Kytkin kopan kiristettävät pultit?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
busai
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Kesä 2014, 20:09
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja busai »

Gen2 busissa ja kingeissä olen lukenut olleen murheita löystyvistä pulteista jossain päin kytkintä,ilmenee kolinana vapaalla kytkin pohjassa jos olen ymmärtänyt oikein,mistä päin kingiä löydän nuo pultit ja onko kova urakka?
Avatar
Ekoteko
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 18:27
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Päälikoppa auki ja siellä ne kruunupäiset pultit.

Auki ja vähän lukiteliimaa ja takaisin momenttiin. Ulkomuistista vetäisen 10nm, mutta tsekkaa nyt toi momentti manuaalista.
..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..

CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F


TEAM CAMPARI
busai
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Kesä 2014, 20:09
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja busai »

Eli eturattaan koppa irti ja jossain siinä missä se kytkimen työsylinterin irtonainen tappi on?
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

busai kirjoitti:Eli eturattaan koppa irti ja jossain siinä missä se kytkimen työsylinterin irtonainen tappi on?

Ei vaan kytkinkoppa, toisella puolella konetta. Se iso möllykkä. Mopo sivujalalle niin ei lorise öljyt pihalle kun avaat.
Club 100 m/s
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

busai kirjoitti:Eli eturattaan koppa irti ja jossain siinä missä se kytkimen työsylinterin irtonainen tappi on?
Ei vaan toiselta puolelta konetta se isokoppa irti missä on öljyn täyttökorkki,
pyörän kun kallistaa niin ei tarvitse öljyjä laskea ulos
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
busai
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Kesä 2014, 20:09
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja busai »

Just mää olin ihan väärällä puolen moottoria,tiiviste menee varmaankin vaihtoon kun kopan avaa?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Voi sen käyttää uudestaan jos on ehjä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Sotka
Viestit: 303
Liittynyt: 21 Helmi 2011, 12:01
Paikkakunta: Petroskoi ( Mäntsälä )

Viesti Kirjoittaja Sotka »

Ja jos haluat hifistellä niin niiden ruuvien alla on pienet tornit. Ruuvaa ne irti kans ja punasella kierreliimalla kasaan.
busai
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Kesä 2014, 20:09
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja busai »

Ekoteko kirjoitti:Päälikoppa auki ja siellä ne kruunupäiset pultit.

Auki ja vähän lukiteliimaa ja takaisin momenttiin. Ulkomuistista vetäisen 10nm, mutta tsekkaa nyt toi momentti manuaalista.

Onks noi torx kannalla olevia pultteja siis ,onko koosta mitään hajua?




Edited By busai on 1403662831
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Olisikohan ollut T5. Ja ne tornit kannattaa tosiaan irrottaa ja liimata myös.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Stabiili
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2012, 15:24
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Stabiili »

Ekoteko kirjoitti:Päälikoppa auki ja siellä ne kruunupäiset pultit.

Auki ja vähän lukiteliimaa ja takaisin momenttiin. Ulkomuistista vetäisen 10nm, mutta tsekkaa nyt toi momentti manuaalista.

Onko 10nm oikea momentti? Mulla ei manuskaa löydy.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ne tornit 23Nm ja jousien pultit 10Nm.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Stabiili kirjoitti:
Ekoteko kirjoitti:Päälikoppa auki ja siellä ne kruunupäiset pultit.

Auki ja vähän lukiteliimaa ja takaisin momenttiin. Ulkomuistista vetäisen 10nm, mutta tsekkaa nyt toi momentti manuaalista.
Onko 10nm oikea momentti? Mulla ei manuskaa löydy.
Täältä kiristysmomentteja
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
Stabiili
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2012, 15:24
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Stabiili »

Kiitos herrat vastauksista! :thumbup:
Vastaa Viestiin