Gen2 sähköt Gen1 kiihdytyspyörään
Tervehdys kaikille!
Vuodelle 2014 alkanut miettimään parannuksia sähköihin, turbon ohjaukseen ja loggaukseen. Nyt tällä hetkellä kaikki tapahtuu perstuntumalla jolla ihan suht ok aikoja saavutettu, mutta parempaan pitäisi päästä.
Olen saanut ymmärtää että gen1 mallin muokkaaminen gen2 sähköihin ja sitä mukaa parempaan säädettävyyteen vaatisi gen2 sähkösarjan ecuineen ja läppärungot? Mitä muuta??
Ajan SSB-luokassa, missä erittäin tärkeää olisi saada eri parametrien nousut hallintaan. Ja kyseinen modaus gen1->gen2 voisi antaa sen mitä se vaatisi.
Voin sanoa että en tiedä tästä asiasta mitään, mutta se kiinnostaa. Toivottavasti saisin edes jotain infoa, kannattaako mun lähteä tähän kokeiluun. Apuja taatusti tarvisin
Vuodelle 2014 alkanut miettimään parannuksia sähköihin, turbon ohjaukseen ja loggaukseen. Nyt tällä hetkellä kaikki tapahtuu perstuntumalla jolla ihan suht ok aikoja saavutettu, mutta parempaan pitäisi päästä.
Olen saanut ymmärtää että gen1 mallin muokkaaminen gen2 sähköihin ja sitä mukaa parempaan säädettävyyteen vaatisi gen2 sähkösarjan ecuineen ja läppärungot? Mitä muuta??
Ajan SSB-luokassa, missä erittäin tärkeää olisi saada eri parametrien nousut hallintaan. Ja kyseinen modaus gen1->gen2 voisi antaa sen mitä se vaatisi.
Voin sanoa että en tiedä tästä asiasta mitään, mutta se kiinnostaa. Toivottavasti saisin edes jotain infoa, kannattaako mun lähteä tähän kokeiluun. Apuja taatusti tarvisin
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
Nokan asentoanturi on myös erilainen sekä imunokassa se luettava tappi eri kohdassa (offset tappeja löytyy). Kampiakselin päässä oleva pyörijä on vähän erilainen myös, olikohan 24-2 tyyppinen kun Gen1:ssä 24-1. Jos oikein muistan niin Gen1 pyörijästä saa yhden hampaan pois koneistamalla sopivan. Jos vaihtaaa koko pyörijän niin pitää vaihtaa myös magneetto koska niissä on vähän kokoeroa. Tuossapa ne suurimmat mekaaniset erot taitaa ollakin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ainiin, läppärungoissa on eri offset eli ei istu Gen1 kanteen "bolt-on".
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kylläpä ne muut taitaa muistaakseni käydä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tuosta topikista löytyikin aika mukavasti tietoa. http://ecuhacking.activeboard.com/t382249....et-bike
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
Tuli milhen, jotta miks et vaihtais koko kantta...
Muistelen isojen poikien kertoilleen sen virtaavan vakiona paremmin.
Saa sen läppärunkopaketin istumaan modaamatta ja nokkien asentotunnistimet kerralla reilaan. Kun kerran solmu paketinkin vaihdat, niin pakosarjahan ei ihan kans istu gen1 vs gen2.
Muistelen isojen poikien kertoilleen sen virtaavan vakiona paremmin.
Saa sen läppärunkopaketin istumaan modaamatta ja nokkien asentotunnistimet kerralla reilaan. Kun kerran solmu paketinkin vaihdat, niin pakosarjahan ei ihan kans istu gen1 vs gen2.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Suuttimet samanlaisia kaikki 8kpl mun mielestä.
(edit: ja tämän vahvistaa myös räjätyskuva)
Edited By jarim on 1373310474
(edit: ja tämän vahvistaa myös räjätyskuva)
Edited By jarim on 1373310474
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Arctikdiver: Menen pienellä budjetilla joten kannen osto ei tule kyseeseen. Nykyisessä kannessa ei juuri parantamisen varaa ole Pakosarja tehdään uniikkina tulevalle ahtimelle joten sitä ei tarvi miettiä. Gen2 läppärungot aikanaan teen silleen mitä se vaatii nykyiseen kanteen.
Jari: Kiitos. Ajattelin sellaisia 2x750cc suuttimia/sylinteri. Eräältä foorumilta vain tuli sellainen kuva et toisio suuttimia vaihdetaan isommaksi. Ilmeisesti helpottaa säätämistä jos samankokoiset suuttimet ja tuo about 750cc vielä tyhjäkäynnillekin ok.
Jari: Kiitos. Ajattelin sellaisia 2x750cc suuttimia/sylinteri. Eräältä foorumilta vain tuli sellainen kuva et toisio suuttimia vaihdetaan isommaksi. Ilmeisesti helpottaa säätämistä jos samankokoiset suuttimet ja tuo about 750cc vielä tyhjäkäynnillekin ok.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
Veikkaisin kyllä että vakio + 750cc riittäisi ja helpompi saada käymään nätisti? Vai millä aineella ajat?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Viimeiset vuodet mulla on ollut 420cc ensiösuuttimet ja painekotelossa 900cc suuttimet. Nippanappa ne on riittäneet 2,3barin peruspolttoainepaineella ja nostavalla regulla. Toisiosuuttimien max aukioloaika nyt 80%. Polttoaineena käytän E85 joka tosin on kotona blandattu jottei tulisi laatuheittoja kuten normimittareilta voi saada. Tuolla polttoaineella sekin hyvä puoli ettei se ole läheskään niin nirso säädöille kuin kisabensa. Toki sitä menee aika paljon mut tuleepa samalla jäähdyttävä efekti koneeseen ja nimenomaan pakopuolelle.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh