gen1 ei starttaa aina
Eli nappia painettaessa kuuluu startilta toisinaan vain hyvin kevyt naksaus.
Liittimet on kiinni, nappi toimii ja akku on älyssään, muuta vianetsintää en ole viel tehnyt, kun tuntuu aina kotipihassa sitten toimivan. Eli kysymys ennen kun käyn starttia avaamaan: onkohan vikoja yleensä ollut enemmän starttireleessä vai startin hiilissä?
Liittimet on kiinni, nappi toimii ja akku on älyssään, muuta vianetsintää en ole viel tehnyt, kun tuntuu aina kotipihassa sitten toimivan. Eli kysymys ennen kun käyn starttia avaamaan: onkohan vikoja yleensä ollut enemmän starttireleessä vai startin hiilissä?
Täällä samantyyppistä vikaa. Akku ollut ylläpitolaturissa talven. Akulla ikää 1v. Jo viime kesänä huomasin saman tyyppisiä oireita ja tänään ei tankkauksen jälkeen lähtenyt ilman apuvirtaa käyntiin.
No, kun taas pääsin kotiin ja ajoin pyörän talliin, niin aloin mittailla jännitteitä.
Lataus vaikuttaisi toimivan. Tyhjäkäynnillä noin 13,5v ja 4000 rpm n. 14,5v. Sammutus ja uudelleen hienosti käyntiin.
sammutin koneen uudelleen ja mittasin navoista, tulos n. 12,5v.
Sitten täysin samantyyppinen toiminta, missä vika tänään tankkauksen jälkeen ilmeni. Avain irti virtalukosta --> avain takaisin virtalukkoon --> käynnistysyritys -->ei käynnisty --> eikä edes pyöritä kunnolla.
Uusi mittaus navoista --> 12,5v mit vit... miks ei käynnisty :comp
Yleismittari kiinni, startatessa jännite laskee näköjään toisinaan noin 10 volttiin ja toisinaan taas jopa alle 7 voltin.
Voisiko kyseessä olla virtalukkoon liittyvä vika, maadoituksiin liittyvä vika vai akku vaan paskana? Viime kesän oikut oli juurikin sellaiseen käynnistyksen liittyviä, joissa avain oli ollut irti virtalukosta.
Olisko ideoita miten asian voisi kotikonstein todeta?
No, kun taas pääsin kotiin ja ajoin pyörän talliin, niin aloin mittailla jännitteitä.
Lataus vaikuttaisi toimivan. Tyhjäkäynnillä noin 13,5v ja 4000 rpm n. 14,5v. Sammutus ja uudelleen hienosti käyntiin.
sammutin koneen uudelleen ja mittasin navoista, tulos n. 12,5v.
Sitten täysin samantyyppinen toiminta, missä vika tänään tankkauksen jälkeen ilmeni. Avain irti virtalukosta --> avain takaisin virtalukkoon --> käynnistysyritys -->ei käynnisty --> eikä edes pyöritä kunnolla.
Uusi mittaus navoista --> 12,5v mit vit... miks ei käynnisty :comp
Yleismittari kiinni, startatessa jännite laskee näköjään toisinaan noin 10 volttiin ja toisinaan taas jopa alle 7 voltin.
Voisiko kyseessä olla virtalukkoon liittyvä vika, maadoituksiin liittyvä vika vai akku vaan paskana? Viime kesän oikut oli juurikin sellaiseen käynnistyksen liittyviä, joissa avain oli ollut irti virtalukosta.
Olisko ideoita miten asian voisi kotikonstein todeta?
RF900R, ZZR 1100, K6, K9
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Jarozlaw kirjoitti:Sitten täysin samantyyppinen toiminta, missä vika tänään tankkauksen jälkeen ilmeni. Avain irti virtalukosta --> avain takaisin virtalukkoon --> käynnistysyritys -->ei käynnisty --> eikä edes pyöritä kunnolla.
Uusi mittaus navoista --> 12,5v mit vit... miks ei käynnisty :comp
Yleismittari kiinni, startatessa jännite laskee näköjään toisinaan noin 10 volttiin ja toisinaan taas jopa alle 7 voltin.
Voisiko kyseessä olla virtalukkoon liittyvä vika, maadoituksiin liittyvä vika vai akku vaan paskana? Viime kesän oikut oli juurikin sellaiseen käynnistyksen liittyviä, joissa avain oli ollut irti virtalukosta.
Luultavimmin akku paskana...ei anna tarpeeksi käynnistysvirtaa välillä-->jännite laskee sen mukaan kuin paljon virtaa sattuu antaan.
Mitä vähemmän, sitä alhaisempi jännite.
Ensimmäinen epäily nuilla oireilla, kaikenlaisilla härveleillä mitä ollu itellä ja muilla.
Jos startti paskana ja oikosulkee tai imasee TODELLA PALJON virtaa niin sitten voi olla startti, mutta startti tekis sitä luultavimmin kokoajan eikä satunnaisesti.
Mittauksissa ratkaiseva on startatessa näkyvä jännite.
Akun navoista ilman starttausta näkyy se jännite mitä siellä on heti latauksen jälkeen...jännite voi olla 12-13V mutta virtaa et sitten saa ulos sieltä paljon mitään ja jännite kyykkää siksi.
Apulaitteet ym. voi toimia, jos ei vie hirveänä virtaa, mutta startti imasee sen verran, että varmasti näkyy vika.
Joskus toimii ja joskus taas ei, mutta suunta on aina huonompaan päin.
Edited By suihkukone on 1398009179
Minulla hajosi startti tommosilla oireilla. Lopulta ei jaksanu pyörittää edes tulpatonta konetta 25 voltilla... mutta todennäköisempää kuitenkin että että akku oireilee. Minullakin oireilee jälleen kerran; pyörittää muttei starttaa (todnäk ei jaksa antaa kipinää). Välillä ei edes pyöritä, menee hetki ja pyörittää taas. Veikkaisin että osa kennoista menee välillä oikoseen.
Edited By jarim on 1398016689
Edited By jarim on 1398016689
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Kerrattain tosin oli yks venemoottori jossa startin keskiosa hipo startin runkoon ja teki samoja oireita...oli kulunu akselin päätyliukuholkit, mutta uusilla holkeilla toimi taas ku uus startti.
Kokkeilee jollaki toimivalla toisella akulla startata ja jos akussa oli vika niin pitäs lähtä nyt uudella akulla joka starttauksella hyvin pyörimään heti.
LIEKKÖ JOKU PURKANU VIALLISTA BUSAN STARTTIA JA MIKÄ NIISSÄ MENEE RIKKI??
Tai jos jollain on nuita viallisia startteja niin vois ite vilikasta, jos löytys joku syy. Oulun läheltä mieluiten ni ei tulis kuluja.
Edited By suihkukone on 1398019749
Kokkeilee jollaki toimivalla toisella akulla startata ja jos akussa oli vika niin pitäs lähtä nyt uudella akulla joka starttauksella hyvin pyörimään heti.
LIEKKÖ JOKU PURKANU VIALLISTA BUSAN STARTTIA JA MIKÄ NIISSÄ MENEE RIKKI??
Tai jos jollain on nuita viallisia startteja niin vois ite vilikasta, jos löytys joku syy. Oulun läheltä mieluiten ni ei tulis kuluja.
Edited By suihkukone on 1398019749
Minulla olisi rikkinäinen startti tarjolla tutkimuksia varten jos kiinnostaa? Diagnoosia vastaan saat.
Ja tuossa olisi yksi kuvakin yhden jenkkikaverin purkamasta; magneetit 2kpl syypäitä:
Ja tuossa olisi yksi kuvakin yhden jenkkikaverin purkamasta; magneetit 2kpl syypäitä:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Äkkiä näyttäs, että keskiosa on ruvennu takomaan rungossa olevia magneetteja(ennen tai jälkeen magneettien irtoamisen)...sitten että mistä se johtuu on eri asia.
Sais tuonki viellä toimivaksi, jos tuosta ei ole hajonnu kun nuo magneetit niin jostaki toisesta raadosta laittas 2 ehyttä ja kattos ettei keskiosan liukulaakerit ole kulunu ja keskiosa muutenki kunnossa.
Magneetit on irronnu kuitenki liimauksestaan:
1. mekaaninen rasitus-->epätoden näköisin:startin runko eläny ja irrottanu magneetit tai todennäköisin:keskiosan liukulaakerit menny väljäksi ja keskiosa alkanu tarraamaan ja takomaan magneetteja irti.
2. Niin kuuma että magneettien liimat sulanu ja magneetit irronnu, tarvis jotaki +100-200 astetta lämpöä, riippuen millä epoxilla liimattu(joskus irrottanu kuumailmapuhaltimella magneetteja irti ja toiseen koppaan sitten epoxilla takas).
JOS taas on semmonen vika, että käämistä on sulanu lakat ja oikosulkee ite käämiin toisesta kohtaa tai runkoon ni sitten täytyy nostaa kädet pystyyn.
Pittääpä hakia joku päivä vaikka se startti niin saa ihimetellä.
Sais jotaki diagnoosia heikosta kohasta ennenku iteltä pamahtaa. Muutaman kerran laiskasti lähteny startti liikkeelle uudella akulla, vaan ajatellu että ominaisuus...
Edited By suihkukone on 1398066344
Sais tuonki viellä toimivaksi, jos tuosta ei ole hajonnu kun nuo magneetit niin jostaki toisesta raadosta laittas 2 ehyttä ja kattos ettei keskiosan liukulaakerit ole kulunu ja keskiosa muutenki kunnossa.
Magneetit on irronnu kuitenki liimauksestaan:
1. mekaaninen rasitus-->epätoden näköisin:startin runko eläny ja irrottanu magneetit tai todennäköisin:keskiosan liukulaakerit menny väljäksi ja keskiosa alkanu tarraamaan ja takomaan magneetteja irti.
2. Niin kuuma että magneettien liimat sulanu ja magneetit irronnu, tarvis jotaki +100-200 astetta lämpöä, riippuen millä epoxilla liimattu(joskus irrottanu kuumailmapuhaltimella magneetteja irti ja toiseen koppaan sitten epoxilla takas).
JOS taas on semmonen vika, että käämistä on sulanu lakat ja oikosulkee ite käämiin toisesta kohtaa tai runkoon ni sitten täytyy nostaa kädet pystyyn.
Pittääpä hakia joku päivä vaikka se startti niin saa ihimetellä.
Sais jotaki diagnoosia heikosta kohasta ennenku iteltä pamahtaa. Muutaman kerran laiskasti lähteny startti liikkeelle uudella akulla, vaan ajatellu että ominaisuus...
Edited By suihkukone on 1398066344
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Recommended price
price: 458,17 ¤ (inc. VAT, plus Shipping costs)
Kyllä minä ainakin tuohon hintaan ehkä korjaisin jos ei käytettyjä saisi edullisemmin.
price: 458,17 ¤ (inc. VAT, plus Shipping costs)
Kyllä minä ainakin tuohon hintaan ehkä korjaisin jos ei käytettyjä saisi edullisemmin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Btw, onko kukaan tutkinut sopiiko Gen2 startti uudemman Gen1 startin tilalle ja jos ei niin miksi ei?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport