vahvempi vetoakseli

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
kaikkonen___
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Syys 2010, 17:22

Viesti Kirjoittaja kaikkonen___ »

olisko kellään suositella mitään vahvempaa vetoakselia -99 busaan?
onko ape ainut vaihtoehto? kokemuksia?
kun ei toi orggis näköjään vaan kestä...
SMR
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

100 m/s club
:turbobusa:
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

kaikkonen___ kirjoitti:olisko kellään suositella mitään vahvempaa vetoakselia -99 busaan?
onko ape ainut vaihtoehto? kokemuksia?
kun ei toi orggis näköjään vaan kestä...
Onko vetopakassa lisälaakeri, sen puuttuminen aiheuttaa vetoakselin katkeilua kun ketju yrittää nousta hammasrattaan hampaiden päälle tietyissä tilanteissa.

Vakio vetari ei kyllä heikkouttaan ihan äkkiä katkea.
Kestää turboissakin.
kaikkonen___
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Syys 2010, 17:22

Viesti Kirjoittaja kaikkonen___ »

gsxr kirjoitti:
kaikkonen___ kirjoitti:olisko kellään suositella mitään vahvempaa vetoakselia -99 busaan?
onko ape ainut vaihtoehto? kokemuksia?
kun ei toi orggis näköjään vaan kestä...
Onko vetopakassa lisälaakeri, sen puuttuminen aiheuttaa vetoakselin katkeilua kun ketju yrittää nousta hammasrattaan hampaiden päälle tietyissä tilanteissa.

Vakio vetari ei kyllä heikkouttaan ihan äkkiä katkea.
Kestää turboissakin.
takavantessa on lisälaakeri, vähän erilainen tosin.
ja tarkennetaan sen verran et akseli on ehjä muuten mut rattaan spooreista on lohennu tavaraa pois.
tai ei siel o enää spoorii oikeen nimekskään... :tapu:
SMR
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Olisiko ollut kenties huonolaatuinen eturatas kyseessä, liikaa välystä ja päässyt hakkaamaan jotenkin. Oon joskus nähnyt kuvan jossain tuollaisesta ongelmasta.
kaikkonen___
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Syys 2010, 17:22

Viesti Kirjoittaja kaikkonen___ »

gsxr kirjoitti:Olisiko ollut kenties huonolaatuinen eturatas kyseessä, liikaa välystä ja päässyt hakkaamaan jotenkin. Oon joskus nähnyt kuvan jossain tuollaisesta ongelmasta.
rattaalla ajettu n.1300km ja asenettaessa ei ollu mitään välystä... ja nyt on rataskin yllättäen valmis... ja silloin akseli oli myös ehjä... ainakin silmämääräisesti... mitään särötarkastusta en tosin silloin tehny...
SMR
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Noh, sittenhän se on laitettava se vahvempi akseli. Onko ajettu rajoitinta vasten?
kaikkonen___
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Syys 2010, 17:22

Viesti Kirjoittaja kaikkonen___ »

gsxr kirjoitti:Noh, sittenhän se on laitettava se vahvempi akseli. Onko ajettu rajoitinta vasten?
sitäkin.
vielä kun löytäis jostan vakio akselia n.8,5mm pidemmän...
SMR
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Se on huomioitu et ainakin mun välimallin 01 löytyy vähemmän työstöä kuin aikaisemmissa. Muutamia millejä just siinä heikommassa kohtaa verrattuna vanhempiin. Voi kait tuo mun vetari tosin olla vahinko mut aika paljon se on saanut piiskaa vuodesta 2006 lähtien.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
kaikkonen___
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Syys 2010, 17:22

Viesti Kirjoittaja kaikkonen___ »

http://i449.photobucket.com/albums....622.jpg


tommonen se ny on.




Edited By kaikkonen___ on 1401390533
SMR
kaikkonen___
Viestit: 57
Liittynyt: 02 Syys 2010, 17:22

Viesti Kirjoittaja kaikkonen___ »

onkos kellään kokemuksia onko jotain käytännön eroja eri valmistajien akseleissa? ape? robinson? joku muu?
SMR
Vastaa Viestiin