GEN1/2 pakosarja/putkisto..2 mietintä variaatiota?
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Mietintää/spekulaatioita...
Gen1 ja 2 versioissa, missä on 4-2-1 tarvike pakosarja/putkisto(ja vakio 4-2-1-2) on yleensä laitettu 1&2syl ja 3&4syl.käyrät ensin yhteen ja sen jälkeen kaikki nippuun.
Onko joku testannut toimintaa tai mitannut tehoja/vääntöjä jossa pakosarja ois tehty variaatiolla(4-2-1) 1&4syl. ja 2&3syl. ensin yhteen ja sitten kaikki nippuun???
Sytytys järjestyshän on gen1/2:ssa 1-2-4-3.
Onko tuo ensin mainittu versio(1&2 ja 3&4) parempi tehollisesti/väännöllisesti vai onko tuo tehty vaan tilanpuutteen ja helpomman rakenteen vuoksi?
Edited By suihkukone on 1394875188
Gen1 ja 2 versioissa, missä on 4-2-1 tarvike pakosarja/putkisto(ja vakio 4-2-1-2) on yleensä laitettu 1&2syl ja 3&4syl.käyrät ensin yhteen ja sen jälkeen kaikki nippuun.
Onko joku testannut toimintaa tai mitannut tehoja/vääntöjä jossa pakosarja ois tehty variaatiolla(4-2-1) 1&4syl. ja 2&3syl. ensin yhteen ja sitten kaikki nippuun???
Sytytys järjestyshän on gen1/2:ssa 1-2-4-3.
Onko tuo ensin mainittu versio(1&2 ja 3&4) parempi tehollisesti/väännöllisesti vai onko tuo tehty vaan tilanpuutteen ja helpomman rakenteen vuoksi?
Edited By suihkukone on 1394875188
en tiä sit:
nykyään paras malli pakosarjaksi on (escort mk1/mk2)
1--2 ja 3--4
ennen oli aina peltipakosarjat mallia 1--4 ja 2--3
nykyään paras malli pakosarjaksi on (escort mk1/mk2)
1--2 ja 3--4
ennen oli aina peltipakosarjat mallia 1--4 ja 2--3
SMR
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
niin aattelin et:
mulla ollut tollanen esco 90 luvun alussa ja silloin martelius teki niihin
pakosarjoja... ja tehny niitä varmaan jo 70 luvulla...
vieläkin saa myös perinteistä pakosarjaa 1/4 2/3
kait ne sitä kokeili jo 70 luvulla miten se toimii
ja alkuperäinenhän on valua 1,2,3,4 ja 4 päässä ulostulo
mulla ollut tollanen esco 90 luvun alussa ja silloin martelius teki niihin
pakosarjoja... ja tehny niitä varmaan jo 70 luvulla...
vieläkin saa myös perinteistä pakosarjaa 1/4 2/3
kait ne sitä kokeili jo 70 luvulla miten se toimii
ja alkuperäinenhän on valua 1,2,3,4 ja 4 päässä ulostulo
SMR
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
näkkyyhän nuissa "race"-pakosarjoissa tosiaan peräkkäisten sytytysten sylinterien ensiöputket olevan ensin yhessä.
Löyty joku sivu missä ainaki autojen pakosarjoja testattu käytännössä ja mallinnuskoneella...näky miten peräkkäisten sytytysten sylinterit toimii paremmin yhessä...4-1 sarjaa tosin ei ollu vertailussa.
Löyty joku sivu missä ainaki autojen pakosarjoja testattu käytännössä ja mallinnuskoneella...näky miten peräkkäisten sytytysten sylinterit toimii paremmin yhessä...4-1 sarjaa tosin ei ollu vertailussa.
- zzr1100kawa
- Viestit: 11
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 23:35
- Paikkakunta: Pyhtää
Mikä ja mistäköhän löytyisi väliholkki tiiviste joka käy vaimentimen ja käyrän väliin ihan jos laittaa vakio putket takaisin,teho sliparista jos otan pois vanhan niin murenee joten olkoon se siellä jos eestakaisin kokeilen .Mittasin suurin piirtein käyrän ulkohalkaisija
vajaa 42mm,vaimentimen sisämitta 47mm,tiiviste holkin pituus varmaan 20-30mm.Mitään massoja ja kaljatölkin juttuja en käy laittaa
vajaa 42mm,vaimentimen sisämitta 47mm,tiiviste holkin pituus varmaan 20-30mm.Mitään massoja ja kaljatölkin juttuja en käy laittaa
:musik
Menee. Teetä siihen putkeen paikka sille lambdalle niin ei tartte ottaa pois. Syö vähemmän bensaa kun lambda on paikoillaan. :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Menee. Teetä siihen putkeen paikka sille lambdalle niin ei tartte ottaa pois. Syö vähemmän bensaa kun lambda on paikoillaan. :;):
Thanks
Lambdaa ei oo nykyisessä mussun röörissä, eikä koko anturia olemassa
Mutta pitää räkästä mutteri tuohon varmuuden vuoksi.
Toi putki on lähinnä "varmuuden vuoksi" ostos jos joskus sattuu tarvimaan, syystä tai kolmannesta.
Mennään Bussilla
K5 musta/hopee.
K5 musta/hopee.
Käykö gen 2 sarjat gen 1:seen miten helpolla? Itellä -01 bussi ja oon koittanu ettiä 4-2 rännin alkusarjoja Yoshimuran sliparit on jo edellisen omistajan puolesta. Omaan silmään käy paremmin tuo molemmin puolinen putkisto.
Sillä kyselen kun ei gen 1seen näy oikein olevan tarjolla 4-2 putkistoja, gen 2 löytyy jo helpommin... Tai sitten pitää modata ite tuo alkuperäinen että saa sen "X" palasen mäkeen ahdistamasta...
Sillä kyselen kun ei gen 1seen näy oikein olevan tarjolla 4-2 putkistoja, gen 2 löytyy jo helpommin... Tai sitten pitää modata ite tuo alkuperäinen että saa sen "X" palasen mäkeen ahdistamasta...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Arvaus että menee perustella että mene toisin päin,Jape79 kirjoitti:Käykö gen 2 sarjat gen 1:seen miten helpolla? Itellä -01 bussi ja oon koittanu ettiä 4-2 rännin alkusarjoja Yoshimuran sliparit on jo edellisen omistajan puolesta. Omaan silmään käy paremmin tuo molemmin puolinen putkisto.
Sillä kyselen kun ei gen 1seen näy oikein olevan tarjolla 4-2 putkistoja, gen 2 löytyy jo helpommin... Tai sitten pitää modata ite tuo alkuperäinen että saa sen "X" palasen mäkeen ahdistamasta...
ero on kiinityksessä moottorin alla vanheman sarjassa tulee pultti sivusta ja uudemn altapäin helppo muttaa ainakin suuntaan gen1 sarja gen2 sopivaksi
sopivasta kulma raudast pieni pätkä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Eli ei muuta kun pioneerihenkeä peliin ja gen 2 sarjaa tilaamaan, sittenpä tuo näkee Tarviiko muuta kun kiinnikettä muuttaa
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo