Busan osto! - Busan osto!

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
67-1316455285

Viesti Kirjoittaja 67-1316455285 »

:turbobusa:

Osaisiko täällä joku antaa neuvoja kun olet hankkimassa vanhan mallin Busaa mitä kohtia kannattaa silmäillä erityisesti?


Ensimmäistä Busaa tässä hankkimassa ollaan. Eikä muutenkaan pyörien kanssa ole aiemmin tullut touhuttua!
Avatar
Sciensic83
Viestit: 61
Liittynyt: 07 Huhti 2011, 22:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Sciensic83 »

jos tunnet busan omistajan niin ota mukaan ihmeessä. Omasta kokemuksesta kannattaa ... Stefat. Ketju-rattaat..iskunvaimentimien toiminta.. Huollot yms kannattaa koeajossa reilusti kokeilla että kaikkki toimii niinku pitää. huhtikuussa oma ostettu ja nuo jäi nimenomaan itellä heikosti tarkastettavasti. Mutta nyt on entistä ehompi ja ei kyllä vaihdu busa pois enää.
:ghostface:
YOUgo
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Heinä 2014, 17:18
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Kakkosella täysi kiihdytys jos pyörä vaihteisto hyppää (vähän kuin löisi tyhjää välillä takarengas) Kiva tunne, mutta tietää kallista remppaa..... Pelkiin osiin voi mennä jo lähemmäs 1ooo¤...
Tuntuis muuten olevan ketsäviä eikä sitä pelkkää mittarilukemaa kannata liikaa tuijottaa...
Ruuvienpäivä kannattaa vähän kattoa jos kaik on pyöreitä niin niin vähän vois aiheuttaa jotain epäillystä....

Tämä vastaus ei tule ihan kysyjälle mutta joku muu voi miettiä joskus samaa...
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Jos nuita etuiskarin stefoja tarkotat nii ne on kulutustavaraa ja kesto 3000-40000 vissii joku henkimaaliman homma. Toki jos vuotaa nii kannattee tinkiä siitä se 300e hinnasta pois. Tosiaan kannattee joku kaveri jolla on busasta vähä enempi kokemusta ns. Asiantuntiaksi jne. Mutta hyvin pidetty on hyvä...huonolla piolla kaiken saa rikki...



Edited By Kekee on 1405531900
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

YOUgo kirjoitti:Kakkosella täysi kiihdytys jos pyörä vaihteisto hyppää (vähän kuin löisi tyhjää välillä takarengas) Kiva tunne, mutta tietää kallista remppaa..... Pelkiin osiin voi mennä jo lähemmäs 1ooo¤...
Tuntuis muuten olevan ketsäviä eikä sitä pelkkää mittarilukemaa kannata liikaa tuijottaa...
Ruuvienpäivä kannattaa vähän kattoa jos kaik on pyöreitä niin niin vähän vois aiheuttaa jotain epäillystä....

Tämä vastaus ei tule ihan kysyjälle mutta joku muu voi miettiä joskus samaa...
Heräsi mielenkiinto, mikä aiheutti sen "luistamisen" joka tuli ihanan kalliiksi? Meinaan välillä tuntuu että kakkosella kun täysii kiihyttää että löis muka tyhjää vähän. Voipi kuitenki olla että gummi ei lyö tyhjää vaan joku muu "hyppää"...ehkä :)
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Siirtäjähaarukka vaihteistosta vääntynyt sekä hammasrattaiden kytkentäpinnat kuluneet. Kakkosen kytkentäpinnathan on vakiona suorat, undercuttauksella (Kujolta löytynee undecutattuja rattaita) tuo ongelma häviää.

Tästä siis kyse:
Kuva




Edited By jarim on 1405616966
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Kekee kirjoitti:Jos nuita etuiskarin stefoja tarkotat nii ne on kulutustavaraa ja kesto 3000-40000 vissii joku henkimaaliman homma.

...tosiaanki henkimaailman hommia. Piti oikein omalta osaltani kattoa huolto-excelistä, että kui minun kohta 160tkm ajetussa on nuo etustefat vaihettu/huollettu yleensäki keulaa (Busa siis vuosimallia 2001):

1.10.2008/86.400km (Kansiset tmi)
- keulahuolto, stefat jne

maalis2014/153.470km (MP-Racing Hyvinkää)
- keulahuolto, Öhlins-jouset 10Nm, uudet käytetyt liukuputket ("luotisuorat" 90tkm ajetut), stefat

Ja siis nuo tehty ylläpitohuoltoina, eivät ole vuotanhet. JA on ollu kuulemma vähän öljyäki vielä joka ois voinu vuotaa :laugh:

Tosin minä ajan tuolla paljon, ja talvisäilytysten aikana istahtanu muutaman kerran päälle ja käynnistelly. Ja sehän tarkottaa, että auttamattomasti 110kg painon alla pikkasen jousetki liikkuu ja nesthet saa kyytiä.

Vielä huomio, että tänä kevväänä kun nuo Öhlinsin jouset laitatin, niin liukuputket meni myös vaihtoon, kun oli niin paljon jo jälkiä (tosin ajettu siis melekein 154tkm), eikä siltikhän olhet vuotanu.

Mulla on hyvä tuuri tuon Busan kans.

p.s. enkä keuli. Ainakhan tarkotuksellisesti. Tai ainakhan paljoa.

p.s2. hyvä tuuri ja ennen kaikkea erinomasen ammattitaitoset huoltajat/korjaajat niin SMR-tiimin sisältä kuin ulkopuolelta käyttämäni (Kansiset tmi, MP-Racing, Huolto-Kaksikko)




Edited By toimeve on 1405620275
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
YOUgo
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Heinä 2014, 17:18
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Itte laitoin stefojen vaihdon yhteydessä kankeammat nesteet ja ei enään vuoda ehkä 8 vuosi menossa.. Ei voi sanoa hyväksi eikä kauhean huonoksikaan tuota keulaa...... Alkuperäiset nesteet pysy sisällä noin vuoden. Uudet nesteet on jo ostettu kun kerkiäis vaihtaa.
Vastaa Viestiin