neuvoja kaivataan - käyntihäiriö tasakaasulla
Eli tasakaasulla vetää reilusti rikkaalle noin 4000-5000rpm kohdilla vetopäällä sekä paikallaan, kiihdyttäessä toimii hyvin tuollakin kierrosalueella sekä tasakaasulla ennen 4000 ja jälkeen 5000rpm.
Pyörä on vm.2002 proboostin sarjalla. Koitettu ilman lisä suuttimia ja ilman ohjainyksikköä, ei vaikutusta. Mappi ja tps-anturit uudet. Koitettu myös toista ecua. Läpät synkattu. Mapin letkut vaihdettu ja testattu. Koitettu ilman mapin yksisuuntaventtiiliä. Bensanpaine ok. Ei vikakoodeja, tps kalibroitu. Koitettu ilman lamdaa, ei vaikutusta.
Ja siis pyörä on toiminut moiteetta aijemmin eli ei liene säätöasia vaan vika..
Joten vinkkejä otetaan ilolla vastaan.. Kiitos!
Pyörä on vm.2002 proboostin sarjalla. Koitettu ilman lisä suuttimia ja ilman ohjainyksikköä, ei vaikutusta. Mappi ja tps-anturit uudet. Koitettu myös toista ecua. Läpät synkattu. Mapin letkut vaihdettu ja testattu. Koitettu ilman mapin yksisuuntaventtiiliä. Bensanpaine ok. Ei vikakoodeja, tps kalibroitu. Koitettu ilman lamdaa, ei vaikutusta.
Ja siis pyörä on toiminut moiteetta aijemmin eli ei liene säätöasia vaan vika..
Joten vinkkejä otetaan ilolla vastaan.. Kiitos!
Todennäköisesti käy niin että ECU on yhä ns. alipainekartalla mutta turbo alkaa ahtamaan sen verran että mittauksen mukaan eculle kerrotaan ettei siellä ole alipainetta ja ecu syöttää sitä myöten liikaa bensaa.
Havainnollistava kuva:
Älä välitä vihreästä ja punaisesta neliöstä. 4000-5000 tasakaasulla pitäisi pyöriä tuossa about keskellä karttaa mutta jos alipainetta ei ole niin syöttö tulee tuosta oikeasta reunasta. About kaksi kertaa isompia numeroita näkyy 4000-5000 kohdilla siellä olevan verrattuna kartan keskivaiheille että eipä ihme jos hukkuu bensaan. Kiihdyttäessä kaasu on auki yli 10% -> käytössä TPS kartta jolloin ko. ongelmaa ei näy.
Tämä minun arvaus aiheesta.
Edited By jarim on 1372855608
Havainnollistava kuva:
Älä välitä vihreästä ja punaisesta neliöstä. 4000-5000 tasakaasulla pitäisi pyöriä tuossa about keskellä karttaa mutta jos alipainetta ei ole niin syöttö tulee tuosta oikeasta reunasta. About kaksi kertaa isompia numeroita näkyy 4000-5000 kohdilla siellä olevan verrattuna kartan keskivaiheille että eipä ihme jos hukkuu bensaan. Kiihdyttäessä kaasu on auki yli 10% -> käytössä TPS kartta jolloin ko. ongelmaa ei näy.
Tämä minun arvaus aiheesta.
Edited By jarim on 1372855608
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eihän nokkaketju ole päässyt hyppäämään? Hampaan verran molemmat nokat pielessä niin käy yhä mutta voisi selittää tuon.
Edited By jarim on 1372863158
Edited By jarim on 1372863158
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Millä mittaat seosta? Tuntuuko paksu seos myös ajossa?
edit: tässä taustalla sellainen asia minkä olen noista Innovaten tuotteista huomannu. Elikkä niiden kanssa tuntuu tuo lambda-anturi kuolevan aika joutuin; pikku hiljaa alkaa näyttää todellisuutta paksumpaa seosta.
Edited By jarim on 1372918085
edit: tässä taustalla sellainen asia minkä olen noista Innovaten tuotteista huomannu. Elikkä niiden kanssa tuntuu tuo lambda-anturi kuolevan aika joutuin; pikku hiljaa alkaa näyttää todellisuutta paksumpaa seosta.
Edited By jarim on 1372918085
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Viimeksi kun itse purin motin niin imuventtiilieistä ja imukanavista löytyi semmosta ruskeaa tahmeaa töhnää, semmosta sinne nykybensoista ainakin tuntuu kertyvän.
Mutta mutta, saisitko tarkastettua tuota imusarjan painetta mitenkään tuolla kierrosalueella?
Mutta mutta, saisitko tarkastettua tuota imusarjan painetta mitenkään tuolla kierrosalueella?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Nuo IAP kartan lukemat ylärivillä on muistaakseni aika liki niin että 20 = -0.2bar, 50 = -0.5bar jne.
Minulla motarilla piirtää loggeri 45-50 väliin 3800rpm tienoilla ja jos sulla on tuolla jotain -0.2bar niin varmasti on paksulla.
Minulla motarilla piirtää loggeri 45-50 väliin 3800rpm tienoilla ja jos sulla on tuolla jotain -0.2bar niin varmasti on paksulla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
pari satsia uusia tulppia, puolien vastuset mitattu, oli tasaisesti ohjekirjan arvojen sisällä. läpilyöti silti kait mahdollinen mutta mitään jälkiä ei näkyvillä.
no tapahtumaa on ollut ja aika jota ei oikeen tunnu olevankaan on kulunut mikä hankaloittaa asiaa ja muistia.. pyörähän on ahdettu 2006 pelannut 2011 kevääseen asti jolloin talven jäljiltä portin letku hapertunut ja halkesi ekassa vedossa, jonka jälkeen alkuperäinen ongelma oli että veti laihalle tuolla ongelma kierrosalueella, sitä korjattiin asiaa enempää ajattelematta yosipoksilla, oli korjaantuvinaan mutta muutama sata kilsaa ja samainen kierrosalue törkeästi rikkaalla. (nyt koitettu myös toisella eculla jossa ogr ohjema eli pois suljettu tuon säädön vaikutus vikaan) pari päivää kierrettiin jurvan rataa, pelas siinä hommassa hyvin kun ei tasakaasua tarvi, sitten kun tempasi tuppinurin kutosella jonkin matkaa niin väsynyt kytkin antautui ja rajoitin katkaisi syötön..ykkösen mäntä suli. (vai olenko ymmärtänyt väärin? eikös busan rajoitin katko syöttöä?ja ensin parilta pytyltä vain?) kone nippuun org. männillä ja ajoon, rikkaalla edelleen. talvella kone auki ja välikesä busalla ajon suhteen, je-männät, kansi sme:lle, ahtimeen uusi keskiö, uudet kytkin romut apelta, yms. eli kone taas iskuun. nyt keväällä vehkeet tulille ja rikkaalla ollaan edelleen..
tps anturin vaihdoin koska epäsäännöllistä rötäystä ilmeni osakaasu kiihdytyksessä, se vika korjaantui. mappi-anturin taasen koska portin letkun hajotessa saattoi vähän käydä painetta.. ei vaikuttanut mitenkään.
tästä kun oikelta töiltä kerkiän koitan ko kierroksilla vetästä mappiin tuon jarimin mainitseman alipaineen niin saa suljettua pois noita sähkövikoja..
mikä muu mikä olisi voinut muuttua vaikuttaa koneen tuottamaan alipaineeseen paitsi nokkienajoitus?
jos sytkä pätkii muuttuuko alipaine? eikös tuo innovate mittaa jäännöshappea, sytkä pätkii->enemmän palamatonta->enemmän jäännöshappea..?
puristus taasen ei ole tuntunut vaikuttavan tähän juurikaan, alkup. kone oli je:n turbo männillä ja 2mm nostolevyllä, välikone org männillä ja 2mm nostol ja nyk taas jeturbo+nostol.
taitaa perkule olla taas niitä kuuluisia markan vikoja johon nyt jostakin syystä ei katse osu..
no tapahtumaa on ollut ja aika jota ei oikeen tunnu olevankaan on kulunut mikä hankaloittaa asiaa ja muistia.. pyörähän on ahdettu 2006 pelannut 2011 kevääseen asti jolloin talven jäljiltä portin letku hapertunut ja halkesi ekassa vedossa, jonka jälkeen alkuperäinen ongelma oli että veti laihalle tuolla ongelma kierrosalueella, sitä korjattiin asiaa enempää ajattelematta yosipoksilla, oli korjaantuvinaan mutta muutama sata kilsaa ja samainen kierrosalue törkeästi rikkaalla. (nyt koitettu myös toisella eculla jossa ogr ohjema eli pois suljettu tuon säädön vaikutus vikaan) pari päivää kierrettiin jurvan rataa, pelas siinä hommassa hyvin kun ei tasakaasua tarvi, sitten kun tempasi tuppinurin kutosella jonkin matkaa niin väsynyt kytkin antautui ja rajoitin katkaisi syötön..ykkösen mäntä suli. (vai olenko ymmärtänyt väärin? eikös busan rajoitin katko syöttöä?ja ensin parilta pytyltä vain?) kone nippuun org. männillä ja ajoon, rikkaalla edelleen. talvella kone auki ja välikesä busalla ajon suhteen, je-männät, kansi sme:lle, ahtimeen uusi keskiö, uudet kytkin romut apelta, yms. eli kone taas iskuun. nyt keväällä vehkeet tulille ja rikkaalla ollaan edelleen..
tps anturin vaihdoin koska epäsäännöllistä rötäystä ilmeni osakaasu kiihdytyksessä, se vika korjaantui. mappi-anturin taasen koska portin letkun hajotessa saattoi vähän käydä painetta.. ei vaikuttanut mitenkään.
tästä kun oikelta töiltä kerkiän koitan ko kierroksilla vetästä mappiin tuon jarimin mainitseman alipaineen niin saa suljettua pois noita sähkövikoja..
mikä muu mikä olisi voinut muuttua vaikuttaa koneen tuottamaan alipaineeseen paitsi nokkienajoitus?
jos sytkä pätkii muuttuuko alipaine? eikös tuo innovate mittaa jäännöshappea, sytkä pätkii->enemmän palamatonta->enemmän jäännöshappea..?
puristus taasen ei ole tuntunut vaikuttavan tähän juurikaan, alkup. kone oli je:n turbo männillä ja 2mm nostolevyllä, välikone org männillä ja 2mm nostol ja nyk taas jeturbo+nostol.
taitaa perkule olla taas niitä kuuluisia markan vikoja johon nyt jostakin syystä ei katse osu..
Missäpäin vaikutat? Ecueditorilla näkisi livenä mistä soluista se bensa-arvot hakee. Olettaen että pyörä on 2002 tai uudempi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Semmonen tuli vielä mieleen että minkälainen bensanpaineensäädin sulla on? Ali/ylipaineohjaus kunnossa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
nakkilassa, porin vieressä.. alkaa nyppimään toi vika sen verran että voin ajella kauemaksikin jos vain ois toivoa että sais hommaa etiäppäin... vakio romuilla mennään toistaiseksi eli vakiopaine on bensassa. ja mittattu myös että paine pysyy vakiona, noin. 3bar.
4000 kierrosta koneeseen, pumpulla mapille -0.5bar -> ei juurikaan vaikutusta.
mapille tulee kuitenkin 5v ja on ainakin lähtevinään ihan järkeviä volttimääriä.
4000 kierrosta koneeseen, pumpulla mapille -0.5bar -> ei juurikaan vaikutusta.
mapille tulee kuitenkin 5v ja on ainakin lähtevinään ihan järkeviä volttimääriä.