Käynnistysongelma
2010 malli tehnyt muutaman kerran temput kun olen startannut. Virta-avaimesta virrat päälle, mitään ei tapahdu paitsi heittää kellon nollille (00:00), viisarit ei liiku tms, aivan kuin akku olisi tyhjä. Otan virrat pois ja käytän avaimen pois ja kokeilen heti uudestaan, käynnistyy kuin palmun alta, missä voisi olla vika, virtalukonpohja?? Muutaman kerran olen myös huomannut että starttaa hyvin vaivalloisesti. Olen laittanut pyörään C-tekin ylläpitopistokkeen jossa on ne ledit joka vilkuttaa vihreää eli akun pitäisi olla täynnä.
Vaihtaisin kokeeksi sen akun kuiten.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kokeile laittaa yleismittari kiinni niin että musta on suoraan rungossa ja punainen piuha esim. startin + navassa. Kun sitten kokeilet startata niin näet mikä on todellinen jännite joka startin navoissa on. Olen meinaan törmännyt siihen että esim. joku liitos on hapettunut sisältä niin paljon että startatessa resistanssi pudottaa jännitteet muutamaan volttiin.
Jos startatessa jännite kuitenkin pysyy ylhäällä niin sitten lähtisin etsimään vikaa sulakeboxin liitoksista.
Jos startatessa jännite kuitenkin pysyy ylhäällä niin sitten lähtisin etsimään vikaa sulakeboxin liitoksista.
sik kirjoitti:Mopo oli pajalla tutkimuksissa, jännitteensäädin on diagnoosi. Eikös näissä ole ollut huoltokampanja koskien juuri viallisia jännitteensäätimiä? Tähän ei ole vaihdettu missään kampanjassa aikaisemmin vaikka ensimmäiset huollot on merkkiliikkeessä tehty, hieman ihmettelen... Takuuseen menee.
Epäilyttää tuo diagnoosi, mahtaako tuolla korjaantua... Jännitteensäädin vaikuttaa akun lataukseen, ja sehän oli kaiketi kunnossa?
Ennemmin epäilisin starttirelettä tai sen liitoksia, osa #1 tuossa:
kuvaa
Club 100 m/s
Toi jännitteen säätimen vaihto tuntui olevan aika nihkeää eikä sitä kai pyytämättä vaihdettu.
Itsekin täytyi hieman ääntä korottaa että sain sen Heinolta tilattua. Siinä kirjattiin pyörän tiedot jonnekin ja sitten jonkin ajan kuluttua tuli jaappanista omalla nimellä varustettu paketti jonka hain Heinolta ja itse vaihdoin.
Tuota kellon nollautumista ja satunnaista sammumista tapahtui itsellä reilun vuoden ajan ja syyksi paljastui virtalukolta lähtevä johtosarja josta yksi johdin sitten katkesi lopulta irti poikki.
Edited By Vajukki on 1376771422
Itsekin täytyi hieman ääntä korottaa että sain sen Heinolta tilattua. Siinä kirjattiin pyörän tiedot jonnekin ja sitten jonkin ajan kuluttua tuli jaappanista omalla nimellä varustettu paketti jonka hain Heinolta ja itse vaihdoin.
Tuota kellon nollautumista ja satunnaista sammumista tapahtui itsellä reilun vuoden ajan ja syyksi paljastui virtalukolta lähtevä johtosarja josta yksi johdin sitten katkesi lopulta irti poikki.
Edited By Vajukki on 1376771422
Vajukki kirjoitti:Toi jännitteen säätimen vaihto tuntui olevan aika nihkeää eikä sitä kai pyytämättä vaihdettu.
Itsekin täytyi hieman ääntä korottaa että sain sen Heinolta tilattua. Siinä kirjattiin pyörän tiedot jonnekin ja sitten jonkin ajan kuluttua tuli jaappanista omalla nimellä varustettu paketti jonka hain Heinolta ja itse vaihdoin.
Tuota kellon nollautumista ja satunnaista sammumista tapahtui itsellä reilun vuoden ajan ja syyksi paljastui virtalukolta lähtevä johtosarja josta yksi johdin sitten katkesi lopulta irti poikki.
Tuo virtalukon / sen johdotuksen kohdalla taisi olla huollon takaisinkutsukin taannoin, koski 08-10 malleja jollen väärin muista...
Club 100 m/s
Latausjännite putoaa 12,5volttiin kun akkua oli kuormitettu mm, pitkät valot ym. Itsellä on navi päällä lähes kokoajan että virrankulutus on normaalia suurempaa.
Tuo virtalukkokampanja on kokonaan uusi juttu, löytyykö faktaa asiasta että sellainen on oikeasti ollut? Pajalla eivät olleet kuulleet moisesta...
Maahantuojalla on olemassa tieto mitä pyöräyksilöitä kampanja koskee. Se jäi vielä auki, kuinka tiedot päivittyvät, mikäli kampanjahuolto tehdään "ei merkkihuollossa", kuten minulla nyt...
Edited By sik on 1377026338
Tuo virtalukkokampanja on kokonaan uusi juttu, löytyykö faktaa asiasta että sellainen on oikeasti ollut? Pajalla eivät olleet kuulleet moisesta...
Maahantuojalla on olemassa tieto mitä pyöräyksilöitä kampanja koskee. Se jäi vielä auki, kuinka tiedot päivittyvät, mikäli kampanjahuolto tehdään "ei merkkihuollossa", kuten minulla nyt...
Edited By sik on 1377026338
sik kirjoitti:Tuo virtalukkokampanja on kokonaan uusi juttu, löytyykö faktaa asiasta että sellainen on oikeasti ollut? Pajalla eivät olleet kuulleet moisesta...
Maahantuojalla on olemassa tieto mitä pyöräyksilöitä kampanja koskee. Se jäi vielä auki, kuinka tiedot päivittyvät, mikäli kampanjahuolto tehdään "ei merkkihuollossa", kuten minulla nyt...
2008 busa recall
Club 100 m/s
-Artsi- kirjoitti:sik kirjoitti:Tuo virtalukkokampanja on kokonaan uusi juttu, löytyykö faktaa asiasta että sellainen on oikeasti ollut? Pajalla eivät olleet kuulleet moisesta...
Maahantuojalla on olemassa tieto mitä pyöräyksilöitä kampanja koskee. Se jäi vielä auki, kuinka tiedot päivittyvät, mikäli kampanjahuolto tehdään "ei merkkihuollossa", kuten minulla nyt...
2008 busa recall
Eipäs tuommoista tullut huomattua eikä mitään kautta ole tullut ilmoitusta. Minulla on K8 ja virtajohto katkesi. Juottelin sen itse yhteen mutta se on juuri semmoisessa kohtaa että helposti katkeaa uudelleen jos johdotuksessa on muutenkin jotain vikaa.
Saisikohan tuon vielä menemään takaisinkutsuun ja saisi uuden johtosarjan asennettuna?