Gen2 moottorin rakennus
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 08 Kesä 2014, 20:51
- Paikkakunta: Häme
Tässä on tullut suunniteltua seuraavaa projektia joka on mitä ilmeisemmin gen2 busa. Kovasti kiinnostaisi tietää millaisilla osilla olette noita woimamoottoreita rakentaneet.
Tarkoituksena olisi rakentaa ahdettu vakio porauksella/iskulla oleva motti joten kampura ja ryhmä pysyisi vakiona. Tehotavoite +400hv.
-Kestääkö vakio gen2 ryhmä ahtamista riittävästi vai joutuuko hankkimaan gen1:sen ryhmän?
-Kansi+nokat ahdettuna, millaiset ovat vakiona ja missä vaiheessa on tarvetta alkaa noita muokkaamaan, millaiset nokat?
-Veivit, millaisia olette istuttaneet sisuksiin? Kokemuksia löytyy Carrilloista ja ne kaikki ei ole kovinkaan hyviä, millaisia muita löytyy? Crowlerilta titaaniset mutta hinta ei oikeen miellytä. Wössner yms. millaisia löytyy?
-Ahdin, millainen tuohon pyörään mahtuu niin että sen saa pysymään kohtuudella piilossa?
-Sytkälaitteet, mihin saakka vakiot riittävät.
-Polttoainepuoli menee luonnollisesti uusiksi kokonaan, mutta pärjääkö vakio moottorinohjauksella, jos ei niin mikä alkaa tökkimään?
Siinä pikaisesti keskustelun avausta, jatkakaa.
Edited By Pussilisko on 1402420299
Tarkoituksena olisi rakentaa ahdettu vakio porauksella/iskulla oleva motti joten kampura ja ryhmä pysyisi vakiona. Tehotavoite +400hv.
-Kestääkö vakio gen2 ryhmä ahtamista riittävästi vai joutuuko hankkimaan gen1:sen ryhmän?
-Kansi+nokat ahdettuna, millaiset ovat vakiona ja missä vaiheessa on tarvetta alkaa noita muokkaamaan, millaiset nokat?
-Veivit, millaisia olette istuttaneet sisuksiin? Kokemuksia löytyy Carrilloista ja ne kaikki ei ole kovinkaan hyviä, millaisia muita löytyy? Crowlerilta titaaniset mutta hinta ei oikeen miellytä. Wössner yms. millaisia löytyy?
-Ahdin, millainen tuohon pyörään mahtuu niin että sen saa pysymään kohtuudella piilossa?
-Sytkälaitteet, mihin saakka vakiot riittävät.
-Polttoainepuoli menee luonnollisesti uusiksi kokonaan, mutta pärjääkö vakio moottorinohjauksella, jos ei niin mikä alkaa tökkimään?
Siinä pikaisesti keskustelun avausta, jatkakaa.
Edited By Pussilisko on 1402420299
Muista en tiedä mutta sähköstä sen verran että sytkä riittää hyvin ja oma ecu hyvinkin kunhan sen säätää ecu-editorilla. josta löytyy sivukaupalla tekstiä sivustolta.
Eli Gen2 ja Gen1 omat ecut on säädettävissä ja ecu-editorissa on myös lisäjuttuja turbokäyttöönkin. sifterin ohjaus,ahtojen ohjaus,lisäsyötöt,sytkäkartat yms. Tarviit vain kaapelin ja pari lisäpiuhaa pyörän omaan eculiittimeen ja ilmaisen softan ja henkilön joka osaa oikeasti säätää.
Edited By Snowman on 1402459071
Eli Gen2 ja Gen1 omat ecut on säädettävissä ja ecu-editorissa on myös lisäjuttuja turbokäyttöönkin. sifterin ohjaus,ahtojen ohjaus,lisäsyötöt,sytkäkartat yms. Tarviit vain kaapelin ja pari lisäpiuhaa pyörän omaan eculiittimeen ja ilmaisen softan ja henkilön joka osaa oikeasti säätää.
Edited By Snowman on 1402459071
Kyllä sytkästä isommilla (350-400) tehoilla alkaa teho hiipumaan kokemusten mukaan ainakin jos pitäytyy kahdeksassa suuttimessa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 08 Kesä 2014, 20:51
- Paikkakunta: Häme
Foorumin keskustelut selasinkin tuossa läpi ja paljonhan siellä oli tarinaa, hieno homma.
Jarim, onko tietoa millaista sytkää ovat tehokkaammissa käyttäneet? Tarkoitus olisi käyttää 8 suutinta kun siihen on mahdollisuus alunperin läppärungossa.
Niin ja ensimmäiseen viestiin lisäten että tarkoitus tehdä suoraan E85:lle.
Jarim, onko tietoa millaista sytkää ovat tehokkaammissa käyttäneet? Tarkoitus olisi käyttää 8 suutinta kun siihen on mahdollisuus alunperin läppärungossa.
Niin ja ensimmäiseen viestiin lisäten että tarkoitus tehdä suoraan E85:lle.
E85 Turbosta olisi Titaanilla kokemusta. Neljällä suuttimella. Sytkästä varmaan osaisi sanoa jiihoo?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
400+ teholla ihan fiksua pitäytyä vakioporauksessa ja vaihtaa polttoaineeksi suoraan RE85. Varsinkin jos puhutaan rwhp-tehoista.
Omassa pyörässä oli ensin pienempi ahdin, jonka yhteydessä käytettiin Gen2-ryhmää. Kun ahdin vaihdettiin HX35 Holsettiin, niin varmuuden vuoksi vaihdettiin myös Gen1 ryhmä. En tiedä oliko tarpeellista...Jopa HX40 mahtuu jollain lailla paikalleen, tosin Garretilta saattaa löytyä fiksumpia vaihtoehtoja jotka ulkomitoiltaan pienempiä.
Kantta ei kannata pilata porttaamalla, vakiokansi virtaa riittävästi, portattu taas virtaa liikaa. Palotiloista voi venttiilien välistä kannasta vähän loiventaa, jos jotain haluaa kannesta jyrsiä (PowerKing-Salosella oli tähän hyvä ohje: kannattaa säästää kannen työstämiseen suunnitellut rahat ja sijoittaa parempaan ahtimeen, saa paljon enemmän vastinetta rahalle). Ja venttiileihin tuplajouset. Omassani taitaa olla vakionokat.
Veivit pitää ilman muuta vaihtaa. Hyvistä en tiedä, omassa on kiinancarillot kestäneet hyvin.
Vakiosytkälaitteet loppuu noin 300rwhp tienoilla, ARC2 auttaa. Vakio moottorinohjaus on edelleen ok.
Mulla on Wisecon turbomännät aihioina, hiukan työstetty paremmiksi, CBX-pinnoitettu Marteliuksella ja männänrenkaiksi vaihdettu CP:n valmistamat. Ja ryhmän alle 2mm spacerlevy, että saa puristukset riittävän alhaisiksi, sillä tehotavoite edellyttää jonkinmoisia ahtopaineita. 10mm pultit kannattaa vaihtaa 1/2" heavyduty-malleihin.
Lisäksi kannattaa varautua tai tehdä/hankkia suoraan: racecutata laatikko (tosin alunperin jo parempi kuin Gen1 laatikko), suuttimien suuruusluokka on 1200 ja myös tukin joutuu vaihtamaan, sen virtauskin kannattaa varmistaa, bensapumpun koko riippuu ilmeisesti käytettävästä ahtopaineesta osittain, kannattaa varautua 300-430 litran pumpun hankintaan, kytkimeksi lock-up, pakoventtiileinä saattaa gen1 venttiilit toimia titaaniventtiileitä paremmin, välijäähdytin tai ainakin Aquamist, öljynjäähdytin ei välttämättä mahdu olemaan alkuperäisellä paikallaan, svingiä kannattaa jatkaa jos aikoo hyödyntää tehon edes jotenkin ja samalla mielestäni kannattaa myös takajousitus muokata pidempää svingiä vastaavaksi, sekä simmaukseltaan että jouseltaan. Polttoainelinjassa huomioitava, että jokaisen nippelin tulee olla RE85-yhteensopiva: letkujen lisäksi myös polttoainepumppu ja suodatin, paineensäädin riittävän viileään paikkaan (esim. kuvun alle pyörän takaosaan).
Sitten kun on kaikki osat hankittuna, niin kannattaa vielä varautua vararahastolla pikkusälän hankintaan, sitä menee uskomaton määrä.
Ja viimeisimpänä voisin lisätä kokemuksen syvällä rintaäänellä, että kannattaa harkita billettivetoakselia ja lisälaakerointia siihen.
Edit: ja kysyjälle vielä tiedoksi speksit: Vittaniemen Samin penkissä mitattu parhaimmillaan (6.6.2014) 436,4 rwhp ja 370nm, seisovalle mailille säädetty karvan verran paksummalle, jolloin renkaalta 424,8 hv ja 364,6nm. Ahtopaineet pidetty sekä kentällä että kadulla samana, 1,98bar.
Edited By jiihoo on 1402496872
Omassa pyörässä oli ensin pienempi ahdin, jonka yhteydessä käytettiin Gen2-ryhmää. Kun ahdin vaihdettiin HX35 Holsettiin, niin varmuuden vuoksi vaihdettiin myös Gen1 ryhmä. En tiedä oliko tarpeellista...Jopa HX40 mahtuu jollain lailla paikalleen, tosin Garretilta saattaa löytyä fiksumpia vaihtoehtoja jotka ulkomitoiltaan pienempiä.
Kantta ei kannata pilata porttaamalla, vakiokansi virtaa riittävästi, portattu taas virtaa liikaa. Palotiloista voi venttiilien välistä kannasta vähän loiventaa, jos jotain haluaa kannesta jyrsiä (PowerKing-Salosella oli tähän hyvä ohje: kannattaa säästää kannen työstämiseen suunnitellut rahat ja sijoittaa parempaan ahtimeen, saa paljon enemmän vastinetta rahalle). Ja venttiileihin tuplajouset. Omassani taitaa olla vakionokat.
Veivit pitää ilman muuta vaihtaa. Hyvistä en tiedä, omassa on kiinancarillot kestäneet hyvin.
Vakiosytkälaitteet loppuu noin 300rwhp tienoilla, ARC2 auttaa. Vakio moottorinohjaus on edelleen ok.
Mulla on Wisecon turbomännät aihioina, hiukan työstetty paremmiksi, CBX-pinnoitettu Marteliuksella ja männänrenkaiksi vaihdettu CP:n valmistamat. Ja ryhmän alle 2mm spacerlevy, että saa puristukset riittävän alhaisiksi, sillä tehotavoite edellyttää jonkinmoisia ahtopaineita. 10mm pultit kannattaa vaihtaa 1/2" heavyduty-malleihin.
Lisäksi kannattaa varautua tai tehdä/hankkia suoraan: racecutata laatikko (tosin alunperin jo parempi kuin Gen1 laatikko), suuttimien suuruusluokka on 1200 ja myös tukin joutuu vaihtamaan, sen virtauskin kannattaa varmistaa, bensapumpun koko riippuu ilmeisesti käytettävästä ahtopaineesta osittain, kannattaa varautua 300-430 litran pumpun hankintaan, kytkimeksi lock-up, pakoventtiileinä saattaa gen1 venttiilit toimia titaaniventtiileitä paremmin, välijäähdytin tai ainakin Aquamist, öljynjäähdytin ei välttämättä mahdu olemaan alkuperäisellä paikallaan, svingiä kannattaa jatkaa jos aikoo hyödyntää tehon edes jotenkin ja samalla mielestäni kannattaa myös takajousitus muokata pidempää svingiä vastaavaksi, sekä simmaukseltaan että jouseltaan. Polttoainelinjassa huomioitava, että jokaisen nippelin tulee olla RE85-yhteensopiva: letkujen lisäksi myös polttoainepumppu ja suodatin, paineensäädin riittävän viileään paikkaan (esim. kuvun alle pyörän takaosaan).
Sitten kun on kaikki osat hankittuna, niin kannattaa vielä varautua vararahastolla pikkusälän hankintaan, sitä menee uskomaton määrä.
Ja viimeisimpänä voisin lisätä kokemuksen syvällä rintaäänellä, että kannattaa harkita billettivetoakselia ja lisälaakerointia siihen.
Edit: ja kysyjälle vielä tiedoksi speksit: Vittaniemen Samin penkissä mitattu parhaimmillaan (6.6.2014) 436,4 rwhp ja 370nm, seisovalle mailille säädetty karvan verran paksummalle, jolloin renkaalta 424,8 hv ja 364,6nm. Ahtopaineet pidetty sekä kentällä että kadulla samana, 1,98bar.
Edited By jiihoo on 1402496872
Club 100 m/s Otalampi
Sawon Woima - vähän niin kuin turbo, mutta pienempi ahdin ja vähemmän voimaa
Sawon Woima - vähän niin kuin turbo, mutta pienempi ahdin ja vähemmän voimaa
Itsellä 305hp takisteho ja vakio sytkä (vakio ECU)...
Vakio ryhmä männät ja veivit, ryhmän alla nostolevy, ahdot 0.95 (Mitsun ahdin), isompi bensapumppu vakio suuttimet, lock-up, MCX-välijäähy, öljynjäähdytin takarenkaan edessä...
Takahaarukka kannattaa tosiaan tehdä/teettää jatkettuna ja shifterihän on kiva kapistus :p
Edited By Nesmit on 1402478262
Vakio ryhmä männät ja veivit, ryhmän alla nostolevy, ahdot 0.95 (Mitsun ahdin), isompi bensapumppu vakio suuttimet, lock-up, MCX-välijäähy, öljynjäähdytin takarenkaan edessä...
Takahaarukka kannattaa tosiaan tehdä/teettää jatkettuna ja shifterihän on kiva kapistus :p
Edited By Nesmit on 1402478262
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
361.23 km/h Halli 2014
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 08 Kesä 2014, 20:51
- Paikkakunta: Häme
Oolrait, tännehän tulee hyvin tietoa. Oletteko teettäneet race cut:it kaikille vaihteille vai tietyille ainoastaan, ja millaisella kulmalla on vakiona vs. muutettuna? Billet vetoakseli oli mielessä jo aikasemmin mutta kuinka toteuttaa tuo lisälaakeri ko. akselille, onko vasta haaveissa vai onko joku jo toteuttanut?
JiiHoo, oletko punninnut kiinalaisia veivejä vs. vakio? Kiinastahan ne Carrillonkin aihiot tulee joten koneistushan niissä ratkaisee.
Niin ja kuinka isosti täytyy modata että tuon mcx:n välijäähyn saa mahtumaan ja kuinka näkyvälle se jää?
Paljon olisi kysyttävää mutta annetaanhan himon yltyä ja jatketaan rauhassa suunnittelua.
JiiHoo, oletko punninnut kiinalaisia veivejä vs. vakio? Kiinastahan ne Carrillonkin aihiot tulee joten koneistushan niissä ratkaisee.
Niin ja kuinka isosti täytyy modata että tuon mcx:n välijäähyn saa mahtumaan ja kuinka näkyvälle se jää?
Paljon olisi kysyttävää mutta annetaanhan himon yltyä ja jatketaan rauhassa suunnittelua.
Mcx välijäähyn saa katteiden alle kyllä piiloon, mutta liikaa tilaa ei ole (mcx:n sivuilla on valokuvia)...
Samoin turbon ilmansuodattimen saa katteiden alle piiloon (ainaki tossa mitsussa).
Välijäähy tietenkin heikentää varsinaista jäähdytystä, koska tulee jäähdyttimen kennon eteen...
Edited By Nesmit on 1402510756
Samoin turbon ilmansuodattimen saa katteiden alle piiloon (ainaki tossa mitsussa).
Välijäähy tietenkin heikentää varsinaista jäähdytystä, koska tulee jäähdyttimen kennon eteen...
Edited By Nesmit on 1402510756
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
361.23 km/h Halli 2014
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
Billet vetoakseli oli mielessä jo aikasemmin mutta kuinka toteuttaa tuo lisälaakeri ko. akselille, onko vasta haaveissa vai onko joku jo toteuttanut?
tossa
http://store.schnitzracing.com/robinso....a-99-13
http://store.schnitzracing.com/robinso....a-99-13
Ihanan halpaa
Edited By Purkuosia.com on 1402510900
tossa
http://store.schnitzracing.com/robinso....a-99-13
http://store.schnitzracing.com/robinso....a-99-13
Ihanan halpaa
Edited By Purkuosia.com on 1402510900
Juu tuollainen tuossa Talviprojektina nimeltään: UltraTurbo tullut toteutettua.jarim kirjoitti:E85 Turbosta olisi Titaanilla kokemusta. Neljällä suuttimella. Sytkästä varmaan osaisi sanoa jiihoo?
Kokemusta hankittiin viime vuonna SMR kilpurista, jossa toteutettiin gen 1 busaan gen2 sähköt, höystettynä turbolla ym. Heti aluksi päätettiin 4 suuttimen käyttö sähköä säästääkseen sekä polttoainejärjestelmä tulee yksinkertainen ja tuotto riittää etanoolilla paremmin kun se on semmoista enemmän keittomaista ainetta. Kipinän vahvistin on tässä pyörässä ollut käytössä. Karvan vajaa 500hv rullalla
Sitten tuo UltraTurbo on gen1 k4 ja muutettu gen2 sähköille. Sama resepti 4 suuttimella 1250cc ja bosch 044 pumpulla, tupla pa suodattimet rinnakkain ennen pumppua, tiimin omaa tuotantoa pa kiskosto, ei mitään ylimääräisiä vahvistimia sytkässä, gen1 puolat ja gen1 magneetto modattuna gen 2 nastamäälle. Holsetin 40s Ahdin sopivalla moottorikonsruktiolla antaa 1,4bar 417rwhp eli varaa on ruuvia kääntää. Wesijäähy cuuleri ei vielä ole ollut käytössä, kun pikkuisen kesken. Mäntä, kanki ja kytkinpuoli taitaa olla samaa kauraa kun jiihoo:lla
Kaikkee tuohon joutuu tehdä niin pirusti mutta on se hauskaa ajaakin välillä
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 08 Kesä 2014, 20:51
- Paikkakunta: Häme
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 08 Kesä 2014, 20:51
- Paikkakunta: Häme
- Sika-nauta
- Viestit: 42
- Liittynyt: 05 Huhti 2011, 09:08