Suonenjoen pikavuoro - Projektitopic
sisään menevän lämpöjä kun mittailee niin olisi hyvä jos saisi mittailtua
myös sieltä läheltä kantaa niin näkee josko lämpenee/jäähtyy vielä matkalla
myös sieltä läheltä kantaa niin näkee josko lämpenee/jäähtyy vielä matkalla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Dumppi löysi paikkansa ahtoputkesta, tais sattua jopa niin hyvin että katekkin mahtuu loveamatta paikalleen. Ahtopaineensäädin sai kiinnikkeen alumiinista, oli kiinni jo nippusiteillä mutta asia ei antanu mielenrauhaa Ahtoputkien liitokset saa toistaseksi jäädä silikoniletkuilla toteutetuks, vaikka niitä suuresti inhoankin. Täytyis tehdä turhan paljon uusiks, jotta pääsis kaikista eroon, ehkä tulevaisuudessa sitten.
Putkistokin tuli vihdoin valmiiks. Tämmösten toteuttaminen vähän raastavan hidasta itselle kun tallissa ei ole mitään vehkeitä. Mallattava yks osa kerrassaan, vietävä kaverille joka täppää seuraavana päivänä töissä, katottava sattuko kohilleen ja mallattava seuraavaa
Vaimentaja tulee saamaan vielä uudet sisuskalut jahka muutokset on katsastettu, varovainen tunne ettei 3 tuuman putkistolla äänet asetu sallittuihin rajoihin.
Seuraavaks vuorossa takaswingin teko. Orggis säädön maksimista 6 tuumaa säätövaraa lisää pitäs riittää omiin tarpeisiin.
Ja tietty säätöruuvin kierteet tehtynä ennen hitsausta.
Voitelusta vielä se ettei varmaan tule ropleemia jos laitat pumpun rattaan sekä paineventtiilin. Mulla alkoi ropleemit kylmän öljyn kanssa siinä vaiheessa kun laitoin isomman pumpun, ja siihen ei ole turbossa tarvetta, ehkä sitten lähempänä 700hv lukemia.
Voitelusta vielä se ettei varmaan tule ropleemia jos laitat pumpun rattaan sekä paineventtiilin. Mulla alkoi ropleemit kylmän öljyn kanssa siinä vaiheessa kun laitoin isomman pumpun, ja siihen ei ole turbossa tarvetta, ehkä sitten lähempänä 700hv lukemia.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Jeppistä, taidan luottaa tarjottuun informaatioon ja pistää kumpasenkin surutta kiinni.
Sitten jotain edistystäkin, jääny tämä päivittely melko vähiin. Ei oo vaan saanu aikaan.
Takahaarukka tuli valmiiks, sai säätöruuvin kierteetkin ja käväs pulverimaalissa. Jonka jäljiltä tuli laakeritkin uusittua, just niitä pieniäsuuria menoeriä joita ei tuu mihinkään laskettua ennakkoon.
Ketjunsäätökappaleiks tein sorvilla(kyllä, oikeesti, sorvilla.) 3 reikäset mallit 50 millin jaolla ettei tarvinnu jeesus pitkiä pultteja tai muuta epämäärästä viritellä. ois voinu olla harvempikin jako, 70 tai jotain sellaista mutta menkööt tuommosina.
Niin joo ja vanteetkin sai mustan niskaansa. Lapsen kakka ei sisälly elämääni enkä kaivannut sävyä vanteisiinkaan.
Viime ajat on tullu häärittyä PLX:än mittareiden ja tiedonkeruun parissa.
Mittarit pelaa, ja näyttää jopa oikeeta lukemaan kun kaiken pelihousujen repimisen jälkeen kaveri varovasti kysäs voisko karmeet lämpötila numerot johtua siitä että ne on fahrenheitteja? No kappas, niin olikin... NäpyNäpy ja leveä hymy perään.
Tiedonkeruu kaipaa vielä kaasunasento ja kierrosluku tietoja omasta ecusta, muuten melko hyvällä mallilla. Tänään yritin jo vähän conffailla anturitietoja huonolla menestyksellä, jospa huomenna onnistus paremmalla ololla paremmin.
Ajatukset logattavista asioista vähän muuttu, kun otti silmän käteen ja luki ohjeet. Pelkkinä pyörintänopeus kanavina pitämäni lähöt ymmärtääkin myös paineantureita, joten niitä sitten.
Uusittu lista:
-Seos, PLX:n purkista.
-Pakolämpö, myös PLX:ästä.
-Kaasunasento, omalta eculta.
-Kierrokset, myöskin sieltä.
-Bensanpaine, MKS:n anturilla.
-Öljynpaine, samanmoisella.
-Ahtopaine, VPV:n 3.5bar mapilla.
-Ahtolämpö, Boschin avoimella anturilla. (OK, kopiolla)
Noitten lisäks purkki näkyy seuraavan akun jännitettä ja G-voimia. Joku GPS optiokin näky olevan, siihen täytyy vielä perehtyä josko sillä sais vertailukelpoisia nopeuksia mittailtua.
Sitten jotain edistystäkin, jääny tämä päivittely melko vähiin. Ei oo vaan saanu aikaan.
Takahaarukka tuli valmiiks, sai säätöruuvin kierteetkin ja käväs pulverimaalissa. Jonka jäljiltä tuli laakeritkin uusittua, just niitä pieniäsuuria menoeriä joita ei tuu mihinkään laskettua ennakkoon.
Ketjunsäätökappaleiks tein sorvilla(kyllä, oikeesti, sorvilla.) 3 reikäset mallit 50 millin jaolla ettei tarvinnu jeesus pitkiä pultteja tai muuta epämäärästä viritellä. ois voinu olla harvempikin jako, 70 tai jotain sellaista mutta menkööt tuommosina.
Niin joo ja vanteetkin sai mustan niskaansa. Lapsen kakka ei sisälly elämääni enkä kaivannut sävyä vanteisiinkaan.
Viime ajat on tullu häärittyä PLX:än mittareiden ja tiedonkeruun parissa.
Mittarit pelaa, ja näyttää jopa oikeeta lukemaan kun kaiken pelihousujen repimisen jälkeen kaveri varovasti kysäs voisko karmeet lämpötila numerot johtua siitä että ne on fahrenheitteja? No kappas, niin olikin... NäpyNäpy ja leveä hymy perään.
Tiedonkeruu kaipaa vielä kaasunasento ja kierrosluku tietoja omasta ecusta, muuten melko hyvällä mallilla. Tänään yritin jo vähän conffailla anturitietoja huonolla menestyksellä, jospa huomenna onnistus paremmalla ololla paremmin.
Ajatukset logattavista asioista vähän muuttu, kun otti silmän käteen ja luki ohjeet. Pelkkinä pyörintänopeus kanavina pitämäni lähöt ymmärtääkin myös paineantureita, joten niitä sitten.
Uusittu lista:
-Seos, PLX:n purkista.
-Pakolämpö, myös PLX:ästä.
-Kaasunasento, omalta eculta.
-Kierrokset, myöskin sieltä.
-Bensanpaine, MKS:n anturilla.
-Öljynpaine, samanmoisella.
-Ahtopaine, VPV:n 3.5bar mapilla.
-Ahtolämpö, Boschin avoimella anturilla. (OK, kopiolla)
Noitten lisäks purkki näkyy seuraavan akun jännitettä ja G-voimia. Joku GPS optiokin näky olevan, siihen täytyy vielä perehtyä josko sillä sais vertailukelpoisia nopeuksia mittailtua.
Kiitoksia! Positiivista palautetta harvemmin kuulee
Edelliseen listaan muuttu vielä se, että kaasun asento vaihtu toiseen imulämpöanturiin, kennon molemmin puolin nyt.
Penkissä laitetta hieman jo ajettiin, välijäähy kuivana, imulämmöt näytti niinkin korkeilta kun 117c 0.9bar paineilla.
Tuntuu melko suurelta, täytynee katsella keväämmällä uudestaan jäähyn kanssa.
Ehin käyttämään kamppeen myös muutoskatsastuksessa.
Aiemmin esillä olleeseen hukkaportin putki aiheeseen tuli myös faktaa: Kun katalysaattoria ei vaadita voi hukkiksen kaasut tulla ulos melkolailla mistä vain, kunhan äänet ja päästöt on testeissä ok.
Myös alusta kävi päivitettävänä, molempiin päihin Öhlinssin sisukset ja jotain shimmailua josta en mitään ymmärtäny.
Homman hoiti Joensuusta jälleen RPM-Kone, kevättä ootellessa että pääsee tielle kokeilemaan.
Keulaa madallettiin sisältä 30mm, perään luvassa vielä hienosäätöä korkeuden kanssa, korkeemmassa on vähän korkee ja matalemmassa asennossa tuli kate vastaan. +4 takakate tietty korjais tämänkin
Edelliseen listaan muuttu vielä se, että kaasun asento vaihtu toiseen imulämpöanturiin, kennon molemmin puolin nyt.
Penkissä laitetta hieman jo ajettiin, välijäähy kuivana, imulämmöt näytti niinkin korkeilta kun 117c 0.9bar paineilla.
Tuntuu melko suurelta, täytynee katsella keväämmällä uudestaan jäähyn kanssa.
Ehin käyttämään kamppeen myös muutoskatsastuksessa.
Aiemmin esillä olleeseen hukkaportin putki aiheeseen tuli myös faktaa: Kun katalysaattoria ei vaadita voi hukkiksen kaasut tulla ulos melkolailla mistä vain, kunhan äänet ja päästöt on testeissä ok.
Myös alusta kävi päivitettävänä, molempiin päihin Öhlinssin sisukset ja jotain shimmailua josta en mitään ymmärtäny.
Homman hoiti Joensuusta jälleen RPM-Kone, kevättä ootellessa että pääsee tielle kokeilemaan.
Keulaa madallettiin sisältä 30mm, perään luvassa vielä hienosäätöä korkeuden kanssa, korkeemmassa on vähän korkee ja matalemmassa asennossa tuli kate vastaan. +4 takakate tietty korjais tämänkin
Pitkästä aikaa, hieman päivittelyä.
PLX:n purkit asettu kivasti katteen alle piiloon:
Korkeus ongelmaan ratkasu löyty vanttiruuvi koiranluista, jotka löyty vaihteeks kaverin tallista tonkimalla.
Kytkinkopaksi löyty, myöskin jälleen saman kaverin "roskista" tonkasemalla, huomattavasti katu-uskottavampi malli.
Maaliskuun alussa tuli ajeltua jo 250km, jonka aikana ilmeni kaikenlaista pientä kivaa, kuten 1004c pakolämpö. säätöa kaipas, joten suunnaks penkki.
Ennen sitä kuitenkin reguun paineletku kiinni, sitä kun ei ennen ollut. Paksulla kävi sen jälkeen kuten ennakkoon oottelinkin, tehoo vaan oli vähän turhan paljon?
Lysti loppui kansipahvin korkkaamiseen. Kaheksan tonnin jälkeen lienee loppunut kipinä kesken, ilmeisesti paine on karannut turhan ylös, aiheuttajasta ei vain ole mitään havaintoa.
Kansipahvia vaihto oli oikeestaan huojentava juttu, samalla sai todeta ettei nuo 1000c pakolämmöt aiheuttanu vahinkoa koneelle.
Vanha tiiviste oli 2-kerroksinen ja ilman liimaa kiinni. Tilalle löyty, taas samaisesta pohjois-savolaisesta hayabusa ihme maasta sopivasti turha 3-kerros tiiviste, copper gaskettia väliin ja 70nm momenttia, jospa se siellä kestäs.
Samalla kun kansi oli irtaallaan, heitettiin sinne myös carpenter racing 60 tai 65lbs venajouset, jotka luonnollisesti kierrätettiin taas samasta SSB jäämistöstä
Viime viikonloppuna sitten säädettiinkin mopoo tiellä, selkeesti oletettua vähemmän oli tarvetta. Tästä johtopäätös että dynon ihmeellisyydet johtu kipinän puutteesta, eikä ähky paksusta soossista.
Välijäähykin todettiin toimivaks:
Ahtolämpö 1 ennen kennoo, ja 2 kennon jälkeen.
Seokset ei tuohon kuvaan osunu, mutta pyörivät ahdoilla karvan alle yhdentoista, oon vähän neuroottinen niistä, noilla ei pitäis sulaa
Tälle kesää pyörä on siis valmis, tapahtumia ootellessa.
PLX:n purkit asettu kivasti katteen alle piiloon:
Korkeus ongelmaan ratkasu löyty vanttiruuvi koiranluista, jotka löyty vaihteeks kaverin tallista tonkimalla.
Kytkinkopaksi löyty, myöskin jälleen saman kaverin "roskista" tonkasemalla, huomattavasti katu-uskottavampi malli.
Maaliskuun alussa tuli ajeltua jo 250km, jonka aikana ilmeni kaikenlaista pientä kivaa, kuten 1004c pakolämpö. säätöa kaipas, joten suunnaks penkki.
Ennen sitä kuitenkin reguun paineletku kiinni, sitä kun ei ennen ollut. Paksulla kävi sen jälkeen kuten ennakkoon oottelinkin, tehoo vaan oli vähän turhan paljon?
Lysti loppui kansipahvin korkkaamiseen. Kaheksan tonnin jälkeen lienee loppunut kipinä kesken, ilmeisesti paine on karannut turhan ylös, aiheuttajasta ei vain ole mitään havaintoa.
Kansipahvia vaihto oli oikeestaan huojentava juttu, samalla sai todeta ettei nuo 1000c pakolämmöt aiheuttanu vahinkoa koneelle.
Vanha tiiviste oli 2-kerroksinen ja ilman liimaa kiinni. Tilalle löyty, taas samaisesta pohjois-savolaisesta hayabusa ihme maasta sopivasti turha 3-kerros tiiviste, copper gaskettia väliin ja 70nm momenttia, jospa se siellä kestäs.
Samalla kun kansi oli irtaallaan, heitettiin sinne myös carpenter racing 60 tai 65lbs venajouset, jotka luonnollisesti kierrätettiin taas samasta SSB jäämistöstä
Viime viikonloppuna sitten säädettiinkin mopoo tiellä, selkeesti oletettua vähemmän oli tarvetta. Tästä johtopäätös että dynon ihmeellisyydet johtu kipinän puutteesta, eikä ähky paksusta soossista.
Välijäähykin todettiin toimivaks:
Ahtolämpö 1 ennen kennoo, ja 2 kennon jälkeen.
Seokset ei tuohon kuvaan osunu, mutta pyörivät ahdoilla karvan alle yhdentoista, oon vähän neuroottinen niistä, noilla ei pitäis sulaa
Tälle kesää pyörä on siis valmis, tapahtumia ootellessa.
Hieno homma, nytte vaan ilmoittautumiset vetämään ajotapahtumiin
Muutama ihmetyksiä herättäviä pointteja,
Oot alkanu kans purkkitehtailijaksi(?), turhan paljon tehoo, miten voi olla(?), Any10 tarra kopassa (?)
Muutama ihmetyksiä herättäviä pointteja,
Oot alkanu kans purkkitehtailijaksi(?), turhan paljon tehoo, miten voi olla(?), Any10 tarra kopassa (?)
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Joo, purkkeja alkaa olemaan niin sanotusti v*tutukseen asti. Ikävä kyllä koen niiden tuoman informaation tärkeeks. Ainoo järkevältä tuntuva ratkasu olis sijoittaa kunnon ruiskunohjaimeen, jolla itsellään sais hoidettua kaiken tarpeellisen. Yks kunnon purkki hoitas saman kun nyt kuus purkkia. Ei sillä, ei noista tähän hätään harmiakaan ole.
Tehoa oli "liikaa" sen takia että painetta piti olla korkeintaan kilo, jota vastaan tuo teholukema ja kansipahvin hajoominen kovasti sotii. Ikävä kyllä mikään purkki ei logannut mitään penkissä.
Tarra kykäkopassa on muisto sen menneisyydestä lyhemmillä suorilla.
Kentälle tuleminen on vähän auki vielä. Jostain kumman syystä mulle on hakkautunu alitajuntaan ajatus ettei sieltä koskaan selviä ehjän mopon kanssa kotiin. Tänä kesänä olis tarkotus käydä hieman ajamassakin, moni normaali motoristi kuulemma tekee semmosta
Oletan kuitenkin että Lappeenrannassa ajetaan syksylläkin, jos kerran keväälläkin. Sinne viimestään jos kampe kestää ehjänä kesän yli.
Lopuks vielä maininta että noita koppia on saatavana lisääkin, yhteystietoja voi kysyä minulta.
Tehoa oli "liikaa" sen takia että painetta piti olla korkeintaan kilo, jota vastaan tuo teholukema ja kansipahvin hajoominen kovasti sotii. Ikävä kyllä mikään purkki ei logannut mitään penkissä.
Tarra kykäkopassa on muisto sen menneisyydestä lyhemmillä suorilla.
Kentälle tuleminen on vähän auki vielä. Jostain kumman syystä mulle on hakkautunu alitajuntaan ajatus ettei sieltä koskaan selviä ehjän mopon kanssa kotiin. Tänä kesänä olis tarkotus käydä hieman ajamassakin, moni normaali motoristi kuulemma tekee semmosta
Oletan kuitenkin että Lappeenrannassa ajetaan syksylläkin, jos kerran keväälläkin. Sinne viimestään jos kampe kestää ehjänä kesän yli.
Lopuks vielä maininta että noita koppia on saatavana lisääkin, yhteystietoja voi kysyä minulta.
Kyllä muakin alkoi pääsiäisenä hymyilyttää kun alkoi 0,5 barin paineella irtoamaan 320hv takarenkaalta kun ajatuksena oli kuitenkin nostaa paineet 1,5-1,7bar. Onneks istuttiin kuitenkin hetkeks ja todettiin että jossain pitää olla vuoto ja niin olikin, dynoon menevässä letkussa vähän valskas yks haara ja todelliset paineet olivat n.1,4bar. :p
Onko sulla titaani täysin vakiot sytkävehkeet? Kiukkua kuitenkin jo ihan kohtuudella, etanolilla?
Tiellä seos pysytteli tuolla ylä päässäkin n.11 tietämillä ja pelas hienosti, jo ennen säätöjä.
Penkissä se tosiaan kuoli kuvan mukaisesti, en tiiä, vaikuttiko lämpimämpi ilma sisätiloissa vai meneekö seos paljon paksummalle kun paineet nousee, oletettavasti sitä kuitenkin oli siellä enemmän.
Tiellä seos pysytteli tuolla ylä päässäkin n.11 tietämillä ja pelas hienosti, jo ennen säätöjä.
Penkissä se tosiaan kuoli kuvan mukaisesti, en tiiä, vaikuttiko lämpimämpi ilma sisätiloissa vai meneekö seos paljon paksummalle kun paineet nousee, oletettavasti sitä kuitenkin oli siellä enemmän.
Matkapyörä toimi vakiosytkällä 11.2 seoksella hyvin penkissä, reissussa italian lämmössä +36, alpien viielydessä +2, baanalla,
ainoa missä tuli pientä epämääräistä käyntiä oli 45min kestänyt jonotelu kävelyvauhdilla flektiti huutaen niin alkoi bilteman akusta virta vähenemään
ainoa missä tuli pientä epämääräistä käyntiä oli 45min kestänyt jonotelu kävelyvauhdilla flektiti huutaen niin alkoi bilteman akusta virta vähenemään
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili