Vaihteisto kolisee

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kävin eilen ajelemassa ja ohitustilanteessa ei vaihde menny perille asti kun yritin pykältää neloselle, polkaisin uudestaan ja sain pykälän sisään. Paukahti komeasti ja ketju venähti oikein kunnolla, melkein rupesi hyppimään hampaitten yli.

Uusi ketju tilattu mutta jostain vaihteiston suunnalta kuuluu nyt kolahtelua ja epämääräisiä ääniä sekä ajossa että tyhjäkäynnillä. Vaihteet ja kytkin toimivat kyllä hyvin mutta jotain damagea siellä on tapahtunut jossakin.

Vetoakselin juuresta lohko näyttää olevan ehjä eikä vetari heilu mihinkään suuntaa jos käsin koittaa heiluttaa.
Sormilla kun koittaa pyörittää vetaria niin vähän matkaa pyörii ihan ok mutta sitten tuntuu ahdistusta mutta ei kuitenkaan mene ihan jumiin, liekkö normaalia? Myöskään kytkinkopan sisällä ei näkynyt mitään erikoista.

Oisko vielä jotain kokeiltavaa ennen kuin ruvetaan purkamaan konetta? Onko jollekin busanistille käynyt samalla lailla?
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Hammasvialta kuullostaa. Mittaa samalla akselit että ovat suorat.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Itse mietein jonkinlaista akseleiden laakerivikaa. Vetaria kun estää sormilla pyörimästä tyhjäkäynnillä niin kolahtelu/hinkkaaminen vaimenee selvästi. Vieläkö olet tehnyt undercuttauksia?
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Saattais se olla vetarin laakerikin, tosin semmosta vikaa ei ole kohdalle sattunut, paitsi jos lohkot on anteneet periksi ensin. Undercutteja tehdään vielä, toki itse niitä en hiero, siihen on ammattipaja olemassa. Toimitusaika noilla vaan melkoinen, siksipä oon koittanut pitää hyllyssä aina jokusen kakkos-vitosparin valmiina.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Pitää palata asiaan kun saan koneen irti ja auki.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Robinsonin paksua akselia on myös hyllyssä, siirtäjiä ei tainnut just nyt olla.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Varaa mulle sellainen robinson, laitetaan nyt sekin vielä kun nykyinen saattaa olla kiero kun ajossa kuuluu sellainen toispuoleinen hinkkausääni.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

En minä mitään varaile, uusi tilataan kun edellisestä rahat tilillä. Dragracen hinnat, mutta toimitusaika voi olla paljonkin lyhyempi.
Noille askihommille kun kysyntää tuntuu olevan, niin olen koittanut pitää tärkeimpiä paloja omassa hyllyssä ettei asiakkaan tartte koko kesää odotella.
Soittele.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Laatikko kävi Kujon luona ehjäyksessä. Molemmat akselit ja valtaosa hammasrattaista meni vaihtoon. Koneen kasaus ja kiinnitys niin pääsee taas ajamaan. Homma hoitu nopeasti ja ammattitaidolla, kiitokset.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Oliko kalliski välivapaa...jos tohtiipi kysyä?
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kyllähän tuollaisesta aina kokonaishintaa kertyy väistämättä kun kaikki kulut lasketaan yhteen. Tuossahan laitettiin vähän vahvempaa osaa kuten se robinsonin akseli ja racecuttia. Ketju ja rattaat menee myös uusiksi ym.

Niin että jos voisi vielä valita niin tekisin sen vaihteenvaihdon huolellisemmin.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Robinsonin akselin booritus on 30/26 Z13.
Ainakin joidenkin Triumphien etuhammasrattaat käy tähän akseliin.

Offsetti ratas tälle akselille pitäisi löytyä 1000f hondasta.




Edited By gsxr on 1402911512
Vastaa Viestiin