com/a/mU62v
Korjatkaa jos tuli jotain lapsuksia matkaan. Vielä ehtii muuttaa..
PS: Motonet veti kyllä 2 vuoden kovimman asiakaspalvelusuorituksen pumpun suhteen: Kun aamulla kysyin mikä tuotekoodi vastaa Boschin sarjanumeroa, tuli vastaus noin 1h päästä postiin. Samalla pumppu oli varattu Turun myymälään nimelläni ilman erillistä pyyntöä.
Edited By Fodas on 1427958568
PURKU
- Bensapumppuasetelma ulos tankista
- Johdot irti
- Bensamääräanturi irti
- Pumppukelkan kaksi ruuvia auki
- Pumppukelkka irti. Vähän kannattaa ruuvimeisselillä avustaa. Muutamat O-renkaat voivat vähän laittaa vastaan.
- Pohjan suojakumi irti + suodatin irti
- Yläosasto suojamuovi klipseineen irti
- Pumppu lähtee kelkastaan irti vetämällä
- Suodattimen putsailin paineilmalla suurimmista roskista. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt tilata suoraan uusi.
UUSI PUMPPU
- Purin uudesta pumpusta mustan kovamuovisen kehikon irti kärkipihdeillä ja työntelemällä talttaruuvarilla kuoren ja pumpun väliin. Muovi murtuu aika helposti
UUDEN PUMPUN ASENNUS
- Pumpun mukana tuli sähköliittimet. Katkoin vanhat irti, kuorein johdot näkyviin ja puristin mukana tulevat liittimet kiinni.
- Bensanpaineensäätimen yksi, ilmeisesti purkuputki, ei mahdu paikalleen uuden sähköliittimetn kanssa -> lyhensin sen melkein tyveen asti.
- O-renkaisiin vähän silikonirasvaa ja asetelma päinvastaisessa järjestyksessä takaisin kasaan.
- Kasauksessa ei mielestäni ollut mitään erityistä. Ylimääräisiksi osiksi jäi vanha pumppu, vanhan pumpun sähköliittimien prikat ja mutteri, sekä sähköliittimen suojus.
Ei tule oikein mieleen, miten vielä helpommalla voisi saada lisää tuottoa K6-mallin tankinsisäiseen bensapumppuun. Regulaattorin jätin muuten vakioksi.
Kuvat: http://imgur.com/a/mU62v
Korjatkaa jos tuli jotain lapsuksia matkaan. Vielä ehtii muuttaa..
PS: Motonet veti kyllä 2 vuoden kovimman asiakaspalvelusuorituksen pumpun suhteen: Kun aamulla kysyin mikä tuotekoodi vastaa Boschin sarjanumeroa, tuli vastaus noin 1h päästä postiin. Samalla pumppu oli varattu Turun myymälään nimelläni ilman erillistä pyyntöä.
Edited By Fodas on 1427958568
Tuollaki kuvia: http://www.hiekkalaatikko.org/Fuel-pump/
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hetkinen.. ???
Olisiko tuota alkuperäistä bensanpaineensäädintä pitänyt painaa se 0,9mm sisään peruspaineen nostamiseksi? Nythän tuo ei ymmärrä ahtopaineesta mitään, jolloin 1bar paineessa 3bar peruspaineesta on enää "2bar jäljellä".
Onko ongelma todellinen vai riittääkö 2,9-3,0bar peruspaine vakiosuuttimilla, proboostin lisärikastimella ja ECU-editorin säädöillä tuottamaan riittävän tarkan säädön?
Edited By Fodas on 1428226629
Olisiko tuota alkuperäistä bensanpaineensäädintä pitänyt painaa se 0,9mm sisään peruspaineen nostamiseksi? Nythän tuo ei ymmärrä ahtopaineesta mitään, jolloin 1bar paineessa 3bar peruspaineesta on enää "2bar jäljellä".
Onko ongelma todellinen vai riittääkö 2,9-3,0bar peruspaine vakiosuuttimilla, proboostin lisärikastimella ja ECU-editorin säädöillä tuottamaan riittävän tarkan säädön?
Edited By Fodas on 1428226629
3bar vakiosuuttimilla riittää jonneki 215hp takarengaslukemiin ja suuttimet on tällöin about selällään. Tuohon lukemaan riittää tuotto vakio pumpussakin. Tuo ~1mm ruttaus reguun nostaa paineet noin 4bar lukemiin, tuotto vakiosuuttimissa nousee sqrt(4bar/3bar)*280cc = 323cc lukemiin joka taasen riittää vajaaseen 250hp lukemaan jolloin suuttimet on taas selällään. Tähän ei vakiopumppu enää kykene, tuotto kun on loppunut jo 3barilla ja paineen nosto tiputtaa tuottoa vielä alemmas. Yleisenä sääntönä suuttimet tulisi mitoittaa niin ettei ne koskaan olisi yli 80% auki, ainakaan pitkiä aikoja. Tuotto kun tahtoo lähteä tippumaan kun suutin lämpeää pitkään täysin auki ollessaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ja jatkona että jos vakiosuuttimilla + lisäsuuttimilla tuotto riittää ja myös pumppu tuottaa tarpeeksi niin en näkisi miksi sitä ei tuolla yhdistelmällä säätöihin saisi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport