vetopakan laakeriko vai?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Bussi03
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:18
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Bussi03 »

Onko muutakin sökönä kuin pelkkä vetopakan laakeri? kumet pakan sisällä ainakin on vaihdon tarpeessa kun vetosuunnassa reilua klappia mutta hirvittää toisen suunnan välys eli laakerista ainakin antaa periksi. Takarengas itsessään ei liiku mihinkään, eli pyörän laakerit tuntuu olevan toiminnassa. Tässä nyt uumoilin että onko tuossa tarve jollekkin isommalle patentille kuten lisälaakerointi tai jotain? Uskaltaako tuolla ajaa pahemmin..
Honda CBR 1100XX Superblackbird '98
Suzuki VL 1500LC '99
Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Se rakenne Gen1:ssä on jo lähtökohtaisesti horo kun se vetopakan ja vanteen välissä oleva holkki on niin pitkä. Dragrace.fi löytyvät punaiset kumit tukevoittavat tuota pakettia, suosittelen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Bussi03
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:18
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Bussi03 »

meinaakko ettei tarvis ku ne kumit vaihtaa? ainaki aluksi. vähä tuntematon vielä tämä busa kun vasta toista viikkoa pyörä. lukenut tuosta vetopakan tyyppiviasta niin tuli vaan mieleen että onko se nyt antautumassa koko limppu.

drag racelta bongasin jo nuo kumit ja vaikka mitä muuta kivaa tuohon pyörään :tongue: koiranluut ainaki että saa matalammaksi vaimoa helpottamaan ja ehkä etupään palikat ellen sorvauta ite tai tilaa ebaysta.




Edited By Bussi03 on 1405523158
Honda CBR 1100XX Superblackbird '98
Suzuki VL 1500LC '99
Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos ne laakerit on ehjät niin riittää. Tosin jos ei ole tiedossa edellistä vaihtoa ja mittarissa yli 30tkm niin vaihda ihmeessä nekin. Käyttöikä niilläkin on.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Ei vetopakassa sinänsä mitään tyyppivikaa ole, mutta kun voimaa lisätään vakioon joku 50hv ja yli niin alkaa kääntyä ratas ja ketjut menee kyllä nopeaa tahtia.
Punaiset kumit auttaa kyllä hiukan, mutta tehokkaimmissa on välttämätön muuttaa rakennetta tukevammaksi.
Vakioon ja putkiviri pyörään riittää normi kumit uudet vetopakkaan jos vääljältä tuntuu.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Bussi03
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:18
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Bussi03 »

vajaa 45 tuhatta ajettu. vetopakan laakeri tuntuu ja näkyy väljältä kun hammasrattaasta ottaa kiinni ja liikuttelee. pitäis käyttää rengas irti niin sais kunnon diagnoosin mitä se on syöny, onko tosiaan pelkät kumet kulunu. eipä tuo ainakaan ajossa tunnu tai äännä sen ihmeemmin. ketju pitää eniten ääntä vaikka vasta kirrasin. on vielä kuitenkin varaa vielä kirrata.
Honda CBR 1100XX Superblackbird '98
Suzuki VL 1500LC '99
Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ketjun vaihtotarvehan ei näy siitä "onko varaa kiristää". :) Laskennallisesti omiin ajoihin perustuen tuossa 45-50tkm kohdalla on toiset ketjut saapumassa vaihtokuntoon.

Kuva
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Mistä kohdalta tappia toi mitataan? Väli vai k/k :O
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Keskeltä
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin