Accelerator pump - Power commander iii usb
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Tälläsen virityksen "duunasin" bussiin kiinni tänään! Bussissanihan on "omatekele tre", joten kaasuun vastaavuus ok muutenkin. "Pumpun" asennuksen jälkeen, muuttuu keula AIKA kevyen oloiseksi, ja rengastakin v...ttaa, kakkosellakin!! Suosittelen kokeilemaan, jos pc 3 usb, eikun piuha kii, ja asentamaan! Laitoin itse "Street Riders" asetukset, kunhan ennättäää testailee, pitää kokeilla rajumpia säätöjä. Kunhan kenttäajot ohi, laitan takarattaaksi 43:sen, joka lyhentää akseliväliä, ja antaa hauskuuskerrointa lisää!!
:p :p
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Yoshimura trs-putkisto, titaani vaimentajalla, dual tip ulostulolla. Yoshimura stage 1 nokat. Pc 3 usb. Modattu ilmansuodatin kotelo ja(avarrettu, lyhyet imurorvet ja tiivistys) BMC. Home made tre. Vakiona 155hp/126nm. Nyttemmin 180hp/142nm.
KÄPPYRÄ
Kartta tämä: M312-515 - European Model with Akrapovic full exhaust, Yoshimura Stage 1 cams and Modified air-box, vähän muokattuna.
KÄPPYRÄ
Kartta tämä: M312-515 - European Model with Akrapovic full exhaust, Yoshimura Stage 1 cams and Modified air-box, vähän muokattuna.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
ksthb kirjoitti:Hmm.. mielenkiintoista. Pistätääkös joku asennus ohjeen suomeksi?
Hmm..kaikille tää ei käy kuin tanssi ???
Lataa tämä tiedosto koneelle.
Kytke PowerCommander 3 USB tietokoneeseen, ja aja tuo ohjelma. (Voipi olla että vaatii virrat Commanderiin...?)
Asennus valmis, eikun säätämään:
- säädöt kiinni kuskin ajotyylistä, yhtä oikeaa ei ole.
Jotkut race-kuskit käyttäneet arvoja
75% sensitivity
20% fuel increase
15 engine revolutions
Katukuskeilla esim.
90% sensitivity
15% fuel increase
20 engine revolutions
Club 100 m/s
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Testausta tällä saralla tehty: Ekax katusäätö, toimi hyvin. Sitten kokeilin Racesäätöö, meni huonompaan suuntaan. Joten palasin katusäätöön. Onko kukaan muu kokeillut? Ainakin 16/42 rattailla, pikkuvirityksillä, ja sifterillä, on hauska ajaa etupyörä ilmaan kytkettynä!!!!
:p :p
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Oli tuossa eilen penkittäjän kanssa puhetta tosta acceleration pumpista. Sanoi, ettei oo "tarvinnut" asentaa mihinkään penkitettyyn pyörään. Sanoi, että bensan kulutus kasvaa PALJON, kun asentaa pumpin. Itse en huomannut kulutuksessa eroo pumpin kanssa. Sanoi, et tilanteessa, josa muut säädöt ei auta, voi laitaa, muuten ei "turhaan" kannata laittaa. Ratakuskit ei käyttäs kuulema sen takia, et tulee ongelmia bensan riittävyyden kanssa...
:p :p
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Mielenkiintoinen väite penkittäjältä... oliko hänellä seoskäppyröitä tueksi ?
Accelator pumppuhan kuuluu perusteknologiaan jo kaasariajoilta ja onhan se moottorinohjausyksiköllä varustetuissa autoissakin ollut jo kohta kymmeniä vuosia (muistaakseni oli jo omassa 1988 mallisessa camarossakin, ainakin tässä 1994 mallisessa nissanissa se on jo varmasti).
Oikein säädettynä se toimii oikein eli seuraavalla periaatteella:
Seosta pitää rikastaa maksimikiihtyvyyden aikaansaamiseksi johtuen kahdesta asiasta:
- rikkaampi seossuhde mahdollistaa isomman ennakon ja paremman väännön, mutta huipputeholla rikastus ei enään ole suotavaa.
- avattaessa kaasu nopeasti yleensä pyritään maksimikiihtyvyyteen. nopea kaasun avaus muuttaa painetta ja virtaus imusarjassa josta johtuen osa polttoaineesta nesteytyy imusarjan (eli ruiskun ja venttiilin välisen putken) pinnalle. Tämän kompensoimiseksi tulee kiihdytyksen alkuvaiheessa moottoriin syöttää normaalia rikkaampaa seosta, mutta toisaalta kiihdytyksen myöhemmissä vaiheissa normaalia hieman laihempaa kun kurkussa oleva polttiaine lähtee liikkeelle.
... joten ennen kuin heittää väitettä ettei auta niin käppyrät siltä hetkeltä kun kaasu on avattu pintakaasulta täyskaasulle nähtäväksi ... tosin jos penkittäjällä ei ole kunnon mittareita (nelikaasumittari) tai pyörässä ei ole lambda kiinni niin akateemistahan tuo saavutettu hyöty voi olla )
Accelator pumppuhan kuuluu perusteknologiaan jo kaasariajoilta ja onhan se moottorinohjausyksiköllä varustetuissa autoissakin ollut jo kohta kymmeniä vuosia (muistaakseni oli jo omassa 1988 mallisessa camarossakin, ainakin tässä 1994 mallisessa nissanissa se on jo varmasti).
Oikein säädettynä se toimii oikein eli seuraavalla periaatteella:
Seosta pitää rikastaa maksimikiihtyvyyden aikaansaamiseksi johtuen kahdesta asiasta:
- rikkaampi seossuhde mahdollistaa isomman ennakon ja paremman väännön, mutta huipputeholla rikastus ei enään ole suotavaa.
- avattaessa kaasu nopeasti yleensä pyritään maksimikiihtyvyyteen. nopea kaasun avaus muuttaa painetta ja virtaus imusarjassa josta johtuen osa polttoaineesta nesteytyy imusarjan (eli ruiskun ja venttiilin välisen putken) pinnalle. Tämän kompensoimiseksi tulee kiihdytyksen alkuvaiheessa moottoriin syöttää normaalia rikkaampaa seosta, mutta toisaalta kiihdytyksen myöhemmissä vaiheissa normaalia hieman laihempaa kun kurkussa oleva polttiaine lähtee liikkeelle.
... joten ennen kuin heittää väitettä ettei auta niin käppyrät siltä hetkeltä kun kaasu on avattu pintakaasulta täyskaasulle nähtäväksi ... tosin jos penkittäjällä ei ole kunnon mittareita (nelikaasumittari) tai pyörässä ei ole lambda kiinni niin akateemistahan tuo saavutettu hyöty voi olla )