etupää täristää busa 2006

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Elikkäs kun jarruttaa, niin juuri ennen kun pysähtyy tuntuu pieni täristys?? jarrut aavistuksen vinkuu myös. Paloja en ole ehtinyt vielä tarkistamaan. Onko siis kyseessä rengas vaikö palat vai kenties ohjauslaakeri? pyörällä ajettu nyt 40000km. Renkaan ajattelin vaihtaa tän kesän jälkeen, mut voisko se tehdä sen?

Kiitoksia vastauksista!
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Ettei olisi jarrulevyt lopussa, oletko katsonut että on ok?
"some men just want to watch the world burn"
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Katson huomenna töiden jälkeen niin ilmottelen sit.
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Kuulostais enenmpi etupyörän laakerilta.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Komppaa Wäiskiä.. Etusen laakerit..ne stanan murheenkryynit.. :angry:
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Tjaah! Noh menee kuitenkin talvella vaihtoon etukumi + jarrut niin kai ne laakerit siinä samalla.

Noista laakereista vielä sen verran kun löytyis töistä hyllystä FAG 6205-2RS niin ajaa varmaan saman asian kun koyo tai SKF? Eikö?




Edited By jesse55 on 1406570039
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Tänään töistä tullessani tutkin vähän tota kolinaa, kyllä se vaikuttais olevan ohjaus laakeri. sarvia kun heiluttaa paikoillaan niin klonksuu, ja kun seisoo pyörän edessä ja etujarru pohjassa eestaas yrittää liikuttaa niiin klonksuu. Kun istuu pyörän päällä ja työntää vähän eteempäin ja etujarrua niin klonksahtaa joka kerta. kuinkas iso homma toi laakeri remppa on? löytyykö kuvaa/videota jostain? Itse laakerihan ei ole kallis mutta työsarkaa taitaa riittää.. Vai onko mahdollista kiristää ja lisätä vasellinia?



Edited By jesse55 on 1406640677
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Todennäköisemmin kiristys poistaa klonksumisen, harvemmin ohjauslaakeri menee, ellei sitten oo keulittu niin, et aina täysillä alas.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Juu en! =D jätän ne niille jotka osaavat, tulla alas siis =D onko helppoa pika ohjetta tuohon toimenpiteeseen, kiristysmomenttia tjtn? kannattaako avata ja lisätä vaseliinia? lähteekö yläpään laakeri johonkin jos vaan avaan sen ja lisään vassee? Vai kirraanko vain?
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Käynti RM-Heinolla ja mielenrauha =D ohjauslaakerissa on pykälä keskellä eli suoraan ajettaessa, se siis pysyy siinä =D mutta ei muuta väljyyttä.
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

No niin tilaanko ulkomailta slagerin vai haenko stormilta tourmaxin+pölysuojat? hakamutterin koko on muuten m30x1.5. Ajattelin kyhätä siihen hylsyn, hiilihappojäällä onnistuu helposti noi laakeri asennukset. mut tästä lisää sitten joskus syksymmällä kun ajokausi ohi.
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Noni kilkeet vaihdettu:

Eturengas: Michelin pilot power 111e vanteelle laitettuna ja tasapainotettuna (http://www.rengaskauppa.net/)

Ohjauslaakerisarja: 36e (RM-Heino Tampere)

Etujarrupalat: ebc-fa188hh sintteripalat briteistä (EBAY) 60e tomituskuluineen. Suomessa hyvä jos saa yhden parin tohon hintaan.

Laakerit etupyörään+stefat: Laakerit töistä 0e, stefat britestä (ebay) 11e toimituskuluineen.

Toinen hakamutteri: 21e (RM-Heino Tampere)

Ohjausiskarin puhdistus+öljynvaihto: 11.90e MP-Valvoline Fork Oil Synpower 5 1L (motonet)

Vittumaisin oli ohjauslaakerin ulkokoolin asennus.. aika helvetin tiukka rymppi. Oli hiilihappojäätä, mut kiree oli silti.

Kesää odotellessa, vaikka kyllä tuolla kuivat kelit nytkin olis :rocket
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Eikös nuo sintteri palat ole 49 euroa halvimmillaan stormilla?

Edit: niin siis yhteen levyyn....




Edited By BaTTman on 1417499740
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Vastaa Viestiin