shifter probleema..ei toimi ~7000rpm jälkeen?
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Eli tuo cordonan quickshifter plug&play ecueditor-malli ei ole ilmeisesti toiminut asennuksen alusta asti n.7000rpm yläpuolella. Muuten toiminu hyvin ja vaihtanu aina sujuvasti.
Liekkö kellään vastaavaa vikaa ilmenny? Entä korjautuminen?
Semmosen huomannu, että nyt 3 viimesen viikon aikana ruvennu 3-vaihteella näyttämään 3:sta ja 0:aa vuorotellen vaihdenäytössä eli vaihdeanturi rupeaa tulemaan ilmeisesti tiensä päähän...uusi on jo tulossa suomen kamaralla.
Jos näytössä on 0 ajossa niin quickshifter ei toimi, mutta kun on joku muu numero kuin 0 tai 6 niin toimii taas hyvin sinne 7000rpm paikkeille.
Vikaa tässä ettiny ja miettiny, mutta ei tule ideoita, kuin tuo vaihdeanturi, mutta senhän pitäs pätkiä vaihdetietoa niin, että tieto ois 0, jolloin shifteri ei toimi...jotaki ideaa pitäs keksiä ennenku laitan pyörän talvipakettiin.
Ecueditorissa ei ainakaan näy olevan mitään asetuksia mitkä vois olla pielessä.
Liekkö kellään vastaavaa vikaa ilmenny? Entä korjautuminen?
Semmosen huomannu, että nyt 3 viimesen viikon aikana ruvennu 3-vaihteella näyttämään 3:sta ja 0:aa vuorotellen vaihdenäytössä eli vaihdeanturi rupeaa tulemaan ilmeisesti tiensä päähän...uusi on jo tulossa suomen kamaralla.
Jos näytössä on 0 ajossa niin quickshifter ei toimi, mutta kun on joku muu numero kuin 0 tai 6 niin toimii taas hyvin sinne 7000rpm paikkeille.
Vikaa tässä ettiny ja miettiny, mutta ei tule ideoita, kuin tuo vaihdeanturi, mutta senhän pitäs pätkiä vaihdetietoa niin, että tieto ois 0, jolloin shifteri ei toimi...jotaki ideaa pitäs keksiä ennenku laitan pyörän talvipakettiin.
Ecueditorissa ei ainakaan näy olevan mitään asetuksia mitkä vois olla pielessä.
Onko sulla sekä ruisku- että sytkäkatko aktiivisena?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
No onpa erikoinen. Ja katkoaikaa on tarpeeksi?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Eeeei helevetti...olipa iso ero entiseen verrattuna, kun vaihdoin uuden Gen2:n vaihdeanturin tuon entisen tilalle...shifteri toimii nyt ku unelma joka vaihteella ja kierroksilla. ~7000rpm allakin toiminta on parempi kuin entisellä anturilla vaikka tuntu että entisellä toimi hyvin.
Liekkö ennen ollu niin että, kierrosten noustessa, vaihdeanturi rupeaa katkomaan vaihteen ja vapaan välillä ja siitä johtuen räpsii "ajokartan" ja vapaankartan välillä mikä lisää taas tärinää joka taas pahentaa em. tilannetta. Ainaki vaihenäytön seilatessa 3:n ja 0:n väliä ajo oli aika kengurumaista niin ettei 3:lla viittiny mielellään ajella enää kolmeen viikkoon.
Näin olen ainaki ymmärtäny että kun vaihde on vapaalla niin eri kartta kuin vaihteilla.
Tuo vaihdenäyttö ei ilmeisesti kerennyt mukaan tuohon katkomiseen, kun siitä ei huomannu mitään kummallista ennen kuin 3. vaihde alkoi reistailemaan.
Rupiaa oma ajokausi olemaan paketissa, kun löyty tämä vika, mutta hyvähän se oli että löyty kuitenki...ens kesänä pitäs sitten olla laiteet jo heti alussa hyvässä iskussa.
Edited By suihkukone on 1409998596
Liekkö ennen ollu niin että, kierrosten noustessa, vaihdeanturi rupeaa katkomaan vaihteen ja vapaan välillä ja siitä johtuen räpsii "ajokartan" ja vapaankartan välillä mikä lisää taas tärinää joka taas pahentaa em. tilannetta. Ainaki vaihenäytön seilatessa 3:n ja 0:n väliä ajo oli aika kengurumaista niin ettei 3:lla viittiny mielellään ajella enää kolmeen viikkoon.
Näin olen ainaki ymmärtäny että kun vaihde on vapaalla niin eri kartta kuin vaihteilla.
Tuo vaihdenäyttö ei ilmeisesti kerennyt mukaan tuohon katkomiseen, kun siitä ei huomannu mitään kummallista ennen kuin 3. vaihde alkoi reistailemaan.
Rupiaa oma ajokausi olemaan paketissa, kun löyty tämä vika, mutta hyvähän se oli että löyty kuitenki...ens kesänä pitäs sitten olla laiteet jo heti alussa hyvässä iskussa.
Edited By suihkukone on 1409998596
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Jep, gen1 pyörään gen2 anturi...plug and play, ainoastaan vaihderummusta se pikku kytkentänasta ja sen jousi pois...lähtee ottamalla. Ei ongelmia kun vastukset 99,9% samat, en tosin mitannu arvoja. Mekaniikka parempi tuossa gen2 anturissa, kun "tieto" ei kierrä vaihderummun kautta, vaan se mekanismi on ite anturissa. Tuo ois kannattanu heti päivittää, mutta aattelin ettei tarvi kun vaihenäyttö toimi ilman ongelmia...tähän asti.
117¤ maksoin tuosta nettikaupassa...liekkö marmorilta ois saanu halvemmalla, mutta ei etes jaksanu kysyä ku naputtelin tilauksen koneella.
Edited By suihkukone on 1409867542
117¤ maksoin tuosta nettikaupassa...liekkö marmorilta ois saanu halvemmalla, mutta ei etes jaksanu kysyä ku naputtelin tilauksen koneella.
Edited By suihkukone on 1409867542
Kiitos infosta! Olispa tuon tiennyt aiemmin, että Gen2 anturi sopii, niin olis säästynyt turhalta jumpalta. Kyllähän se tosiasia on, että harvassa Gen1:ssä toimii tuo anturi oikein joka vaihteella. Sitähän ei vain kuski huomaa, jos ei ole vaihdenäyttöä tai anturi temppuile kunnolla.
Kiinnostava olis tietää kuinka laihalle pyörä menee, jos anturi ei tunnista 6.sta, vaan käyttää vapaan karttaa niin kuin omassani ja ajaa täyskaasulla esim. nopeusajoissa. Tällöinhän patopaine -rikastus ei toimi. Luulis, että tehoja ja huippunopeutta ainakin vie jos ei nyt konetta vielä sulata.
Kiinnostava olis tietää kuinka laihalle pyörä menee, jos anturi ei tunnista 6.sta, vaan käyttää vapaan karttaa niin kuin omassani ja ajaa täyskaasulla esim. nopeusajoissa. Tällöinhän patopaine -rikastus ei toimi. Luulis, että tehoja ja huippunopeutta ainakin vie jos ei nyt konetta vielä sulata.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Pitäs tietää faktatiedot ja karttaarvot tuosta vapaan kartasta niin vois verrata siihen mitä ajokartassa on...ajokartanhan näkee siitä mitä ecueditorilla on laittanu sisään ja vakiokartankin näkee siitä hayabusan vakioasetuksista.
Käytin penkissä tuota omaa pyörää pari kuukautta sitten ja ongelma oli päällä, koska shifteri ei toiminu silloinkaan oikein yläkierroksilla. Jos sais tosiaan tuon vapaankartan tiedot niin vois harkita viellä penkissä käyttöä ihan mielenkiinnosta, jos kartta-arvot on reilusti erilaiset.
Ei löydy manuaalista kuin nuo lightload ja heavyload karttojen suurpiirteiset grafiikat. toinen iap:n ja toinen tps:n mukaan.
Edited By suihkukone on 1409998085
Käytin penkissä tuota omaa pyörää pari kuukautta sitten ja ongelma oli päällä, koska shifteri ei toiminu silloinkaan oikein yläkierroksilla. Jos sais tosiaan tuon vapaankartan tiedot niin vois harkita viellä penkissä käyttöä ihan mielenkiinnosta, jos kartta-arvot on reilusti erilaiset.
Ei löydy manuaalista kuin nuo lightload ja heavyload karttojen suurpiirteiset grafiikat. toinen iap:n ja toinen tps:n mukaan.
Edited By suihkukone on 1409998085
Karttojen vertailuun on winols hyväsuihkukone kirjoitti:Pitäs tietää faktatiedot ja karttaarvot tuosta vapaan kartasta niin vois verrata siihen mitä ajokartassa on...ajokartanhan näkee siitä mitä ecueditorilla on laittanu sisään ja vakiokartankin näkee siitä hayabusan vakioasetuksista.
Käytin penkissä tuota omaa pyörää pari kuukautta sitten ja ongelma oli päällä, koska shifteri ei toiminu silloinkaan oikein yläkierroksilla. Jos sais tosiaan tuon vapaankartan tiedot niin vois harkita viellä penkissä käyttöä ihan mielenkiinnosta, jos kartta-arvot on reilusti erilaiset.
Ei löydy manuaalista kuin nuo lightload ja heavyload karttojen suurpiirteiset grafiikat. toinen iap:n ja toinen tps:n mukaan.
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
- bussijuntti
- Viestit: 150
- Liittynyt: 02 Maalis 2010, 14:33
- Paikkakunta: nurmijärvi
Jos se on tuo Gen1 mikä pyörälistassa viimeisenä niin todennäköisesti vaihdeanturi on rikki ja softaan on määritetty "no kill on 6th gear" -> ei anna katkoa myöskään tuolla nelosvaihteella kun tunnistaa sen vapaaksi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- bussijuntti
- Viestit: 150
- Liittynyt: 02 Maalis 2010, 14:33
- Paikkakunta: nurmijärvi