Kohde: Gen 1, -99, 31tkm
Ongelma: Huono käynnistyvyys, kylmänä tukehtuu heti kaasuun, lämpimänä toimii hieman paremmin, mutta 1500-2500rpm:n kohdalta tukehtuu/on tukehtua kun kaasun avaa reippaammin. Korkeammilla kierroksilla toimii hyvin, ja kaasuun vastaa reippaammin.
Mitä on tehty/tarkistettu:
- Bensapaineen säädin vaihdettu, paineet 3 baria
- Bensansuodatin vaihdettu (vanhasta tuli kuraa....)
- Tulpat vaihdettu,
- MAP-letkut katsottu läpi,
- MAP anturi testattu,
- Imuilman lämpöanturi testattu,
- koneen lämpöanturi testattu,
- TPS-anturi testattu ja säädetty arvoihin ja
- Ilmanputsari vaihdettu.
Olisko joku anturivika? Läppien synkkaus ei auttane, tyhjäkäyntiä käy ihan ok..
mju0288 kirjoitti:Kohde: Gen 1, -99, 31tkm
Ongelma: Huono käynnistyvyys, kylmänä tukehtuu heti kaasuun, lämpimänä toimii hieman paremmin, mutta 1500-2500rpm:n kohdalta tukehtuu/on tukehtua kun kaasun avaa reippaammin. Korkeammilla kierroksilla toimii hyvin, ja kaasuun vastaa reippaammin.
Mitä on tehty/tarkistettu:
- Bensapaineen säädin vaihdettu, paineet 3 baria
- Bensansuodatin vaihdettu (vanhasta tuli kuraa....)
- Tulpat vaihdettu,
- MAP-letkut katsottu läpi,
- MAP anturi testattu,
- Imuilman lämpöanturi testattu,
- koneen lämpöanturi testattu,
- TPS-anturi testattu ja säädetty arvoihin ja
- Ilmanputsari vaihdettu.
Olisko joku anturivika? Läppien synkkaus ei auttane, tyhjäkäyntiä käy ihan ok..
Onks vaiva alkanut jonkun homman jälkeen vai miten
(ihan kuin saisi likkaa ilmaa jos kylmän ei meinaa lähteä käyntiin mutta lämpimän lähtee)
Eli puristuspaineet mitattu, ja oli alueella. Venat ei ainakaan kanna auki... Tietenkin tarkka tieto saa mittaamalla venojen välys.
Onko porukalla ollut ongelmia nokka-akselin asentoanturien kanssa? Alkaa meinaan haisemaan anturi/johtovialta. ???
Sytkä ampuu takaisin ja kurkuissa on nokea jne. Ja saa rankasti soppaa, ja käy tosi rikkaalla. (nenälamdan mukaan, ja käyntiäänen perusteella.)
Mites tota -99 boksia voi säätää/voi ollenkaan?
Putsaan bensalinjat vielä kunnolla (ei selitä oireita, mutta niin paskainen oli suodatin..) ja testaan johdot. Mutta siinäpä alkaa olla manuaalinen temppuilu, mitä keksin. Mopoon on vaihdettu yoshin pönttö ja alkukäyrästö on alkuperäinen.. Voisko olla joku ihan itte säätänyt, ja menty metsään?
Pyörä hommattiin projektipyöräksi,eli ahdetaan ja rakennetaan uusiksi, mutta kesä olisi tarkoitus rullailla vakiolla.
Okei, ajattelin ensin ottaa kaikki muut mahdolliset viat pois, ennenkuin aletaan säätämään. Muuten mekaaninen moka säädetään paremmaksi boksin kautta, ja ollaan kohta niin sekaisin, että kukaan ei tiedä mistäpäästä alkaa selvittämään ongelmakasaa..
Kuinkas vaikea homma tuo säätäminen on ja löytyykös ammattitaitoa varsinais-suomen alueelta?
edit. kappas, kuvan perusteella ei niin mahdottoman monimutkainen...
Vaikeaa se ei ole mutta noita bokseja ei varmaan kovin montaa maassa ole. Siihen tosin löytyy kytkentäkaavio että näppärä kaveri tieten tekee itse. :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Olikos tuo huono käynistyminen vain kylmän vai koko ajan
(ja on siis ollut pyörässä hankinasta alkaen)
jos vain kylmänä ja anturi vikaa epäilee niin koittaa lämmitää antureita,
jos ko ajan ja linjassa oli töhnää/rikaalle menee niin tarkistella missä kunnossa on suutimet(josko "kusee") ja onko ajoitukset kohdallan
Joo, alusta saakka samanmoinen ja kylmänä esiintyy ainoastaan.
Linjasto puhdistetaan ja toi anturien lämmitys tehdään seuraavaksi. Läpät vois synkata kanssa, ajoitus nousi itsellekkin mieleen, koska välillä kajauttaa takaisin, mutta hankala olis ajoitusten muuttua, koska kansi näyttää olevan neitseellinen... Luulenpa, notta anturivika, se selittäisi ton takaisin ampumisenkin.
Katsoo ton linjaston ja suuttimet puhtaaksi noinniinku ensimmäisenä.
Nokkien ajoitukset helppo todeta kun ottaa venttiilikopan irti ja pyöräyttää koneen yläkuolokohtaan siten että ykkösen molemmat venttiilit on vähän auki. Tällöin nelosen nokat pitäisi osoittaa melkolailla niin että niiden noston maksimikohta osoittaa nokkapukin reunaa kohti. Sekä imu- että pakonokassa. Ja että pakonokan merkistä laskien imunokan merkkiin on 15 nastaa.
Edited By jarim on 1400152808
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Täs on ulkoinen pumppu ja paineensäädin. Sutari oli siinä mukana. Ja vaihdoin suodattimen uuteen. En tankista kurkkinu,notta olikos siellä suodattimia.
Viisi? Aika huolellista suodattamista! Pumppu ja linjasto suuttimineen pitää kattoo vielä.
Tankissa tornimainen karkeasuodatin, helppo kattoo, tankki irti ja kääntää "katolleen", ei haittaa vaikka jonkun verran bensaa olis, pari pulttia irti ja vetää poies.
Tuo pumppu on kyl susi alunperin. (Meiän emäntä tykkää susista)
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Tässä tuli mieleen että tuolle TT-Motorsportin Teemullekin tuli korjuulle niin monta "nokat väärällä hampaalla" tapausta viime keväänä että ehken kattosin ne nokat.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport