Vaihde katoaa näytöltä

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
jaketsu
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Kesä 2014, 15:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jaketsu »

Eli tämmönen ongelma ilmeni eilen ajelemassa !! ajelin kutosella noin 110 km/h jolloin näytöstä katosi 6 ja tilalle tuli search...samalla ku 6 katosi ni lämpömittari pomppas tappiin...hetken haki ja 6 löyty ni lämmöt takas normaaliin....tätä se sitte rupes tekeen toistuvasti ni ajattelin et siinähän haeskele mut sit tuliki FI valo joka sammu taasen heti ku hiljensin jolloin vaihde näytössä löyty ja lämmöt tuli normaaliin ????? mikähän perskele tota gen 2 vm.2008 Bussea rupes vaivaan ??? Vaihteen asentotunnisti kenties ??



Edited By jaketsu on 1402405669
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vikakoodi jäi varmaankin muistiin. ECUEditorilla tai SDS Toolilla ainakin saa muistissa olevat luettua, kotikonstein en tiedä näkyykö muistin sisältö.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Tuo lämpömittari menee käsittääkseni aina "tappiin" kun ilmaisee jotain vikaa.
Vieläkö gen2 muuten löytyy se liitin mistä saa klemmarilla vikakoodin mittaristoon?
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

jaketsu kirjoitti:...näytöstä katosi 6 ja tilalle tuli search...samalla ku 6 katosi ni lämpömittari pomppas tappiin...hetken haki ja 6 löyty ni lämmöt takas normaaliin....tätä se sitte rupes tekeen toistuvasti...

Olisko maadoitusvika tai hapettunut sarjaliitin, vähän viittaisi noihin. Käytös sama kuin käyttäisi virrat pois/päälle.
AD/HD
Avatar
Körmy
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Tammi 2010, 19:37
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja Körmy »

Gen2 saa vikakoodit mittaristoon kun kaivaa kuskin jakkaran alta valkoisen tulpatun liittimen ja yhdistää hyppylangalla reunimmaiset piuhat musta/valkoinen ja punainen/valkoinen.
virrat päälle ni näkyy koodit,jos useampi ni muutaman sekunnin päästä vaihtaa seuraavaan vikakoodiin.
C00 jos ei vikakoodeja.
-K9-Turbo
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Körmy kirjoitti:Gen2 saa vikakoodit mittaristoon kun kaivaa kuskin jakkaran alta valkoisen tulpatun liittimen ja yhdistää hyppylangalla reunimmaiset piuhat musta/valkoinen ja punainen/valkoinen.
virrat päälle ni näkyy koodit,jos useampi ni muutaman sekunnin päästä vaihtaa seuraavaan vikakoodiin.
C00 jos ei vikakoodeja.

Tämä olikin hyvä muistutus. Nyt kun muistettaisiin se vikakoodilista vielä tähän jatkoksi :apua:
AD/HD
Avatar
Körmy
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Tammi 2010, 19:37
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja Körmy »

tossa jotakin

c00 none
c11 camshaft position sensor
c12 crankshaft positions sensor, pickup coil signal, signal generator
c13 intake air pressure sensor connection
c14 throttle position sensor
c15 engine coolant temp sensor
c17 intake air pressure sensor #1 for cylinder #1
c18 intake air pressure sensor #2 for cylinder #2
c19 intake air pressure sensor #3 for cylinder #3
c20 intake air pressure sensor #4 for cylinder #4
c21 intake air temp sensor
c22 atmospheric pressure sensor
c23 tipover sensor
c24 ignition signal, coil #1 for cylinder #1
c25 ignition signal, coil #2 for cylinder #2
C26 ignition signal, coil #3 for cylinder #3
C27 ignition signal, coil #4 for cylinder #4
c28 secondary throttle valve actuator
c29 secondary throttle position sensor
C30 secondary throttle control unit
c31 gear position sensor
c32 injector signal #1 for rear cylinder
c33 injector signal #2 for front cylinder
c34 injector signal #3
c35 injector signal #4
c40 idle speed control valve
c41 fuel pump control system, fuel pump, fuel pump relay
c42 ignition switch signal, anti theft
c44 heated oxygen sensor
C46 exhaust control valve actuator (01-02 1000 and 06-07 600/750/1000 ONLY)
c49 PAIR control solenoid valve connection
c60 cooling fan relay connection
c62 EVAP system purge control solenoid valve connection (only in California models)
c92 fuel gauge
-K9-Turbo
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Körmy kirjoitti:Gen2 saa vikakoodit mittaristoon kun kaivaa kuskin jakkaran alta valkoisen tulpatun liittimen ja yhdistää hyppylangalla reunimmaiset piuhat musta/valkoinen ja punainen/valkoinen.
virrat päälle ni näkyy koodit,jos useampi ni muutaman sekunnin päästä vaihtaa seuraavaan vikakoodiin.
C00 jos ei vikakoodeja.
Loistava tieto, kiitos.
Toivottavasti tätä ei tarvitse koskaan :)
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
jaketsu
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Kesä 2014, 15:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jaketsu »

C00 ??? Ei vikoja näytti jumpilla mut edelleen ku ajelee ni alkaa SEARCH vilkkuun ja lämmöt tappiin.....noinkohan tuo ois tuo GPS anturi paskana ja heittää tunnistamisen ajon aikana :p��sein��n: Kiitoksia kuitenkin tuosta koodinluku ohjeesta ja vikalistasta :D !!



Edited By jaketsu on 1402497229
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tarkistapa eihän sivujalka pääse ajaessa valumaan alas ja katkaisee menon valuessaan tarpeeksi alas?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jaketsu
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Kesä 2014, 15:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jaketsu »

Vika ei ole ilmennyt enää sen jälkeen kun löysäsin ja hieman lenkutin eculta tulevia johtosarjoja. ..Ilmeisesti kyseessä oli juurikin tuollainen hapettuma/kosketus häiriö:p

Kiitokset vinkeistä ja hyödyllisistä tiedoista




Edited By jaketsu on 1403676177
Vastaa Viestiin