Ketjurataspaketti

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...no mie olen ajellu 110km tai 240km työpäivämatkoja melekein koko kesän Busalla. Ja oli välillä kenttävälitykset eli 17/38 (norm gen1 17/40), ja nyt takasin lyhyemmät välit eli 17/42. Ja noista tykkään, vaikka 100km tod nopeuella kierrokset onki melekein 4000 (normiväleillä n. 3700).

Itte en oikein lämmenny noille pitemmille väleille, en tiiä miksi. Tuntuu vaan kivemmalta, kun muutenki käytän normiajossa koko vaihteistorepertuaaria jatkuvasti.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
BuSami
Viestit: 79
Liittynyt: 04 Tammi 2012, 23:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja BuSami »

Sanokaapas fiksummat, että jos ajan turhan kuivilla ketjuilla ja käytän voiteluaineenakin ketjuissa Würth HHS Dry Lubea KLOX, niin kuinka nopeasti ketjut voivat lämmetä liikaa ja mennä pilalle!? :oho:
Näillä alkuperäisillä ketjuilla on ajettu vähän yli 15 tkm ja ovat jo ainakin vähän venyneet/kuluneet ja rullat ovat muuttaneet väriään sinertäviksi... ja olen myös kuulevinani jonkinlaista rahinaa/rutinaa tuolta suunnalta :p��sein��n:
Pitänee varmaan asennella jokin oileri talvella! Kukahan noi ketjut ja rattaat mulle vaihtaisi, jos vaihto tulee kyseeseen... :;):




Edited By BuSami on 1379753123
Avatar
Stabiili
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2012, 15:24
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Stabiili »

Ei kai ketjut kovin herkästi kuumene jos niissä on jonkinlainen öljy ja eivät ole liian kireällä.
Mulla nyt 35 tkm ajetut ja hyvin rullaavat. Voitelusta huolehtii V-system ja toimii erinomaisen hyvin. Suosittelen jonkinlaista ketjurasvaria, ihan must varuste :thumbup:
Vaihtotyö onnistuu helposti itseltäsi jos vaan paikka ja työkalut löytyy.
Avatar
keitsi
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Touko 2012, 12:16
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Busan ketjunvaihto nyt menee vaikka parkkiksella, ainakin aiempaan RF900:een tuli tehtyä operaatio kerrostalon pihalla :)

Ketjurasvari kyllä kannattaa olla, ei tarvi olla koko ajan likaamassa käsiä. Itellä pro-oiler ja toimii hienosti, jos tuon valitset niin kannattaa myös ruksata se lasermittari tilaukseen ;)
Pro-Oilerille pitää sitten ottaa maajohto nopeusanturilta!!! Älä yritä ottaa rungosta tai akulta. Näin ainakin gen1:ssä.
GSX1300RT K1
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Noista välityksistä, mulla on 18/40 ja 55 sarjan takakumi matalapuristeisessa turbopyörässä ja on kyllä ihan maksimi mitä viitsii pitää käyttöpyörässä. Kutosella voi edelleen kyllä ohitella autoja mutta ei sitä voimantunnetta liikaa ole tuossa vaiheessa. Etenkin vaihto kuluneesta vakiosta 55 sarjaiseen pidensi yllättävän paljon. Nyt ehkä vitonen vastaa välitykseltään vakion kutosta.
markku15
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Elo 2013, 12:34
Paikkakunta: itä suomi

Viesti Kirjoittaja markku15 »

Onkohan kellään tietoa käykö 07 busaan scottoiler 25 teiliges universal kit
markku15
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Elo 2013, 12:34
Paikkakunta: itä suomi

Viesti Kirjoittaja markku15 »

Mistä busasta 07 saa alipainetta ketjunvoitelijalle
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Esimerkiksi alipaineanturilta (suodatinkotelossa kiinni, siihen tulee letku) haaroittamalla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
markku15
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Elo 2013, 12:34
Paikkakunta: itä suomi

Viesti Kirjoittaja markku15 »

On se hyvä kun tälläinen foorumi täällä on ystävällisiä ihmisiä jotka auttavat uunoa,mutta vielä kysyisin semmosta kun pyörä on nostettu pukin varaan ja pitelee
takarattaasta kiinni ja renkaasta pyörittää edestakaisin onko oltava joku välys vai onko normaalia vai onko jotkut vaimentimet vetoa ajatellen:laugh:
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Voi olla, että vetopakan kumit menneet vähän väljäksi takarattaan "takaa". Mutta jos välys on mitättömän pieni niin nou hätä.
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

Vaihdettiin ketjut ja rattaat.
RK:n ketjut 114 lenkkiä ja JT:n 43 ja 18 hampaiset rattaat.
Ketjulle jäi vain 3 viivaa kiristysvaraa.
Jos olisi lyhentänyt yhden lenkin, niin olisi ollut liian lyhyt.
Kuuluuko olla noin?
Black -08
MarcusB
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Huhti 2013, 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarcusB »

Tekeeköhän tällä setillä yhtään mitään, paitsi säästää aivan väärässä paikassa? Olisi yli satasen halvempi kun satunnainen "oikea" JT+DID ZVM ketjuratassetti, mutta jos kestää alle kolmanneksen verrattuna nykyiseen niin ei kannattane. Vai?
Ketjurataspaketti JT rattaat ja Snell Powerlink 530 X-Rengas

/MarcusB
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

MarcusB kirjoitti:Tekeeköhän tällä setillä yhtään mitään, paitsi säästää aivan väärässä paikassa? Olisi yli satasen halvempi kun satunnainen "oikea" JT+DID ZVM ketjuratassetti, mutta jos kestää alle kolmanneksen verrattuna nykyiseen niin ei kannattane. Vai?
Ketjurataspaketti JT rattaat ja Snell Powerlink 530 X-Rengas

/MarcusB
...no jos tuohon linkittämääsi hintaan lisäät viiskymppiä niin D.I.D -paketti XVM-X -ketjulla ja JT-rattailla (18/43) noudettavissa meiltä Huolto-Kaksikosta Jämsästä. Ja Matkahuolto kuskaa n. 10 eurolla etiepäin halutessasi kun nyt ei ole ittellä tievossa ajelua sielä etelän suunnalla :p (tosin ainahan on hyvä syy ajella ja lähöt joskus aika noppeitaki...)
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Useammanlaisia kokeilleena en katupyörään enää muita laita kuin D.I.D...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
MarcusB
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Huhti 2013, 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarcusB »

toimeve kirjoitti:...no jos tuohon linkittämääsi hintaan lisäät viiskymppiä niin D.I.D -paketti XVM-X -ketjulla ja JT-rattailla (18/43) noudettavissa meiltä Huolto-Kaksikosta Jämsästä.

No nyt pistit kyllä aika hyvän, tuli ihan tenkkapoo että lähtisikö täältä Porvoosta Jämsään ajelemaan jo tuon tarjouksen takia, kun nyt on lomaakin. DID on tuttu ja turvallinen merkki. Jos vielä löytyisi pienempää takaratasta, vaikka 40- tai 41-piikkistä, ja ehkä vielä asennuspalvelua odottaessa (onnistuu toki porvoossakin)? Olen hiljalleen tuunaamassa tuosta vessasta äärimmäistä pitkänmatkan pyörää (löytyy jo kahvalämppärit, scottoiler, navi, spoileriplexi, kompassi, takalaatikko, 12v ulosotto ja jopa köyhän miehen vakionopeussäädin), joten toisin kun kaikki muut, niin minä haluaisin kokeilla pidempiä välityksiä. Kun nyt tulee se 150km/päivä jo työmatkaakin.

/MarcusB
Vastaa Viestiin