Vika vai ominaisuus? - gen2
Eilen tuli sitten haettua bussi kotiin (K8) ja täytyy heti kehaista, että kyllähän se tuntu loistavalta laitokselta XX:n jälkeen. Mutta, jotain huonoakin. Motari vauhdissa, kun kaasua keventää hiljalleen katkeaa ruiskun syöttö (tai jokin) aivan äkki arvaamatta. Ajosta tulee nykivää ja se on aika ärsyttävää. Hyvä etten ekalla kerralla lyöny ns. päätä rattiin, kun niin kävi.
Pyörään on laitettu Yoshin R-77 kokoputkisto ja PC3:nen (bikefox) niin voisiko tuollainen ruiskun äkkinäinen katkeaminen johtua PC:n säädöistä vai onko se vaan busan ominaisuus?
Auttakee viisaammat!
Pyörään on laitettu Yoshin R-77 kokoputkisto ja PC3:nen (bikefox) niin voisiko tuollainen ruiskun äkkinäinen katkeaminen johtua PC:n säädöistä vai onko se vaan busan ominaisuus?
Auttakee viisaammat!
Kymin"T"rex
---245mph---
(+200mph putkivirillä)
---245mph---
(+200mph putkivirillä)
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
PC3 kuikalle kaulaan ja ecueditorilla säädöt kohdalleen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sanoisin, että ominaisuus slipareilla ja varmaankin kokoputkistolla, säätämättömänä. Ei tee sitä vakio hormeilla. Mulla teki slipareilla edellinen K8 yosheilla ja nykyinen L1 V&H:lla. Ecueditorilla säätö varmaan poistaa "ongelman".
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Voi olla tottumattomuuttakin bläkkärin jälkeen, kun siinä kaasu toimi niin pehmeästi. Pahiten busassa se vedon katkeaminen tulee esiin n.100km/h nopeudessa loivassa alamäessä, kun yrittää pitää nopeuden tasaisena. Pienemmissä nopeuksissa en koe sitä häiritsevänä.
Kai tuon voisi käydä uudelleenkin säädättämässä. PC:ssä on bikefox:in sinetti päällä, mut ei kai siinä muuta, kun repii sen pois. PC vastaan oma ecu olen joskus lukenut jotain, mut en kyllä enään muista mitä.
Tosta "viasta" huolimatta on se vaan huima laite XX:n jälkeen. Kakkosellakin hytti sylissä pelkällä kaasulla ja ajettavuus ihan eri maata.
MII LAIK IT
Kai tuon voisi käydä uudelleenkin säädättämässä. PC:ssä on bikefox:in sinetti päällä, mut ei kai siinä muuta, kun repii sen pois. PC vastaan oma ecu olen joskus lukenut jotain, mut en kyllä enään muista mitä.
Tosta "viasta" huolimatta on se vaan huima laite XX:n jälkeen. Kakkosellakin hytti sylissä pelkällä kaasulla ja ajettavuus ihan eri maata.
MII LAIK IT
Kymin"T"rex
---245mph---
(+200mph putkivirillä)
---245mph---
(+200mph putkivirillä)
Sanon nyt iha suoraan...toivottavasti en tehe väärin... net commanderit ja pimevoksit voit unohtaa... ja kuuntele viisaimpain ääntä. Tuo tt laittaa sulle sen mopon toimimaan
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
Kyllä jutussa perääkin on. Itsellä myös K8 Yosin kokoputkella ja TT säädetty. Tuntuu juurikin mainitsemassasi maantievauhdissa kevyessä alamäessa kun vetoa ei ole päällä selkeästi ruiskun kytkeytyminen päälle/pois.
Vielä jos on hiukankin ketju löysällä lisää tunnetta.
Ei ole itseä haitannut, merkille olen kyllä nykäisyn pannut.
Gen 1 nyki aikoinaan paljon enempi, mutta hitaassa vauhdissa.
Itselläkin oli ennen Busia Bläkkäri, joten tuntumaa molemmista löytyy. Ihan eri vehkeitä ne kyllä on, Busan eduksi
Vielä jos on hiukankin ketju löysällä lisää tunnetta.
Ei ole itseä haitannut, merkille olen kyllä nykäisyn pannut.
Gen 1 nyki aikoinaan paljon enempi, mutta hitaassa vauhdissa.
Itselläkin oli ennen Busia Bläkkäri, joten tuntumaa molemmista löytyy. Ihan eri vehkeitä ne kyllä on, Busan eduksi
Itsellä oli 09 täysin sama ongelma. Putkena vain ackra ja pcv.
Itse ratkaisin ongelman ostamalla lisäksi autotunen joka sääteli tuon kivaksi ajaa. Itselle kun se huipputeho on jo nyt riittävä. Nyt kun katson systeemistä säätöarvoja ajon aikana, niin suurin syy tuohon vedon katkeamiseen on varmaankin se, että 100 km nopeudessa tasaisella tiellä kaasunavaus on vain 5-6 prosentin luokkaa. Saa olla siis todella herkkä ranne ettei sillä parin millin ranneliikkeellä kaasu mene kokonaan kiinni.
Itse ratkaisin ongelman ostamalla lisäksi autotunen joka sääteli tuon kivaksi ajaa. Itselle kun se huipputeho on jo nyt riittävä. Nyt kun katson systeemistä säätöarvoja ajon aikana, niin suurin syy tuohon vedon katkeamiseen on varmaankin se, että 100 km nopeudessa tasaisella tiellä kaasunavaus on vain 5-6 prosentin luokkaa. Saa olla siis todella herkkä ranne ettei sillä parin millin ranneliikkeellä kaasu mene kokonaan kiinni.
Tulipa eilen kiristettyä "siipiprikka" eturattaan päästä, kun se tahtoi jo tulla kannesta läpi (PRKL...), mutta samalla huomasin, et eteen on laitettu 17 piikkinen ratas. Menee semmoselle kierrosalueelle 100km/h:n nopeudessa, mikä varmaankin vielä korostaa sitä nykäyksen voimakkuutta. Ilmankos se keulikin niin herkästi kakkosella, kun olikin lyhyemmät välitykset.
No, 18 piikkinen tilaukseen, josko se nykiminenkin siintä vähän rauhottuisi...
No, 18 piikkinen tilaukseen, josko se nykiminenkin siintä vähän rauhottuisi...
Kymin"T"rex
---245mph---
(+200mph putkivirillä)
---245mph---
(+200mph putkivirillä)
Sotken tähän samaan topiciin.
Pahoittelut siitä, itsellä v&h sliparit ja meinasin että tilaisin talvella v&h käyrästön niin eikö sen joudu pakostakin säätämään sen jälkeen?
Nyt menee ihan ok pelkillä slipareilla, mitä nyt vähän paukuttelee moottorijarrulla.
Turun seudulla ei taida oman boxin säätäjiä olla? Missä lähin,osaako joku sanoa? ???
Edited By Jorgos on 1378664823
Pahoittelut siitä, itsellä v&h sliparit ja meinasin että tilaisin talvella v&h käyrästön niin eikö sen joudu pakostakin säätämään sen jälkeen?
Nyt menee ihan ok pelkillä slipareilla, mitä nyt vähän paukuttelee moottorijarrulla.
Turun seudulla ei taida oman boxin säätäjiä olla? Missä lähin,osaako joku sanoa? ???
Edited By Jorgos on 1378664823
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Hmm.. oma K8 meni keskialueelta ihan sika rikkaalle ja yläkierroksilta aavistuksen laihalle Hindlen koko putkistolla.taimen74 kirjoitti:Turusta en tiedä missä lähin paikka säädättää, mut ehdottomasti säätöön, jos koko putkiston laittaa. Taitaapi mennä laihalle muuten...
Ylirikkaita "läiskiä" just ajoalueella ja kulutus järkyttävä matka ajossa....