Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Nyt kun Taxin Bonneville projekti on ohi, täytyypi jotakin pikku puuhastelua itselleen välivuodeksikin hankkia niin mikäpä olikaan luonnollisempaa kuin aloittaa niin vaparin (tällä erää ilman kaasuja) kuin ahdetunkin rakentaminen. Molempien lähtökohta aihioina toimii Suzuki Hayabusa vuosimallia 2007.

Tekniikka pohjaa gen 1:seen, sähköt, moottorinohjaus ja tiedonkeruu MoTeC:iin. Molemmat moottorit suunnittelee Juntusen Jarno ja ruuvaamisen hoidan tällä kertaa itse. Ulkoisesta olemuksesta vastaa jälleen Ojalan Aki ja hiilikuituosat valmistaa Kinnusen Pertti. Kuljettajat löytyy perheen sisältä.




Edited By jouniri on 1381217650
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Jepjep..Mielenkiinnolla ootamme mitä on tulossa. :smoking:
Jokos myös jäälle?
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Snowman kirjoitti:Jepjep..Mielenkiinnolla ootamme mitä on tulossa. :smoking:
Jokos myös jäälle?
Kyllä ne jäällä ajot jää muille, sinällään varmasti oma haasteensa olisi siinäkin.

Taxi III:sen ahtoja herättelemään on varattuna noin 150g/sec ilokaasua joten voitanee puhua hyvin heräävästä laitteesta.

Nyt juuri laskennassa on puristussuhde, joka taitaapi tulla olemaan melkoisen alhainen.

Molempien ruokavalio on metanolipohjainen, tosin proteiini pitoisen ruokavalion vuoksi on lisäravinteitakin käytettävä.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Ok..oispa tuota euroksi kustua markkaa liiemmälti ylimääräistä niin tekis tai siis teettäis jääpelin itelle. :p��sein��n:
Paljonko on nos-pullossa painetta? Tuli vaa mieleen ku tuossa vieressä on N2o hana.. :D
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Snowman kirjoitti:Ok..oispa tuota euroksi kustua markkaa liiemmälti ylimääräistä niin tekis tai siis teettäis jääpelin itelle. :p��sein��n:
Paljonko on nos-pullossa painetta? Tuli vaa mieleen ku tuossa vieressä on N2o hana.. :D
Me ollaan käytetty painetta 900-1000psi:n väliltä, toki tyhjetessään laskee tuosta roimastikkin.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
verhoilija
Viestit: 31
Liittynyt: 16 Elo 2012, 14:03
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verhoilija »

Kuinka paljon sitä taxi 1:ssä oli voiman paskaa ilman kaasuja?
Kun yhtään suoraa lukua/käppyrää ei missään näkynyt???
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

verhoilija kirjoitti:Kuinka paljon sitä taxi 1:ssä oli voiman paskaa ilman kaasuja?
Kun yhtään suoraa lukua/käppyrää ei missään näkynyt???
Yli 165hp renkaalla ;-)
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Huomenna vuorossa katsastuskonttori käynti Taxi II:sen tiimoilta, josko sieltä irtoaisi tieliikennekelpoisen laitteen rekisteriote taaskuun.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TFM Taxi II & Taxi III osalta kauden 2014 kuljettaja sopimus tehty ja julkaistu tänään,

https://www.facebook.com/photo.p....theater
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Aattelin jo kysyä...arvasin kuskihomman :) onnea kuskille ens kesälle!!
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Kekee kirjoitti:Aattelin jo kysyä...arvasin kuskihomman :) onnea kuskille ens kesälle!!
Kiitoksia.

Uusi kalusto ja uusi kuski, vaati paljon testaamista. Tarkoitus saada mahdollisimman paljon privaatti testejä heti keväästä alkaen jotta saadaan jotakin aikaiseksi Suomessa ja Euroopassa ajettavissa harvalukuisissa mittelöissä.

Crisille on tarjottu USA:ssa ilokaasukilpuria ajettavaksi vuoden 2014 BUB tapahtumassa Bonnevillessä. Houkutteleva tarjous, mene ja tiedä vaikka tartuttaisikin siihen?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Mikäli Rhead ja Jouni (Hallin järjestäjä) linjoilla, niin tässä ehdotusta ja kyselyä ensi suvelle mailin ajotapahtumiin.

Olisiko Joensuun ja Hallin tapahtumia mahdollista järjestää 2krt molempia (kesä-heinä-elokuu) kesälle 2014 , niin etteivät olisi päällekkäin toistensa, Lappeenrannan tai Elvingtonin kanssa?

Saataisiin vähän useampi tapahtuma pystyyn, kuitenkin sade sotkee niistä jonkun. Osallistujia uskoisi riittävän sillä tänäkin vuonna esim Hallin tapahtuma taisi täyttyä varsin nopeasti ja osa jäi rannallekkin.

http://www.uklandspeedracingassociation.co.uk/id1.html


-jouni-




Edited By jouniri on 1381046948
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Mitä mieltä kansa on, jos pyrin myötävaikuttamaan / järjestämään perinteisten Joensuun+Hallin tapahtumien lisäksi molempiin toiset tapahtumat? Eli tapahtumia olisi 4 + mahdolliset Lappeenrannan karkelot päälle täällä koto Härmässä.

Älähtäkää nyt kun pyydetään.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor?hc_location=timeline




Edited By jouniri on 1381061574
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

jouniri kirjoitti:Mitä mieltä kansa on, jos pyrin myötävaikuttamaan / järjestämään perinteisten Joensuun+Hallin tapahtumien lisäksi molempiin toiset tapahtumat? Eli tapahtumia olisi 4 + mahdolliset Lappeenrannan karkelot päälle täällä koto Härmässä.

Älähtäkää nyt kun pyydetään.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor?hc_location=timeline
Esim. noin 900 lukijaa FB sivullamme tästä lisätapahtumien järjestämis ehdotuksestani, joista reilu 10 kommentoi ja toinen mokoma tykkäsi ajatuksesta eli ei maksa vaivaa suunnitella enempää joten tyydyn siihen mitä perinteisesti on ja loput omalle väelle privaatisti. loppu -jouni-
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Tänään touhuttiin Taxi II projektia sen verran eteenpäin, jotta aloitettiin JarnoJ:n kanssa vapari moottorin suunnittelu siihen. Pääpiirteittäin sapluuna alkaa olla selvä, toteutus voikin sitten ottaa hieman enemmän aikaa.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Vastaa Viestiin