viat -00...? - Ostin ko. pyörän...

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
sarviporo
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Elo 2004, 08:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarviporo »

mitä vikoja, mitä huoltoon tulee...., löytyykö korjaus romppua keltään, ja mitä mieltä muuten olette pyörästä. Mielestäni koneestäni kuuluu välillä "outoa" ääntä, ajettu sillä on 30
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Teretuloo mukaan, ja onnittelut pyörän valinnasta! Heti galluppia: Mitäs kautta tänne löysit...?

'00:ssa lienee alunperin alumiininen takarunko, tuo kannattanee tsekata onko väkkyrä takapenkin alla musta vai hopeanvärinen... jos hoppeinen alu, tarkista ettei ole saumoissa repeämiä. Jos ok niin Miksalta kannattanee tilailla semmoiset vahvikkeet... ja samalla sitten se kytkinsuojalaippa. Noista löytyy lisää juttua täällä foorumissa.

Benssiinisysteemi on kait noissa ekoissa malleissa semmoinen joka kaipaa toisinaan perusteellisen puhdistuksen.
Muut jatkakoon jos jotain tulee mieleen...

Rempparomppua löytyy ympäri Suomen, Tampereelta joku semmoisen varmasti käräyttää sinullekin kun sieltäpäin lienet...
Club 100 m/s
sillyflier
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Touko 2004, 13:37

Viesti Kirjoittaja sillyflier »

Ihan vain yksi tarkennus tuosta takarungosta. Teräksinen ei ilmeisesti aina ole musta. Mulla on itselläni teräksinen ja se on maalattu hopeaksi.

Metka juttu. Vertasin yhden toisen bussin alkuperäistä rautaperää tuohon mun. Sillä oli musta mulla tuo jälkeenpäin tilattu on siis harmaa. Lisäksi mulla on ylä putkiin hitsattu pari senttiä leveä lattarauta alkaen läheltä yläkiinnikekorvaketta, jatkuen ensimmäiseen pyöreään yläpoikkirautaan, jossakin siinä satuloiden välissä. Lisäksi ruiskunohjaimen kohdalla on poikittainen lattarauta joka on 4 pultilla kiinni takahäkissä. Näitä ei ollut tämän toisen bussin rautaperässä vaan se oli muodoltaan alumiinisen kaltainen.

Se mun alkuperäinen alumiininen oli jostakin syystä vähän ihmeesti viutilo. Se oli vähän niin kuin propellilla. Murtumia ei näkynyt missään.
sarviporo
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Elo 2004, 08:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarviporo »

löytyykö sulta kuvaa minne se vahvikepala laitetaan ja miten. kuinka aluhäkki kestää givin 52 laukun?
77-1085415839

Viesti Kirjoittaja 77-1085415839 »

sarviporo kirjoitti:löytyykö sulta kuvaa minne se vahvikepala laitetaan ja miten. kuinka aluhäkki kestää givin 52 laukun?
Kuvia löytyy tuolta http://www.busanistit.org/gallery/Takarungon-j%E4ykiste
sarviporo
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Elo 2004, 08:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarviporo »

kiitos !
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

niinhän toi linkkarin kone kyllä hiukan ääntelee ainakin, ja miksei sentään kolkyttonnii ajettukin. ja on se tottakai mahollista että just siinä yksilössä jotain extravikaakin voisi olla, mutta eppäillä tuota soppii kovastikin. Kujon kanssa tota ääntelyä pohdiskeltiin ulvilan minimiitissä tuossa kuukaus sitten, ja kuunneltiin mun silweriä ja kujon aplaria vuorotellen. melko lailla sama saundi molemmissa, ja korostunee vielä kylmällä koneella. vaihdoin tossa eilen loppuunajetut castrolit veke, ja iskin 300 motulit sisään uuden filtsan kanssa. pieni koepörays huoltopukissa ilman sivupärettä vahvisti olettamukseni ainakin yhdestä äänilähtestä, jota ei tää huippukallis estermotulikaan ainakaan vielä pystynyt poistamaan... =)

kyllä se hemmetin nenäkettinki siellä rallattaa eniten , ei epäilystäkään. eli ainakin yks selkee firinäääni tulee nimenomaan ainakin mun myllyssä sieltä venakopan ketjuohjurin tienoilta, ja resonoi metkasti kalsalla koneella siinä 2000 kiekan paikkeilla. samoin toi vakkari kytkinkori saattaa pitää pientä helinää ainakin silloin kun veto ei oo päällä meinas Kujo.

ja sit on muutama muukin mahdollinen äänilähde joista ens talven aikana pitää pikkasen purkailemallakin kenties selvyyttä yritää tehdä. rapporttia tutkimuksista tulee kun se kirottu aika koittaa tossa jonkun kuukauden päästä... =)




Edited By jokkebusa on 1092336283
...dont you agree...ehhh..?
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

-Artsi- kirjoitti:Benssiinisysteemi on kait noissa ekoissa malleissa semmoinen joka kaipaa toisinaan perusteellisen puhdistuksen.
Tuo bensapumppu -ongelma on -99 mallissa, -00:ssa on jo "päivitetty" pumppu.

Mikäli kytkinkopan sisältä alkaa kuulua ääniä, niin silloin syytä avata ko. koppa suht' vilkkaasti. Nimittäin maailmalla on esiintynyt sellaista ongelmaa, jossa kytkinpakan jousia kiristävät/paikallaan pitävät "ruuvi systeemit" ovat löystyneet/irronneet. :O
sarviporo
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Elo 2004, 08:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarviporo »

löytyykö sulta kuvia... sisältä...?
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Tuolta löytyy kuva -99 - -01 -mallien kytkimestä. Löystynyt/irronut osa on ollut kuvassa numerolla 6 merkitty "ruuvi". Eli ne on hyvä tarkistaa, ja tarvittaessa/ihan vaan varmuuden vuoksi uudelleen kiristää (23 Nm) ruuvilukiteen kanssa.
sarviporo
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Elo 2004, 08:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarviporo »

löytyykö sulta kentiäs korjausromppua....jos niin maksais?
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Jospa mie kärvennän yhen siulle....käviskö?


:unclesam:
sarviporo
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Elo 2004, 08:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarviporo »

laitatko s-posti osoitteesi niin laitan sulle tietoni.
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Laitappa kuule tänne.... teppo-o.hyvarinen@pp.inet.fi


:unclesam:
Vastaa Viestiin