Sykkkasimpa tuossa 12 tkm huollon yhteydessä samalla kaasuläpät ja syytä synkkaukseen todellakin oli. Paine-erot oli 5-10 mgh (tai mikä toi mitta-arvo nyt olikaan) luokkaa. Kaksi sylinteriä oli samassa ja kaksi muuta ihan eri arvoissa. Muuttui muuten mopo ihan käsittämättömän paljon mukavammaksi ajaa = tasaisempi käynti, parempi vaste kaasuun ja ainakin haluan uskoa että myös tehot parani :laugh:
Samalla kun ajelin saman 300 km:n matkan kotiin kuin huoltoon mennessä niin myös kulutus pieneni 5,7 l/100 km lukemiin 5,2 l/100 km.
Mulla on nyt nuo tarvittavat vermeet omina täällä Jyväskylässä (alipainemittari ja Suzuki Obd-tool) niin lainaan saapi tarvittaessa kaffeiden hinnalla.
Niin siis varsinainen synkkaushan tapahtuu tuolla alipainemittarilla mutta tuota obd-toolia tarvitaan siihen että sillä kytketään säädön ajaksi pois ISC ja kun säätö on tehty, nollataan laitteella ISC:n opitut arvot. Tuo obd-tool siis on läppärissä ja ecussa kiinni säädön ajan.
No laitetaanpa tännekkin:
Sain lainaan ko cd-levyn missä softa säätöhommaan. Onkohan tuo mukana oleva kaapeli samanlainen kuin ecueditorille käyvä? Eli voiskohan tuota ecueditorin kaapelia käyttää tuossa HealTech:n softalla?
Itse tein tuon synkan 42tkm huollossa ja ei oikeastaan olis tarvinnut koskea mihinkään, niin pienet heitot oli. En tiedä onko ne sitten aikaisempi omistaja synkannut ennen mua.
Heitetäänpäs muuten kysymys koskien tätä synkkaa. Muistelen että tein tämän kylmällä kelillä, mutta koneen lämmöt nousi nopeasti niin ylös synkkaus ei onnistunut. Millä olette saaneet lämmöt pysymään alhaalla tuon ajan?
Sain homman kyllä hoidettua, mutta kuumalla kelillä ei taitaisi onnistua.