Tällaista olen harkinnut ( Beltronics STi Driver )... jos useampi tilaaja voi saada boonusta ( pyörään ledinäyttö + 80egeä)
http://paljastin.info
Nopeudenvalvontakameroiden paikan tunnistuslaite - Snoopy...
Tutkanpaljastinrikkomus by Finlex
Käytetty kalusto
Sakkolaskuri, näyttäisi paljastinrikkomus maksavan aika paljon...
Edited By PetriK on 1147805366
Käytetty kalusto
Sakkolaskuri, näyttäisi paljastinrikkomus maksavan aika paljon...
Edited By PetriK on 1147805366
Navicoressa toimiva kameratutka juttu toimii ihan ok, kunhan on ajantasalla olevat pisteet puhelimessa.
Itse omistan myös Cobran paljastimen muistaakseni malli oli 6700. Laite on erittäin toimiva. (Joo en ole käyttänyt sitä suomessa rekisteröidyssä ajoneuvossa, vaan toiminta on testattu polkupyörällä)
Ainoa ongelma noissa vain on nykyään se että vaikka tuossakin on VG2 suojaus, se silti löytyy tällä poliisien uudella paljastimen paljastimella (olikohan se spectre tms).
Laite on ylimääräinen, mutta koska sen myyminenkin on lakien vastaista niin....
Itse omistan myös Cobran paljastimen muistaakseni malli oli 6700. Laite on erittäin toimiva. (Joo en ole käyttänyt sitä suomessa rekisteröidyssä ajoneuvossa, vaan toiminta on testattu polkupyörällä)
Ainoa ongelma noissa vain on nykyään se että vaikka tuossakin on VG2 suojaus, se silti löytyy tällä poliisien uudella paljastimen paljastimella (olikohan se spectre tms).
Laite on ylimääräinen, mutta koska sen myyminenkin on lakien vastaista niin....
Itse kuvittelin tätä threadia aloittaessani että kameroissa on laseriin perustuva mittausmenetelmä, mutta sehän onkin maahan laitettu kaapeli joka tässä laukaisee kameran. No nyt on tullut tutustuttua myös lasermittauksen ja tutkamittauksen ihmeelliseen maailmaan.
Tässä lisää aihetta sivuavaa pohdintaa...
Tutka ei ole paras tapa mitata nopeuksia ratsioissa joissa poimitaan ylinopeutta ajavia autoja tai mottoripyöriä koska se perustuu kohtuullisen suuren pinta-alan heijastumiseen takaisin tutkaan. Näin ollen pinta-aloja voi olla useampiakin, joten ylinopeuden ajajia ei välttämättä voi luotettavasti poimia ruuhkasta. Sen sijaan tietysti suoralla tiellä ainoana liikkuvana ajoneuvona saa poimittua minkä tahansa kulkuvälineen...
Käsittääkseni tutkalla on myös vaikeampi mitata moottoripyörän nopeuksia varsinkin jos liikennettä on edessä tai takana. Tämä sen takia että pyörän heijastuspinta-ala on kovin pieni. Samoin jos pyörät ajavat ryhmässä jossa yksi kiihdyttää ja toinen hidastaa on vaikea mitata yksittäisen pyörän nopeutta.
Tässä artikkeli jossa kerrotaan miten yhä useammin suositaan lasermittausta yksittäisten ajoneuvojen poimimiseksi...
Ja tässä suomeksi kirjoitettu hyvä artikkeli aiheesta...
Sen sijaan pyörän nopeuden voi mitata kohtuullisen helposti laserilla heijastamalla säteen takaisin etuvalosta. Laserin yhteydessä lienee ainakin joissain malleissa digikamera joka tallentaa koko tilanteen kuvan lisäksi myös ajan ja nopeuden. Tämä taas helpottaa viranomaisten todistamista, varsinkin kun tähtäys useimmiten tehdään rekisterikilpeen - niin kiistatonhan tuo juttu on kun pyörissä kuvaan tulee hymyilevät ajajan kasvot jos tähdätään etuvaloon .
Me kaikkihan pyrimme ajamaan rajoitusten ja sääntöjen mukaisesti - mutta inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille. Tästä johtuen ainakin itselleni on opettavaista ymmärtää missä tilanteessa näitä mittauksia tehdään.
Edited By PetriK on 1147813664
Tässä lisää aihetta sivuavaa pohdintaa...
Tutka ei ole paras tapa mitata nopeuksia ratsioissa joissa poimitaan ylinopeutta ajavia autoja tai mottoripyöriä koska se perustuu kohtuullisen suuren pinta-alan heijastumiseen takaisin tutkaan. Näin ollen pinta-aloja voi olla useampiakin, joten ylinopeuden ajajia ei välttämättä voi luotettavasti poimia ruuhkasta. Sen sijaan tietysti suoralla tiellä ainoana liikkuvana ajoneuvona saa poimittua minkä tahansa kulkuvälineen...
Käsittääkseni tutkalla on myös vaikeampi mitata moottoripyörän nopeuksia varsinkin jos liikennettä on edessä tai takana. Tämä sen takia että pyörän heijastuspinta-ala on kovin pieni. Samoin jos pyörät ajavat ryhmässä jossa yksi kiihdyttää ja toinen hidastaa on vaikea mitata yksittäisen pyörän nopeutta.
Tässä artikkeli jossa kerrotaan miten yhä useammin suositaan lasermittausta yksittäisten ajoneuvojen poimimiseksi...
Ja tässä suomeksi kirjoitettu hyvä artikkeli aiheesta...
Sen sijaan pyörän nopeuden voi mitata kohtuullisen helposti laserilla heijastamalla säteen takaisin etuvalosta. Laserin yhteydessä lienee ainakin joissain malleissa digikamera joka tallentaa koko tilanteen kuvan lisäksi myös ajan ja nopeuden. Tämä taas helpottaa viranomaisten todistamista, varsinkin kun tähtäys useimmiten tehdään rekisterikilpeen - niin kiistatonhan tuo juttu on kun pyörissä kuvaan tulee hymyilevät ajajan kasvot jos tähdätään etuvaloon .
Me kaikkihan pyrimme ajamaan rajoitusten ja sääntöjen mukaisesti - mutta inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille. Tästä johtuen ainakin itselleni on opettavaista ymmärtää missä tilanteessa näitä mittauksia tehdään.
Edited By PetriK on 1147813664
Unhoda.PetriK kirjoitti:Onko näistä käyttökokemusta ?
Vaikka lienee täysin laillinen, taitaa toimia myös "stealhina" niin että laittaa "tavaratilaan" ja johdot autocomiin sekä kytkee ledit sopivaan paikkaan kojetauluun.
[edit - linkki korjattu, muuttelevat linkkiä ...]
Halvemmalla / parempi: http://www.paljastin.info/ActiveGPS.htm
a) Tarkka nopeusmittari
b) Varoittaa kameroista (päivitykset tulevat ilmaiseksi sähköpostilla + voit tehdä itse muutoksia. Tiettävästi aktiivisimmin päivitetty tolppakanta). Voit päättää piippaako vain kerran, vai niin kauan että lasket nopeuden sallittuun.. Tietokannasta kesä&talvinopeusversiot.
c) Ei varoita väärällä puolella tietä olevista kameroista (tämä vika on tietääkseni kaikissa muissa kameravaroitus-virityksissä) = ajosuunnat otetaan huomioon.
d) Voi liittää kannettavaan tietokoneeseen ja käyttää navigointiin autoillessa.
Itsellä käytössä. Ainoa ongelma tuppaa olemaan saatavuus tehtaalta tällä hetkellä.
Paljastin.info:sta myös muuta "alan" tekniikkaa.
Tiet ry:n jäsenille erikoishintaan.
Siinähän se - _ainoa_ turvallinen teollisesti valmistettu paljastin.kajbusa kirjoitti:Tällaista olen harkinnut ( Beltronics STi Driver )... jos useampi tilaaja voi saada boonusta ( pyörään ledinäyttö + 80egeä)
http://paljastin.info
Saatavuusongelmia noissakin. Suomessa on vasta muutama hassu.. kimppatilausta on/oli minunkin tarkoitus järjestää. Ilmoitan kyllä jos saan jotain aikaan asian tiimoilla.
Hei muistakaa jos tilaatte kimpassa eu-alueen ulkopuolelta niin on aika iso riski että ette saa niitä ulos tullista.
Itse tilailin tuon oman paljastimen jenkeistä aikoinaan ja tullissahan se sitten narahti.
Menin hakemaan sitä ja täti piti luennon että tämän käyttö on lakien vastaista. Jouduin jopa allekirjoittamaan paperin jossa vakuutin etten käytä laitetta suomen lakien vastaisesti ??? Hassu lappu!
Sanoi myös että jos näitä olisi ollut useampi samassa lähetyksessä olisi kaikki jääneet tulliin, koska myös maahantuonti ei ole sallittua. Kuitenkaan yhden tilaamista ei katsota maahantuonniksi.
Eli jos tilaatte kimpassa ulkomailta niin yrittäkää löytää ne eu-alueen sisäpuolelta.
Itse tilailin tuon oman paljastimen jenkeistä aikoinaan ja tullissahan se sitten narahti.
Menin hakemaan sitä ja täti piti luennon että tämän käyttö on lakien vastaista. Jouduin jopa allekirjoittamaan paperin jossa vakuutin etten käytä laitetta suomen lakien vastaisesti ??? Hassu lappu!
Sanoi myös että jos näitä olisi ollut useampi samassa lähetyksessä olisi kaikki jääneet tulliin, koska myös maahantuonti ei ole sallittua. Kuitenkaan yhden tilaamista ei katsota maahantuonniksi.
Eli jos tilaatte kimpassa ulkomailta niin yrittäkää löytää ne eu-alueen sisäpuolelta.