Flekti p*rk*l* - Lämmöt tapissa kuskilla ja busalla...
- saarinen-77
- Viestit: 97
- Liittynyt: 25 Syys 2005, 17:52
- Paikkakunta: Hattula
Elikä aamusta pesin Busan,(en painepesurilla) ja lähdin keskustaan kurvaileen siellä sitten lämmöt nousi miltein tappiin Yleensä ropelli pörähtää heti kun koneen lämmöt saavuttaa puolivälin mutta nyt ei flekti pyöri vaikka lämmöt huitelee tapissa
Hetken aikaa konetta jäähdyteltyäni ajoin mopon kotio moottoritietä pitkin.Lämmöt pysy mittarin mukaan alle pulivälin. Kotipihassa tyhjäkäyttöö ja eikös vaan lämmöt noussu taasen!
Ouluunkin pitäs lähtee perjantaina ja pajalle saan ton rissaajan vasta torstaina!
Mietin vaan,että oiskoos kellään heittää arvausta,että mikä mättää ja missä sijaitsee flektin anturi? eli mitä katteita vaiko tankkia pitäs ruveta irrotteleen ???
Hetken aikaa konetta jäähdyteltyäni ajoin mopon kotio moottoritietä pitkin.Lämmöt pysy mittarin mukaan alle pulivälin. Kotipihassa tyhjäkäyttöö ja eikös vaan lämmöt noussu taasen!
Ouluunkin pitäs lähtee perjantaina ja pajalle saan ton rissaajan vasta torstaina!
Mietin vaan,että oiskoos kellään heittää arvausta,että mikä mättää ja missä sijaitsee flektin anturi? eli mitä katteita vaiko tankkia pitäs ruveta irrotteleen ???
Oottakaa sit risteyksessä.....
Vilkaseppa service manual sivut 261 ja 262. Anturi sijaitsee syylärin vasemmassa yläkulmassa, vasen sivukate irti jne.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- saarinen-77
- Viestit: 97
- Liittynyt: 25 Syys 2005, 17:52
- Paikkakunta: Hattula
Jotain kosketus tzydeemiä mää kans epäilen,(toivon)...
Manuskaa mulla ei vielä ole mutta nyt tiedän ainakin,että mistä ne piuhat löydän ja mitä lähen niitten edestä purkaan Painaa vaan tää työvuoro päälle nyt seuraavat 2vrk. mutta täytyy yrittää räveltää jtn... (ja olla hajottamati mitään siinä "korjailun" tuoksinnassa)
Kiitoksia
Edited By saarinen-77 on 1147703507
Manuskaa mulla ei vielä ole mutta nyt tiedän ainakin,että mistä ne piuhat löydän ja mitä lähen niitten edestä purkaan Painaa vaan tää työvuoro päälle nyt seuraavat 2vrk. mutta täytyy yrittää räveltää jtn... (ja olla hajottamati mitään siinä "korjailun" tuoksinnassa)
Kiitoksia
Edited By saarinen-77 on 1147703507
Oottakaa sit risteyksessä.....
Flektin anturi meni minun busasta, onneksi meni vielä takuuseen. Anturin saa helposti testattua, kun irrottaa anturille tulevan liittimen ja kytkee siitä 2 piuhaa yhteen esim. johdonpätkällä. Jos flekti lähtee pyörimään on anturi viallinen. Pyörässä oltava virrat päällä.
Service manuaali löytyy tämän foorumin links -osastosta.
ps. onhan jäähdytysnestettä riittävästi järjestelmässä.
Edited By Joke on 1147705232
Service manuaali löytyy tämän foorumin links -osastosta.
ps. onhan jäähdytysnestettä riittävästi järjestelmässä.
Edited By Joke on 1147705232
208 whp / 168 Nm
Miten olisi sulake ? Flektin moottori on voinut olla märkä ja tästä johtuen sulake palaa ekan käynnistyksen yhteydessä... sulake on vasemmalla etupanelin alla olevassa rasiassa. Toinen todennäköinen vaihtoehto on että flektin vieressä oleva anturin johto on lähtenyt irti jos sinne on suihkuttanut vettä kovalla paineella (vaikkei tietysti pitäisikään).
Kytkentäkaavion mukaan sähköt tulee sille sulakkeelle saakka samasta paikasta kuin polttoainepumpullekin - joten sulakkeeseen saakka on todennäköisesti kaikki kunnossa kun pyörä kuitenkin käy.
Sulakkeelta moottori on kytketty releeseen joka maadottaa kyseisen piuhan. Rele on samassa paikassa kuin sulakerasia. Kun ottaa lämpöanturin irti ja kytkee piuhat yhteen (klemmarilla tai johdonpätkällä) joko vähintään releen pitäisi mennä päälle tai flektin ja releen päälle jos vika on anturissa.
Jos ei napsahda niin kirjoittele ja analysoidaan lisää..., tosin huoltomanuaali antaa todella hyvät ohjeet koko homman testaamiseen... manuaalihan löytyy tuolta linkit osiosta )
Edited By PetriK on 1147704889
Kytkentäkaavion mukaan sähköt tulee sille sulakkeelle saakka samasta paikasta kuin polttoainepumpullekin - joten sulakkeeseen saakka on todennäköisesti kaikki kunnossa kun pyörä kuitenkin käy.
Sulakkeelta moottori on kytketty releeseen joka maadottaa kyseisen piuhan. Rele on samassa paikassa kuin sulakerasia. Kun ottaa lämpöanturin irti ja kytkee piuhat yhteen (klemmarilla tai johdonpätkällä) joko vähintään releen pitäisi mennä päälle tai flektin ja releen päälle jos vika on anturissa.
Jos ei napsahda niin kirjoittele ja analysoidaan lisää..., tosin huoltomanuaali antaa todella hyvät ohjeet koko homman testaamiseen... manuaalihan löytyy tuolta linkit osiosta )
Edited By PetriK on 1147704889
- saarinen-77
- Viestit: 97
- Liittynyt: 25 Syys 2005, 17:52
- Paikkakunta: Hattula
- saarinen-77
- Viestit: 97
- Liittynyt: 25 Syys 2005, 17:52
- Paikkakunta: Hattula
Joo, eli tuosta naksumisesta tietää että rele toimii ja että nyt vika on jossain sulakkeen ja flektin maadoituksen välissä.
Vaihtoehtoina:
- Sulake, näistä varmaan todennäköisin
- Flektin moottori, tämä olisi harmittavin jos vaan flektin liitin on kiinni.
- Liittimet sulakkeelta flektille, siinä on yksi piuha ja tulee tarkistettua.
- Liittimet flektiltä maadoituskaapeliin, helppo homma, releeltä menee kaksi mustavalkoista johtoa ja jos toinen ei toimi ne voi kytkeä yhteen-.
- Releen toisiopää
Eli katso ensin sulake, sitten jos se on kunnossa irroita rele ja kytke releelle tuleva punamusta kaapeli maahan (suoraan runkoon) vaikka jollain johdonpätkällä. Tuo punamusta on se kaapeli jonka rele maadoittaa. Flektin pitäisi mennä päälle. Jos ei menen niin tsekkaa vielä kerran sulake ja siirry alla olevaan testiin.
Flektille pitäsi tullla suoraan 12 volttia oranssipunaiseen johtoon. Jos sulla on sivukate auki niin voit katsoa koetinlampulla (se ruuvimeisselin näköinen) tai volttimittarilla että tuleeko se 12v siihen oranssinpunaiseen flektin johtoon aina kun sytytysvirta on päällä ja sulake paikallaan. Jos tulee virtaa mutta flekti ei mennyt edellisellä päälle, niin sitten vika on todennäköisesti flektissä.
Jos vika ei ole flektissä, tarkista releen liittimet ja lopuksi kytke releen kaksi mustavalkoista johtoa yhteen jollain sopivaksi katsomallasi tavalla. Todennäköisesti viimeistään tämä identifioi / korjaa vian.
Näillä pitäisi selvitä...
Edited By PetriK on 1147715408
Vaihtoehtoina:
- Sulake, näistä varmaan todennäköisin
- Flektin moottori, tämä olisi harmittavin jos vaan flektin liitin on kiinni.
- Liittimet sulakkeelta flektille, siinä on yksi piuha ja tulee tarkistettua.
- Liittimet flektiltä maadoituskaapeliin, helppo homma, releeltä menee kaksi mustavalkoista johtoa ja jos toinen ei toimi ne voi kytkeä yhteen-.
- Releen toisiopää
Eli katso ensin sulake, sitten jos se on kunnossa irroita rele ja kytke releelle tuleva punamusta kaapeli maahan (suoraan runkoon) vaikka jollain johdonpätkällä. Tuo punamusta on se kaapeli jonka rele maadoittaa. Flektin pitäisi mennä päälle. Jos ei menen niin tsekkaa vielä kerran sulake ja siirry alla olevaan testiin.
Flektille pitäsi tullla suoraan 12 volttia oranssipunaiseen johtoon. Jos sulla on sivukate auki niin voit katsoa koetinlampulla (se ruuvimeisselin näköinen) tai volttimittarilla että tuleeko se 12v siihen oranssinpunaiseen flektin johtoon aina kun sytytysvirta on päällä ja sulake paikallaan. Jos tulee virtaa mutta flekti ei mennyt edellisellä päälle, niin sitten vika on todennäköisesti flektissä.
Jos vika ei ole flektissä, tarkista releen liittimet ja lopuksi kytke releen kaksi mustavalkoista johtoa yhteen jollain sopivaksi katsomallasi tavalla. Todennäköisesti viimeistään tämä identifioi / korjaa vian.
Näillä pitäisi selvitä...
Edited By PetriK on 1147715408
- saarinen-77
- Viestit: 97
- Liittynyt: 25 Syys 2005, 17:52
- Paikkakunta: Hattula
PetriK kirjoitti:Joo, eli tuosta naksumisesta tietää että rele toimii ja että nyt vika on jossain sulakkeen ja flektin maadoituksen välissä.
Vaihtoehtoina:
- Sulake, näistä varmaan todennäköisin
- Flektin moottori, tämä olisi harmittavin jos vaan flektin liitin on kiinni.
- Liittimet sulakkeelta flektille, siinä on yksi piuha ja tulee tarkistettua.
- Liittimet flektiltä maadoituskaapeliin, helppo homma, releeltä menee kaksi mustavalkoista johtoa ja jos toinen ei toimi ne voi kytkeä yhteen-.
- Releen toisiopää
Eli katso ensin sulake, sitten jos se on kunnossa irroita rele ja kytke releelle tuleva punamusta kaapeli maahan (suoraan runkoon) vaikka jollain johdonpätkällä. Tuo punamusta on se kaapeli jonka rele maadoittaa. Flektin pitäisi mennä päälle. Jos ei menen niin tsekkaa vielä kerran sulake ja siirry alla olevaan testiin.
Flektille pitäsi tullla suoraan 12 volttia oranssipunaiseen johtoon. Jos sulla on sivukate auki niin voit katsoa koetinlampulla (se ruuvimeisselin näköinen) tai volttimittarilla että tuleeko se 12v siihen oranssinpunaiseen flektin johtoon aina kun sytytysvirta on päällä ja sulake paikallaan. Jos tulee virtaa mutta flekti ei mennyt edellisellä päälle, niin sitten vika on todennäköisesti flektissä.
Jos vika ei ole flektissä, tarkista releen liittimet ja lopuksi kytke releen kaksi mustavalkoista johtoa yhteen jollain sopivaksi katsomallasi tavalla. Todennäköisesti viimeistään tämä identifioi / korjaa vian.
Näillä pitäisi selvitä...
Enkä voi muuta kun jälleen todeta,että tän foorumin jengi on aivan heleveton loistavaa
Elikä kaikille jelppaajille
Se hiton sulekeha sieltä oli männy palamaan
Flekti pyörii taas kun viimestä paivää
Oottakaa sit risteyksessä.....