Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Taxi II ja III:sen uudet moottorit ovat hitusen pitempi iskuisia kuin vakiot ja niimpä kansi nouseekin 6mm vakiota ylemmäs. Eli tämä tarkoittaa jotta moottorin yläkiinnikkeet runkoon ovat 6mm liian ylhäällä. Oikealta puolelta rungon kiinnityspisteitä siirettiin 3mm ja lisäksi holkit teetätetään 3mm epäkeskosti avarampina. Vasen puoli olikin sitten kinkkisempi eli ensin rungon kiinnityspisteitä "jyrsittiin" 6mm ylemmäksi auki. Lisäksi jouduttiin teettämään lisäholkit, koska kiinnikepulttien kaulus ei enää mahdu rungon sisällä olevaan kiinnikepaikkaan vaan holkkien ja pidempien runkopulttien avulla kiinnitys tuleekin nyt rungon tasolle.

https://www.facebook.com/Teamfor....theater
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Siitä teille erikoisia pultteja jotka sopii näihin projekteihin. pultteja



Edited By zeta1 on 1410811171
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

zeta1 kirjoitti:Siitä teille erikoisia pultteja jotka sopii näihin projekteihin. pultteja

En saanut linkkiä auki, mutta kiitos silti vinkistä.




Edited By jouniri on 1410813182
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Jouduimme pitämään yli 6kk jokerikorttia pöytälaatikossa, mutta nyt oli aika paljastaa se kun 8kiloa pesiaali mutkarautaa ja vähän muutakin saatiin kotio.

https://www.facebook.com/Teamfor....theater
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Taasen vähän Taxi II:sen konetta eteenpäin. Melkoinen yllätys jotta uusi akseli on 3,3kg Gen2 akselia kevyempi (8kg vs 11,3kg)

https://www.facebook.com/Teamforcemajor
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

jouniri kirjoitti:Taasen vähän Taxi II:sen konetta eteenpäin. Melkoinen yllätys jotta uusi akseli on 3,3kg Gen2 akselia kevyempi (8kg vs 11,3kg)

https://www.facebook.com/Teamforcemajor
Onko tuo sitte hyvä asia? Eikö tuo kampura pitäs olla aika kova/jäykkää ainesta näin maLaisjärellä aateltuna...ja sillä samalla järellä että onko se hyvä juttu...?
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Kekee kirjoitti:
jouniri kirjoitti:Taasen vähän Taxi II:sen konetta eteenpäin. Melkoinen yllätys jotta uusi akseli on 3,3kg Gen2 akselia kevyempi (8kg vs 11,3kg)

https://www.facebook.com/Teamforcemajor
Onko tuo sitte hyvä asia? Eikö tuo kampura pitäs olla aika kova/jäykkää ainesta näin maLaisjärellä aateltuna...ja sillä samalla järellä että onko se hyvä juttu...?
Kyllä
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Vinkkinä muillekkin, kun kasaatte moottoreita niin tarkkuusmitatkaa sisuskalut ja säästätte paljon. Moni varmasti mittaa lohkon kampuralinjan, kampuran, veivin silmukat (pyöreiden/mitat), käyntivälyksen etc mutta iso asia mikä saattaa helposti unohtua on mitata veivien ylä ja alasilmukan suhde toisiinsa nähden!

Olen nyt parin vuoden aikana mittauttanut mm.

4kpl Carillon veivejä (uudet)
4kpl Carillon veivejä (käytetyt)
4kpl Falicon veivejä (käytetyt)
4kpl Kiina veivejä (käytetyt)

eli 16kpl veivejä joista yksikään ei ollut mitoissaan tuossa mainitsemassani mittauksessa. Minun tapauksessa kaikki on pystynyt korjaamaan istuttamalla veivin männäntapin hela uudelleen niin että sen suhde laakeripesään korjaantuu nollaan.

Juuri nyt mulla on viimeiset veivit mitattavana ja kaikki oli taasen "vääriä" joten oikastavaksi menivät.




Edited By jouniri on 1412340875
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Onko iskunpituus silloin sopivan pitkä, kun akseli veiveineen ei enää mahdu pyörimään lohkossa?

https://www.facebook.com/Teamfor....theater
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Ei muutaku Dremeli käteen.. :smoking: Eli sopiva on.
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Snowman kirjoitti:Ei muutaku Dremeli käteen.. :smoking: Eli sopiva on.
Juurikin näin, onneksi ne paikat mistä ottaa kiinni on paikkoja mistä pystyy / uskaltaa ottaa tavaraa pois. Kannessa on sama homma nokkien kanssa etteivät mahdu pyörimään ilman koneistusta.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Eipäs riittänytkään varat avartaa paikkoja joka kohdasta eli aukkoa lohkon kylkeen ja toisesta lohkosta materiaalia niin että lohko laajenee ulospäin. Pikku vikoja helppo korjata.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

jouniri kirjoitti:Eipäs riittänytkään varat avartaa paikkoja joka kohdasta eli aukkoa lohkon kylkeen ja toisesta lohkosta materiaalia niin että lohko laajenee ulospäin. Pikku vikoja helppo korjata.

Aikas uniikkimosaa pukkaa selvästi... :respekt:
paljonko on kalkulaatioiden mukainen cc tässä ISOlohkossa? 3,6 litraa? :D
Club 100 m/s
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

-Artsi- kirjoitti:
jouniri kirjoitti:Eipäs riittänytkään varat avartaa paikkoja joka kohdasta eli aukkoa lohkon kylkeen ja toisesta lohkosta materiaalia niin että lohko laajenee ulospäin. Pikku vikoja helppo korjata.

Aikas uniikkimosaa pukkaa selvästi... :respekt:
paljonko on kalkulaatioiden mukainen cc tässä ISOlohkossa? 3,6 litraa? :D

Kyllä se vielä karvan alle 2000cc jää, 3 erikokoista ryhmää hyllyssä joten lopullinen tilavuus selvä vasta kun päätetään mikä niistä soveltuu parhaiten.




Edited By jouniri on 1412784255
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Vastaa Viestiin