Etujarru laahaa uusilla jarrylevyllä + paloilla

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
keitsi
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Touko 2012, 12:16
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Muutaman kilsan ajon jälkeen jarrulevyt lämpimänä. Paikallaan ollessa kun liikutteli niin kyllähän se kuulostaa laahaavan. Onko normaalia vai pitäskö huolestua?
Alla on uudet Brakingin piparilevyt ja sintteripalat.

Käytin työsylinterit auki, putsasin bräklenillä joka kolon. Perkele mikä homma muuten oli, hitusen tiukassa irrottaa ne pienimmät männät. Piti jarrukahvasta puristamalla puolikas kerrallaan irrottaa ne männät.

Eikä ollut uusia tiivisteitä laittaa tähän hätään.
Ne pienemmät männät on paljon tiukempiliikkeisiä. Kaikki männät kyllä käsittelyn jälkeen lupsahti sormilla painaen sisälle, pienemmät männät vähän isommalla voimalla. Männissä oli pinnat kiiltäviä. Tiivisteet oli oikein ja näytti ehjiltä. Kanavat on auki.

Voiko tiivisteet turvota ja näyttää silti ehjiltä?
Vai voiko syy olla pääsylinterissä, sitä en koittanut vielä aukoa? Ilmaa järjestelmässä ei ole, tai ei ainakaan tunnu siltä.

Ennen jarrulevyjen vaihtoa laahasi myös, mutta se saattoi johtua myös siitä että vanhat levyt oli kierot? Uusilla levyillä täristys jarruttaessa kaikkosi, lisäksi mukava huomio että pyörähän pysähtyy nyt tarvittaessa! :tapu:
GSX1300RT K1
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Uudet levyt ja palat hakee paikkaasa, ajele menemään vaan. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

Onko nestettä liikaa?
Avatar
keitsi
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Touko 2012, 12:16
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Vajukki kirjoitti:Onko nestettä liikaa?
Ei ole. Sama ilmeni säiliö alaviivallakin.

jarim: Ok, koitetaan.
GSX1300RT K1
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

No mikäänhän ei varsinaisesti vedä paloja erilleen levystä, siis kunnolla. Eli kyllä ne aina vähän laaha. Pukilla jos jos pyörittää rengasta, niin sen kuitenkin kuuluu pyöriä suht vapaasti. Eli jos pukilla "ahistaa" niin silloin on jotain häiriötä
Avatar
keitsi
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Touko 2012, 12:16
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Huhan Kolli kirjoitti:No mikäänhän ei varsinaisesti vedä paloja erilleen levystä, siis kunnolla. Eli kyllä ne aina vähän laaha. Pukilla jos jos pyörittää rengasta, niin sen kuitenkin kuuluu pyöriä suht vapaasti. Eli jos pukilla "ahistaa" niin silloin on jotain häiriötä
Nimenomaan ahistaa. Ei pyörähdä koko kierrosta kun antaa vauhtia.
http://youtu.be/VUDUXVzeb5Y
GSX1300RT K1
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ei mul oo ainakaan ton herkemmin pyöriny, sitte vasta kun puristaa palat sisemmäs.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Jos on vielä virtaa käyttää satulat auki, niin tätä rasvaa tiivisteisiin: Jarrurasva
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Tarkoititko tuolla bräklenillä brake cleaneria?
Jos erehdyit ruiskimaan sitä tiivisteisiin niin saattaapi vaikuttaa.

Joskus ko. aineella taipumus turvottaa tiivisteet eikä männät palaudu kunnolla. Korjauskeinona uudet tiivisteet.

Putsausaineena käyttäisin muutamalla fairytipalla terästettyä vettä, suihkupullossa.




Edited By wiltzu on 1372679593
Avatar
keitsi
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Touko 2012, 12:16
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja keitsi »

wiltzu kirjoitti:Tarkoititko tuolla bräklenillä brake cleaneria?
Jos erehdyit ruiskimaan sitä tiivisteisiin niin saattaapi vaikuttaa.

Joskus ko. aineella taipumus turvottaa tiivisteet eikä männät palaudu kunnolla. Korjauskeinona uudet tiivisteet.

Putsausaineena käyttäisin muutamalla fairytipalla terästettyä vettä, suihkupullossa.
Brake cleaneria juu, tosin rasvasin tiivisteet käsittelyn jälkeen ennen mäntien asennusta. Semmonen rasva mikä tuli takapään tiivistesatsin mukana (wemoto.com).
GSX1300RT K1
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ihan normaalilta vaikuttaa videon perusteella.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
keitsi
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Touko 2012, 12:16
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Ok. Edellisessä mopossa pyöri paljon vapaammin, kaippa tää on sitte erilainen tapaus.
GSX1300RT K1
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Mites muuten. Oliko ns. Jarrutuntuma hyvä? Eli ei levyt ns. Tuntunu jarrutuksessa vaan pysähty niinku pitääkin...ei vispannu ei vatkannu eikä täristäny? Tuo videon käytös on iha normia niinku jo todettukki...
Avatar
keitsi
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Touko 2012, 12:16
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Kekee kirjoitti:Mites muuten. Oliko ns. Jarrutuntuma hyvä? Eli ei levyt ns. Tuntunu jarrutuksessa vaan pysähty niinku pitääkin...ei vispannu ei vatkannu eikä täristäny? Tuo videon käytös on iha normia niinku jo todettukki...
Juu, jarrut on muuten ok. Ekaa kertaa tuon pyörän historiassa vois sanoa että siinä on Jarrut.
GSX1300RT K1
Vastaa Viestiin