Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014
Tänään lähtee käyntiin Taxi II:sen moottorin kasaus Pläni Beellä eli muutoin mennään suunnitelman mukaan mutta kampiakselin kohdalla tyydytään entiseen sillä ensin tilattiin uusi kampura hollannista lopputuloksella jotta pelkästään rahojen takaisin saanti kesti yli kuukauden. Sitten tilattiin se Jenkkilästä jolloin eka toimitus pv piti olla 4.4, no se siirtyi 2.5 päiväksi ja tänään se näytti olevan 15.5 eli tulee kun tulee? Joten tingitään siltä osin suunnitelmasta kunnes uusi kampura rantautuu, jotta päästään molemmilla laitoksilla tuuttaamaan.
Naturaali pyörän koneen kasaus B leluilla etenee, seuraavaksi vuorossa ryhmän korkeuden mittaaminen ja asennus sopivaan korkoon.
https://www.facebook.com/photo.p....theater
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Linjanvetoa Taxi III:seen,
https://www.facebook.com/photo.p....theater
https://www.facebook.com/photo.p....theater
TFM tiimin ensimmäinen ahrettu puski tänään ekat savut. Seuraavaksi sääröt kohrilleen ja ei kun lavulle. Sen verran Testi Kuljettajakin kävi paikalla jotta totesi kelin liukkaaksi vaikka asvalttia olikin etukäteen hiekoitettu. Testiä vaikeutti myös keskelle ajokaistaa jätetty muskelivene, saakelin karavaanarit.
TFM Taxi III eka startti 18.5.2014
https://www.facebook.com/photo.php?v=724329334285233&saved
https://www.facebook.com/photo.php?v=724329334285233&saved
Pikkupätkä liikkuvaa kuvaa,
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
Uudelle tuliliemelle tyhjäkäyntiä etsimässä ja sehän löytyikin..
https://www.facebook.com/photo.p....theater
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Hiljaa hyvä tulee...
https://www.facebook.com/photo.p....theater
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Taxi III:sta,
Kenttätestejä päästiin ajamaan 2 kertaa ja saldona oli repullinen ratkottavia ja muutettavia asioita, mm:
-herätevirrasta vastaava revo hämmensi seoksia kun sen oman ohjaimen yksi virtapiuha oli päässyt irti ottaen silloin tällöin kontaktia ja antaen MoTeCille virhetietoa esim. revo auki 15% jolloin MoTeC sääti automaattisesti seosta ja ennakkoa virhetiedon mukaisesti. Tämä nyt siis korjattuna.
-vaihde- ja nopeustieto, meillä vaihde- nopeustietoa kerätään kahdesta osoitteesta eli Suzukin omasta vaihdeanturista ja takarenkaan pyörinnästä laskennallisesti otettava nopeus/vaihdetieto. Oma anturi vaihdettiin gen 2 malliin (kiitos Wäiskille) jolloin varmistettiin jotta sen antama tieto ainakin pelittää. Takarenkaan pyörintä tieto kuitenkin sekoili..tätä etsittiinkin jonkin aikaa kunnes selvisi jotta uusi homemade pyörintäanturin kiinnike antaa vaudissa sen verran tärinää joka taasen sekoittaa pyörintätietoa. Tämäkin nyt fiksattu kuntoon.
-Shifteri, tässäkin oli mr Murphy mukana joten Taxi II sai luovuttaa Taxi III:selle oman shifterinsä, tällä toimella saatiin sekin pelittämään.
-Jotakin muutakin henkimaailman juttua oli vastustamassa mutta nekin nyt ratkottuina.
Seuraavat testit ajetaankin sitten 14.6.2014 Jämsän Hallissa.
Mutta nyt tallille pukemaan Taxi III:selle loputkin kuteet niskaan sekä välityksen vaihto ja kytkimen työsylinterin tangon jatkaminen sillä lämpöisenä kytkin on niin rajalla ettei tahdo kunnossa iroittaa.
Kenttätestejä päästiin ajamaan 2 kertaa ja saldona oli repullinen ratkottavia ja muutettavia asioita, mm:
-herätevirrasta vastaava revo hämmensi seoksia kun sen oman ohjaimen yksi virtapiuha oli päässyt irti ottaen silloin tällöin kontaktia ja antaen MoTeCille virhetietoa esim. revo auki 15% jolloin MoTeC sääti automaattisesti seosta ja ennakkoa virhetiedon mukaisesti. Tämä nyt siis korjattuna.
-vaihde- ja nopeustieto, meillä vaihde- nopeustietoa kerätään kahdesta osoitteesta eli Suzukin omasta vaihdeanturista ja takarenkaan pyörinnästä laskennallisesti otettava nopeus/vaihdetieto. Oma anturi vaihdettiin gen 2 malliin (kiitos Wäiskille) jolloin varmistettiin jotta sen antama tieto ainakin pelittää. Takarenkaan pyörintä tieto kuitenkin sekoili..tätä etsittiinkin jonkin aikaa kunnes selvisi jotta uusi homemade pyörintäanturin kiinnike antaa vaudissa sen verran tärinää joka taasen sekoittaa pyörintätietoa. Tämäkin nyt fiksattu kuntoon.
-Shifteri, tässäkin oli mr Murphy mukana joten Taxi II sai luovuttaa Taxi III:selle oman shifterinsä, tällä toimella saatiin sekin pelittämään.
-Jotakin muutakin henkimaailman juttua oli vastustamassa mutta nekin nyt ratkottuina.
Seuraavat testit ajetaankin sitten 14.6.2014 Jämsän Hallissa.
Mutta nyt tallille pukemaan Taxi III:selle loputkin kuteet niskaan sekä välityksen vaihto ja kytkimen työsylinterin tangon jatkaminen sillä lämpöisenä kytkin on niin rajalla ettei tahdo kunnossa iroittaa.
Pikku liikkuvankuvan pätkä kauden ekoista treeneistä Taxi III:sella,
http://vimeo.com/97648663
http://vimeo.com/97648663
Hallissa Taxi III:sen testaaminen jäi 3 vetoon, kun Crisin ekan vedon lopussa jarruvaiheessa öljyä tuli reilummasti ulos huohottimen kautta. No, oletus oli tietty jotta moottoriremonttia päästään tekemään, mutta eilisissä ohivuotomittauksissa ilmenikin yllätykseksi ettei ohivuotoja ole. Syy lieneekin ollut "loiskelevyn" puuttuminen venakopassa olevassa huohotin reijässä. Siis päässyt "tulvimaan" ensin letkun umpeen ja sittemmin paine pukannut pihalle, tai jotakin sinnepäin. Nyt muutin järjestelmää siltäosin joten ei muutakuin testaamaan.
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Edited By jouniri on 1403584356
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Edited By jouniri on 1403584356