Föönibusassa riittää tehoa, ainakin mitä maailmalta on lukenut kuulumisia. 300-500hp on kai ihan realistisia lukuja riippuen siitä miten pyörä on rakennettu ja riippuen turboruuvin asennosta.
Mietiskelin tuota ahtopaineen nostoa ja autossa useimmiten ahtoja nostettaessa ennakkoa pienennetään. Tämä liittyy siihen että palaminen tapahtuu nopeammin suuremmassa paineessa ja siksi ei haluta että palaminen on tapahtunut vielä männän ollessa matkalla ylös. Toisaalta painetta nostettaessa kipinää vahvistetaan koska ilman eristyskyky kasvaa paineessa ja siten myös kipinän saaminen aikaan vaikeutuu.
Sitten kyssäri: Mentäessä tuonne 1+bar alueelle taitaa mopoissakin alkaa nakutuksen riski kasvamaan tuon seoksen palamisen nopeutumisen takia. Näin äkkiä ajatellen pitäisi sytkäennakkoa säätää, tai sitten käyttää 2 vaihteen vaihdekarttaa jossa ennakko yläkerrasta on muutenkin vähän pienempi niin ahtoja saa nostettua enemmän ja turvallisemmin. Eli siis haettaessa isoja tehoja isolla ahtopaineella TRE:n tilalle pitäisi laittaa 830kOhm vastus jolla simuloidaan 2. vaihdetta. Onkos tätä vielä kokeiltu, vai onko tehontarve ollut niin pieni ettei tuota ole käytännössä testattu ?
No käytännössä yli 1bar ei taida kovin moni ajaa edes radalla, joten ei taida olla vielä kokemusta tällaisesta pohdinnasta ?
Edited By PetriK on 1149052714