Bensa - Käynti...
Just tulin ajelemasta, ja ajattelin kirjottaa kyssärin samasesta aiheesta, mutta joku oli ehtinyt ensin ja todennut saman kuin minä.Tomppa74 kirjoitti:Morjens kaikille. Olsin kysynyt et miten teillä muilla Busa käy eri firmojen bensoilla? Iselläni tyhjäkäynnillä käy ailahtelevasti nesteen bensalla.....
Oma -03 bussi ei tykkää kuin shellin nitro power + bensasta. Sillä pelaa ko enkeli. Kaveri ei oo tosin sitte huomannu -09 gen2 kans ongelmaa, et bensa vaikuttais...
Jos erehyn tankkaamaan nesteellä 98 e5 tankkiin niin "helvetti" on irti. Kone takoo ja rytisee jo tyhjäkäynnillä... Se 2000-3000rpm:n välinen nykiminen on ihan mahotonta. Lisäksi kiihyttäessä se tuntuu kuin joku jarruttas kokoajan.
Startit kone kylmänä on kans hankalia tolla nesteen liemellä ei meinaa pysyä käynnissä, ja eka lähtö yleensä aina semmosta rynkytystä että pitää kytkintä käyttämällä se rauhottaa.
Pitäsköhän tuo oma ryskä viedä säätöihin, jotta sais säädöt kohilleen tämänpäivän bensalla??
Tänä kesänä huomasin täysin saman homman tossa 2000-3000rpm alueella tolla nesteen 98:lla..AFR loggeri ei näyttänyt kuitenkaan mitään erikoista muutosta mutta toi nykiminen hävis ku säädin aavistuksen rikkaammalle tolle alueelle...tiiä sitte onks nesteen litkuissa jotain eroo.mkn016 kirjoitti:Just tulin ajelemasta, ja ajattelin kirjottaa kyssärin samasesta aiheesta, mutta joku oli ehtinyt ensin ja todennut saman kuin minä.Tomppa74 kirjoitti:Morjens kaikille. Olsin kysynyt et miten teillä muilla Busa käy eri firmojen bensoilla? Iselläni tyhjäkäynnillä käy ailahtelevasti nesteen bensalla.....
Oma -03 bussi ei tykkää kuin shellin nitro power + bensasta. Sillä pelaa ko enkeli. Kaveri ei oo tosin sitte huomannu -09 gen2 kans ongelmaa, et bensa vaikuttais...
Jos erehyn tankkaamaan nesteellä 98 e5 tankkiin niin "helvetti" on irti. Kone takoo ja rytisee jo tyhjäkäynnillä... Se 2000-3000rpm:n välinen nykiminen on ihan mahotonta. Lisäksi kiihyttäessä se tuntuu kuin joku jarruttas kokoajan.
Startit kone kylmänä on kans hankalia tolla nesteen liemellä ei meinaa pysyä käynnissä, ja eka lähtö yleensä aina semmosta rynkytystä että pitää kytkintä käyttämällä se rauhottaa.
Pitäsköhän tuo oma ryskä viedä säätöihin, jotta sais säädöt kohilleen tämänpäivän bensalla??
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Todella outoa. Ei kyllä ole minulla ollut ongelmaa. Kannattaa ottaa yhteyttä Neste Oil yhtiöön. Ne on vastuussa jos tulee ajoneuvoon vaurioita laadun muutoksesta.
Meinaan vaan että kun bensat tulee kuitenkin samaisesta laitoksesta. Tosin jokaisella yhtiöllä on hieman erilaiset lisäaineet.Mutta ei niiden pitäisi tuollaista tehdä!
Teboil ajaa myös tuolta samaisesta putkesta tulevaa bensaa ja Haminan varastolta.
PS:Ei muuta kuin yhteys asemaan josta ostanut bensan. Aloittavat heti sitä kautta tutkimuksen.
Meinaan vaan että kun bensat tulee kuitenkin samaisesta laitoksesta. Tosin jokaisella yhtiöllä on hieman erilaiset lisäaineet.Mutta ei niiden pitäisi tuollaista tehdä!
Teboil ajaa myös tuolta samaisesta putkesta tulevaa bensaa ja Haminan varastolta.
PS:Ei muuta kuin yhteys asemaan josta ostanut bensan. Aloittavat heti sitä kautta tutkimuksen.
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Bensastako lie johtunut vai liekö säädöissä tai kuskissa vika, mutta itella stumpannu pyörän kaks kertaa tyhjäkäynnin pinnassa ja viimeinen sillä seurauksella, että murtui nilkka...neljä viikkoo kipsissä. Toivottavasti on tuolloin OK. Pyörä nyt tarkastettavana ja katotaan säädöt, ei oo tehny aiemmin..prkle
Komppaan Jamppaa..Ksthb kirjoitti:Mielenkiintoiseksi tämän keskustelun tekee se että 95/98e käsittääkseni tulee kaikille asemille nesteen jalostamolta
Niin ja toi Vpowerkin kuuluu joukkoon, lisäaineistuksessa on marginaalisia eroja
vai onko jollain parempaa tietoo ?
Oltiin Nesteen Naantalin jalostamolla vierailulla ja siellä ainakin kerrottiin että st1 ja tais siinä muitakin jakelioita olla, polttoaineet tulee Nesteeltä.. ja oli siellä ainakin lastaamassa ST1 kuormabiilejä
-to beer or not to beer- shakesbeer
Powered by TT-motorsport
Powered by TT-motorsport