Käynnistysongelma

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
sik
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Elo 2012, 21:42
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja sik »

2010 malli tehnyt muutaman kerran temput kun olen startannut. Virta-avaimesta virrat päälle, mitään ei tapahdu paitsi heittää kellon nollille (00:00), viisarit ei liiku tms, aivan kuin akku olisi tyhjä. Otan virrat pois ja käytän avaimen pois ja kokeilen heti uudestaan, käynnistyy kuin palmun alta, missä voisi olla vika, virtalukonpohja?? Muutaman kerran olen myös huomannut että starttaa hyvin vaivalloisesti. Olen laittanut pyörään C-tekin ylläpitopistokkeen jossa on ne ledit joka vilkuttaa vihreää eli akun pitäisi olla täynnä.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vaihtaisin kokeeksi sen akun kuiten.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
TILMA
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Helmi 2010, 15:34

Viesti Kirjoittaja TILMA »

Moi
Itsellä samat oireet. Vuoden vanha akku. Startatessa jännite välillä tippui 5v ja seuraavassa starttauksessa taas normaali. Ostin merkki akun ja sen jälkeen on lähtenyt hyvin käymään.

-jami-
Nykyiset pyörät:
Solifer SM -75
Suzuki GSX 750 ES -87
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -07
Yamaha XT 660 R -06
Avatar
Xetap
Viestit: 101
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 14:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Xetap »

Itella samaa oiretta mutta vain kuumana, jaksaa pyöräyttää kerran. Virrat pois ja lähtee hyvin.
Kylmänä starttaa hyvin. Pitänee kokeilla uutta akkua.




Edited By Xetap on 1375171655
sik
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Elo 2012, 21:42
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja sik »

Akku vaihdettu, sama vika jatkuu... Oisko vinkkejä?
Tarantul
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Touko 2013, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tarantul »

Kokeile laittaa yleismittari kiinni niin että musta on suoraan rungossa ja punainen piuha esim. startin + navassa. Kun sitten kokeilet startata niin näet mikä on todellinen jännite joka startin navoissa on. Olen meinaan törmännyt siihen että esim. joku liitos on hapettunut sisältä niin paljon että startatessa resistanssi pudottaa jännitteet muutamaan volttiin.
Jos startatessa jännite kuitenkin pysyy ylhäällä niin sitten lähtisin etsimään vikaa sulakeboxin liitoksista.
sik
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Elo 2012, 21:42
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja sik »

Mopo oli pajalla tutkimuksissa, jännitteensäädin on diagnoosi. Eikös näissä ole ollut huoltokampanja koskien juuri viallisia jännitteensäätimiä? Tähän ei ole vaihdettu missään kampanjassa aikaisemmin vaikka ensimmäiset huollot on merkkiliikkeessä tehty, hieman ihmettelen... Takuuseen menee.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

hieman :offtopic: mutta..
mistä tietää onko säädin vaihdettu?
onko olemassa jotai nro sarjoja viallisille
ja sitte niille uudemmille joita vaihdettu tilalle?

ongelmana on kun toi mun pyörä on lähtöjään eespeed ja en tiä onko se pitänyt mitään takaisin kutsu kampanjaa... epäilen ettei oo
SMR
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

sik kirjoitti:Mopo oli pajalla tutkimuksissa, jännitteensäädin on diagnoosi. Eikös näissä ole ollut huoltokampanja koskien juuri viallisia jännitteensäätimiä? Tähän ei ole vaihdettu missään kampanjassa aikaisemmin vaikka ensimmäiset huollot on merkkiliikkeessä tehty, hieman ihmettelen... Takuuseen menee.

Epäilyttää tuo diagnoosi, mahtaako tuolla korjaantua... Jännitteensäädin vaikuttaa akun lataukseen, ja sehän oli kaiketi kunnossa?
Ennemmin epäilisin starttirelettä tai sen liitoksia, osa #1 tuossa:
kuvaa
Club 100 m/s
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

Toi jännitteen säätimen vaihto tuntui olevan aika nihkeää eikä sitä kai pyytämättä vaihdettu.
Itsekin täytyi hieman ääntä korottaa että sain sen Heinolta tilattua. Siinä kirjattiin pyörän tiedot jonnekin ja sitten jonkin ajan kuluttua tuli jaappanista omalla nimellä varustettu paketti jonka hain Heinolta ja itse vaihdoin.

Tuota kellon nollautumista ja satunnaista sammumista tapahtui itsellä reilun vuoden ajan ja syyksi paljastui virtalukolta lähtevä johtosarja josta yksi johdin sitten katkesi lopulta irti poikki.




Edited By Vajukki on 1376771422
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Vajukki kirjoitti:Toi jännitteen säätimen vaihto tuntui olevan aika nihkeää eikä sitä kai pyytämättä vaihdettu.
Itsekin täytyi hieman ääntä korottaa että sain sen Heinolta tilattua. Siinä kirjattiin pyörän tiedot jonnekin ja sitten jonkin ajan kuluttua tuli jaappanista omalla nimellä varustettu paketti jonka hain Heinolta ja itse vaihdoin.

Tuota kellon nollautumista ja satunnaista sammumista tapahtui itsellä reilun vuoden ajan ja syyksi paljastui virtalukolta lähtevä johtosarja josta yksi johdin sitten katkesi lopulta irti poikki.

Tuo virtalukon / sen johdotuksen kohdalla taisi olla huollon takaisinkutsukin taannoin, koski 08-10 malleja jollen väärin muista...
Club 100 m/s
sik
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Elo 2012, 21:42
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja sik »

Latausjännite putoaa 12,5volttiin kun akkua oli kuormitettu mm, pitkät valot ym. Itsellä on navi päällä lähes kokoajan että virrankulutus on normaalia suurempaa.

Tuo virtalukkokampanja on kokonaan uusi juttu, löytyykö faktaa asiasta että sellainen on oikeasti ollut? Pajalla eivät olleet kuulleet moisesta...

Maahantuojalla on olemassa tieto mitä pyöräyksilöitä kampanja koskee. Se jäi vielä auki, kuinka tiedot päivittyvät, mikäli kampanjahuolto tehdään "ei merkkihuollossa", kuten minulla nyt...




Edited By sik on 1377026338
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

sik kirjoitti:Tuo virtalukkokampanja on kokonaan uusi juttu, löytyykö faktaa asiasta että sellainen on oikeasti ollut? Pajalla eivät olleet kuulleet moisesta...

Maahantuojalla on olemassa tieto mitä pyöräyksilöitä kampanja koskee. Se jäi vielä auki, kuinka tiedot päivittyvät, mikäli kampanjahuolto tehdään "ei merkkihuollossa", kuten minulla nyt...

2008 busa recall
Club 100 m/s
sik
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Elo 2012, 21:42
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja sik »

^Koskee ainoastaan -08 mallia?
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

-Artsi- kirjoitti:
sik kirjoitti:Tuo virtalukkokampanja on kokonaan uusi juttu, löytyykö faktaa asiasta että sellainen on oikeasti ollut? Pajalla eivät olleet kuulleet moisesta...

Maahantuojalla on olemassa tieto mitä pyöräyksilöitä kampanja koskee. Se jäi vielä auki, kuinka tiedot päivittyvät, mikäli kampanjahuolto tehdään "ei merkkihuollossa", kuten minulla nyt...

2008 busa recall

Eipäs tuommoista tullut huomattua eikä mitään kautta ole tullut ilmoitusta. Minulla on K8 ja virtajohto katkesi. Juottelin sen itse yhteen mutta se on juuri semmoisessa kohtaa että helposti katkeaa uudelleen jos johdotuksessa on muutenkin jotain vikaa.

Saisikohan tuon vielä menemään takaisinkutsuun ja saisi uuden johtosarjan asennettuna?
Vastaa Viestiin