Cordona-shifterin aktivointi

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Kamibusa

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

Kamibusa kirjoitti:
Heksa kirjoitti:myös aj-bike vaasassa saa tehtyä sifteri ohjelmoinnin
eikö jyväskyläs kukaan?
Kannattaa kysyä hinta ensin, eikä kovin paljon kannata siitä "klikkauksesta" maksaa
aikaa siihen kuluu 10min

Jees, kiitokset kaikille vinkeistä. :)

Mulla ainakin pitäisi olla pyörä kohtuusäädöissä. Nyt riittäisi vain sen shifterin käyttöönsaanti. Mulla on ainakin sama luulo kuin Heksalla, että temppu ei ole kummoinen eikä kestä kauaa. Siksi ei siitä 10 minuutista viitsisi ihan mansikoita maksaa.

Ajattelin vaan, että jollain aktiivisella foorumilaisella olisi ohjelma läppärillä ja ennen kaikkea ECU:n vaatima johto hallussaan. Jos ei ole, niin sittenhän pitää turvautua liikkeeseen - esimerkiksi niihin, joita tuossa yllä tarjoilitte.

Waiski, onko niin, ettei Jypin kylästä löydy "shifterin aktivointipalvelua"?? ???

No niin, shifteri aktivoitu ja pelaa hienosti. Mulla säädöt on siten, että katko on 55 ms ja kierroksia on oltava noin 5000, jotta laite toimii. Ihmettelin vain ensimmäisen 100 km:n koeajolenkin aikana, miksen ole aiemmin moista kampetta hankkinut. Hauska kuin mikä, suosittelen! :) .

Kiitokset Waiskille loistovinkistä Jyppikylässä paikasta, jossa Busan päälle ymmärretään ihan viimeisen päälle. :kippis:

Edited By Kamibusa on 1375988295
MAL
kake

Viesti Kirjoittaja kake »

Minusta aika korkea toi kierrosraja. Eihän sifteriä pääse käyttämään korkeintaan kun ykköseltä kakkoselle, kun vauhti on jo yli motarinopeuksien. Mä laitoin ton kierrosrajan 2500 rundiin. Nyt vaihtajalla voi leikkiä normi tieliikenteessäkin.

Minkäslaisia säätöarvoja muilla on käytössä?
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen1. 3000rpm raja (muistaakseni). Korkeilla kierroksilla 40ms katkoaika (racecut laatikko), vääntöalueella hieman pidempi. Gen1:ssähän voi katkoajan määrittää kierroskohtaisesti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kamibusa

kake kirjoitti:Minusta aika korkea toi kierrosraja. Eihän sifteriä pääse käyttämään korkeintaan kun ykköseltä kakkoselle, kun vauhti on jo yli motarinopeuksien. Mä laitoin ton kierrosrajan 2500 rundiin. Nyt vaihtajalla voi leikkiä normi tieliikenteessäkin.

Minkäslaisia säätöarvoja muilla on käytössä?

Ymmärsin niin, että kierrosluvun ja säätöajan hakeminen on tietynlaisen kompromissin hakua. Jos kierrosluku on alhaalla, katkoaika on pidempi. Tämä taas aiheuttaa turhan pitkän katkoajan kovemmilla kierroksilla, mikä tuntuu turhan suurena nykäyksenä vaihtaessa; "sujuvuus" kärsii. Asentajan mukaan joissain Busissa säädetty katkoaika on 35 ms ja kierrokset on oltava noin 8000, jotta shifteri toimii. Voisin kuvitella, että aika hyvä vaihtoehto esim lentokentälle. Näin mua opastettiin, mutta omaa kokemusta mulla on tosiaan vasta noista em omista arvoistani :) .

Sanoisin, että neloselle asti vaihtaminen onnistuu vielä satasen alueella suunnilleen rajoitusten puitteissa. Vitoselta kutoselle vaihtaminen mun shifterillä tarkoittaa, että vauhtia on noin 140 - siis mun vakivälityksillä. Kokonaisuutena mulla vaikuttaisi olevan ihan hyvät kompromissisäädöt omiin tarpeisiin. Toki myöhemmin olisi kiva kokeilla muitakin variaatioita.

Jarim, ymmärsin niin, että myös gen2:een saa mainitsemasi shifterin, eli ei pitäisi olla busan mallista kiinni. Eri arvojen säätö eri vaihtoväleille ei kuitenkaan onnistu mun karvalakkimallilla :p .
MAL
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen2:ssa ei saa katkoaikaa säädettyä kierroskohtaisesti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kamibusa

jarim kirjoitti:Gen2:ssa ei saa katkoaikaa säädettyä kierroskohtaisesti.
OK, sitten muistin tämän(-kin) väärin :( .
MAL
kake

Viesti Kirjoittaja kake »

No ei oo monella shifteri käytössä, kaikki kolme on ilmoittautunut.
Rampe

Viesti Kirjoittaja Rampe »

cordona shifteri on käytössä,on toiminnassa 3000 kierroksesta alkaen ja katkoaika muistaakseni 65ms. hyvin on pelittänyt!
Ekoteko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Täällä myös sifteri + gen2 ja käännetty kaavio. 3000rpm ja 60ms. Suosittelen kaikin puolin.
..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..

CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F

TEAM CAMPARI
Jaahall
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahall »

Moi,

Auttaisiko täällä joku tämän kanssa, että pääsisin alkuun. Minulla oli jo valmiiksi busassa PCV kiinni kun sen hommasin. Busa VM -08 (otettu käyttöön -09). Haluaisin siihen kiinni Sifterin mutta mitä kaikkea se nyt sitten vaatii. Olen ymmärtänyt, että PC saa heittää kuikkaan ja säätää pyörä sitten Ecu editorilla. Eli mitä kaikkea täytyy nyt hommata, että saisin sifterin (esim Cordonan) kiinni? Tällä hetkellä pyörässä on hyvät asetukset mielestäni saatu Treen Bike doctorilla penkitettyä ja ajattelin, että saako Ecu editorilla importattua PC:n kaavan talteen ja laitettua sen sitten Ecu editorilla takaisiin sisään. Vielä jos saisin tiedon, että mitä kaikkia kamppeita tarvitsen tähän operaatioon ja mistä kannattaa hommata, niin olisin hyvin kiitollinen.

Edited By Jaahall on 1405427621
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Dragrace.fi
eiköhän sieltä löydy myös versio commanderillekin poks

edit: tuossa samat sälät ruattissa/ varaosia kliks

Edited By Heksa on 1405433761
SMR
teeti

Viesti Kirjoittaja teeti »

Gen 1, k7 , kierrosraja 2000 (ms en tiedä, Sami määritti) .
Joka pykälällä käytössä (mutta usein käytän vasta 3000 kierroksen jälkeen niin ei juuri nykäise)... mahti keksintö! :tapu: :tapu: :goodboy:
"SnowWhiteHayabusa"
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...tahtoo kans!
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
JukkaK

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Tilasin tänään tuollaisen Cordona shifterin. Ei vissiinkään ole kummoinen asentaa?
Hayabusa 2009, 1441+nos
Halli 220+mph
Vesivehmaa 8.68s/275km/h
JukkaK

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Ilmeisesti ei. Mulla oli ilmeisesti jo valmiiksi tökätty shifteri toimintaan ecussa joten alkoi heti toimimaan.
Hayabusa 2009, 1441+nos
Halli 220+mph
Vesivehmaa 8.68s/275km/h
Vastaa Viestiin