Omatekoiset putkistot

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
koivupa
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Touko 2006, 18:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja koivupa »

Onko kokemuksia omatekoisista putkistoista...?

Suunnittelen tässä mielessäni sellaista, että kaverini voisi tehdä konepajalla vapaasti hengittävät väliputket siististi taivutusvehkeillä...onkohan tästä mitään hyötyä jos kuitenkin laittaa vakiopöntöt paikoilleen ?

Toisekseen vois ite tehdä myös änkkärit ja sitä varten pitäskin jostain saada selville onko tehoänkkärit vain suorat putket ja vaimennusvillat reikäraudan ympärillä, vai onko sisällä jotain kammioita....kertokaa tai pistäkää linkki josta löytyis räjäytyskuvïa moisista ?!?

Nämä kaksi yhdessähän olisi sitten slip-on systeemi ja katalysaattorit tipotiessään....sit vaan säätöön... :thumbup:
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

foorumilla on jo juttua tästäkin vaikka kuinka. Söörtsi auttaa :)
koivupa
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Touko 2006, 18:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja koivupa »

No onhan tuolta tullut etsittyä, mutta kun ei oikein tunnu löytyvän just tuollaista juttua....liekkö hakijassa vika... :respekt:
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

kliks, tuollainen osu heti silmään.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Katselin noita katteja ja ne ei kyllä paljoa virtausta vähennä... vai onko jollain dataa pelkän katin osalta ? Katit lämmittävät kaasua ja siten virtaus väliputkesta vaimentajaan nopeutuu. Jos katit poistaa pitää putki joka videdään vaimentajalle varmaan samalla pitäisi muuttaa vähän ohuemmaksi jotta virtausnopeus pönttöön saakka säilyisi samana. (vrt. esim 421 rakenteeseen jossa tuo 1 osainen putki pöntölle saakka on suunnilleen samaa kokoa).

Itsekin mietin tuota etupään putkistoa uusiksi. Se X siinä on aikalailla ahdistavasti suunniteltu, oma veikkaus on että suunnittelun lähtökohtana on ollut äänen muokkaus enemmän kuin makimitehon saavuttaminen. Pelkkä X:n kohdalta putkien korjaus vähän suoremmiksi ja x:n muodon muuttaminen H:ksi riittänee. Tuossa hommassa ei tarvita edes jigiä tai mitään muutakaan kuin sopivia putken pätkiä...




Edited By PetriK on 1149570290
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
mopoilija
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 19:07
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja mopoilija »

PetriK kirjoitti:Katselin noita katteja ja ne ei kyllä paljoa virtausta vähennä... vai onko jollain dataa pelkän katin osalta ? Katit lämmittävät kaasua ja siten virtaus väliputkesta vaimentajaan nopeutuu. Jos katit poistaa pitää putki joka videdään vaimentajalle varmaan samalla pitäisi muuttaa vähän ohuemmaksi jotta virtausnopeus pönttöön saakka säilyisi samana. (vrt. esim 421 rakenteeseen jossa tuo 1 osainen putki pöntölle saakka on suunnilleen samaa kokoa).

Itsekin mietin tuota etupään putkistoa uusiksi. Se X siinä on aikalailla ahdistavasti suunniteltu, oma veikkaus on että suunnittelun lähtökohtana on ollut äänen muokkaus enemmän kuin makimitehon saavuttaminen. Pelkkä X:n kohdalta putkien korjaus vähän suoremmiksi ja x:n muodon muuttaminen H:ksi riittänee. Tuossa hommassa ei tarvita edes jigiä tai mitään muutakaan kuin sopivia putken pätkiä...
voin suositella ohutseinäistä rosteriputkea ns.maitoputkea. itse tein
sellaisesta 4-2 jälkeen kaikki uusiks ja vaimentajan orkkispöntön alumiinikuorista n.55 reikäputki ja villat ympärille+pääty. y- malli kai virtauksiltaan paras yhdelle puolelle.
Vastaa Viestiin