Etujarru laahaa uusilla jarrylevyllä + paloilla
Muutaman kilsan ajon jälkeen jarrulevyt lämpimänä. Paikallaan ollessa kun liikutteli niin kyllähän se kuulostaa laahaavan. Onko normaalia vai pitäskö huolestua?
Alla on uudet Brakingin piparilevyt ja sintteripalat.
Käytin työsylinterit auki, putsasin bräklenillä joka kolon. Perkele mikä homma muuten oli, hitusen tiukassa irrottaa ne pienimmät männät. Piti jarrukahvasta puristamalla puolikas kerrallaan irrottaa ne männät.
Eikä ollut uusia tiivisteitä laittaa tähän hätään.
Ne pienemmät männät on paljon tiukempiliikkeisiä. Kaikki männät kyllä käsittelyn jälkeen lupsahti sormilla painaen sisälle, pienemmät männät vähän isommalla voimalla. Männissä oli pinnat kiiltäviä. Tiivisteet oli oikein ja näytti ehjiltä. Kanavat on auki.
Voiko tiivisteet turvota ja näyttää silti ehjiltä?
Vai voiko syy olla pääsylinterissä, sitä en koittanut vielä aukoa? Ilmaa järjestelmässä ei ole, tai ei ainakaan tunnu siltä.
Ennen jarrulevyjen vaihtoa laahasi myös, mutta se saattoi johtua myös siitä että vanhat levyt oli kierot? Uusilla levyillä täristys jarruttaessa kaikkosi, lisäksi mukava huomio että pyörähän pysähtyy nyt tarvittaessa!
Alla on uudet Brakingin piparilevyt ja sintteripalat.
Käytin työsylinterit auki, putsasin bräklenillä joka kolon. Perkele mikä homma muuten oli, hitusen tiukassa irrottaa ne pienimmät männät. Piti jarrukahvasta puristamalla puolikas kerrallaan irrottaa ne männät.
Eikä ollut uusia tiivisteitä laittaa tähän hätään.
Ne pienemmät männät on paljon tiukempiliikkeisiä. Kaikki männät kyllä käsittelyn jälkeen lupsahti sormilla painaen sisälle, pienemmät männät vähän isommalla voimalla. Männissä oli pinnat kiiltäviä. Tiivisteet oli oikein ja näytti ehjiltä. Kanavat on auki.
Voiko tiivisteet turvota ja näyttää silti ehjiltä?
Vai voiko syy olla pääsylinterissä, sitä en koittanut vielä aukoa? Ilmaa järjestelmässä ei ole, tai ei ainakaan tunnu siltä.
Ennen jarrulevyjen vaihtoa laahasi myös, mutta se saattoi johtua myös siitä että vanhat levyt oli kierot? Uusilla levyillä täristys jarruttaessa kaikkosi, lisäksi mukava huomio että pyörähän pysähtyy nyt tarvittaessa!
GSX1300RT K1
Uudet levyt ja palat hakee paikkaasa, ajele menemään vaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
Nimenomaan ahistaa. Ei pyörähdä koko kierrosta kun antaa vauhtia.Huhan Kolli kirjoitti:No mikäänhän ei varsinaisesti vedä paloja erilleen levystä, siis kunnolla. Eli kyllä ne aina vähän laaha. Pukilla jos jos pyörittää rengasta, niin sen kuitenkin kuuluu pyöriä suht vapaasti. Eli jos pukilla "ahistaa" niin silloin on jotain häiriötä
http://youtu.be/VUDUXVzeb5Y
GSX1300RT K1
Ei mul oo ainakaan ton herkemmin pyöriny, sitte vasta kun puristaa palat sisemmäs.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Jos on vielä virtaa käyttää satulat auki, niin tätä rasvaa tiivisteisiin: Jarrurasva
Tarkoititko tuolla bräklenillä brake cleaneria?
Jos erehdyit ruiskimaan sitä tiivisteisiin niin saattaapi vaikuttaa.
Joskus ko. aineella taipumus turvottaa tiivisteet eikä männät palaudu kunnolla. Korjauskeinona uudet tiivisteet.
Putsausaineena käyttäisin muutamalla fairytipalla terästettyä vettä, suihkupullossa.
Edited By wiltzu on 1372679593
Jos erehdyit ruiskimaan sitä tiivisteisiin niin saattaapi vaikuttaa.
Joskus ko. aineella taipumus turvottaa tiivisteet eikä männät palaudu kunnolla. Korjauskeinona uudet tiivisteet.
Putsausaineena käyttäisin muutamalla fairytipalla terästettyä vettä, suihkupullossa.
Edited By wiltzu on 1372679593
Brake cleaneria juu, tosin rasvasin tiivisteet käsittelyn jälkeen ennen mäntien asennusta. Semmonen rasva mikä tuli takapään tiivistesatsin mukana (wemoto.com).wiltzu kirjoitti:Tarkoititko tuolla bräklenillä brake cleaneria?
Jos erehdyit ruiskimaan sitä tiivisteisiin niin saattaapi vaikuttaa.
Joskus ko. aineella taipumus turvottaa tiivisteet eikä männät palaudu kunnolla. Korjauskeinona uudet tiivisteet.
Putsausaineena käyttäisin muutamalla fairytipalla terästettyä vettä, suihkupullossa.
GSX1300RT K1
Ihan normaalilta vaikuttaa videon perusteella.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mites muuten. Oliko ns. Jarrutuntuma hyvä? Eli ei levyt ns. Tuntunu jarrutuksessa vaan pysähty niinku pitääkin...ei vispannu ei vatkannu eikä täristäny? Tuo videon käytös on iha normia niinku jo todettukki...
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
Juu, jarrut on muuten ok. Ekaa kertaa tuon pyörän historiassa vois sanoa että siinä on Jarrut.Kekee kirjoitti:Mites muuten. Oliko ns. Jarrutuntuma hyvä? Eli ei levyt ns. Tuntunu jarrutuksessa vaan pysähty niinku pitääkin...ei vispannu ei vatkannu eikä täristäny? Tuo videon käytös on iha normia niinku jo todettukki...
GSX1300RT K1