BikeTech Suzuki ISC Controller

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

Joku jo kirjoittelikin tollasesta laitteesta, ei nyt vaan löydy mistään, joten kysellään:

Onko kokemuksia vehkeestä ja miten tuon kanssa pelataan?

Säätöpulikka
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

Mulla on toi pulikka jossain ja piti sillä säätö tehdä mutta tökkäsi silloin siihen että en saanut läppärungon letkuja irti ja ei löytynyt oikein sopivaa työkalua siihen ja jäi sitten odottamaan parempia aikoja. Nyt on taas kesä eikä kerkiä...

Mutta pitäisi olla varsin yksinkertainen eli käytetään pyörä sopivaan lämpötilaan ja pulikka kytkee isc:n pois päältä ja sitten säädetään.
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

Noh, tilasin tollasen pulikan. Katsotaan miten toimii, kunhan saapuu pelipaikalle.
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

Missä Gen kakkosessa tuo liitin, mihin pulikka kytketään, sijaitsee?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kuskin penkin alla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

jarim kirjoitti:Kuskin penkin alla.
Kiitos.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

no ku utelias olen...mitä se tuo lontoonkielinen selostus piti sisällään? tuo palikka tekee mitä/mitä pitäisi tehdä? tekee ihan käyttämällä pulikkaa paikallaan...?
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

Kekee kirjoitti:no ku utelias olen...mitä se tuo lontoonkielinen selostus piti sisällään? tuo palikka tekee mitä/mitä pitäisi tehdä? tekee ihan käyttämällä pulikkaa paikallaan...?
Huonolla enlannintaidolla: Se pitää tyhjäkäyntisäätimen automaattisäädön paikallaan, jotta ruiskurunkojen balanssi saadaan säädettyä. Toiminta aktivoituu, kun moottorin oikea käyntilämpötila saavutetaan.
Ja sitten viisaammat voivat nöyryttää minua. :smoking:
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

elikkäs son joku hienosäätöboksi joka jätetään paikalleen :) ?
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

Kekee kirjoitti:elikkäs son joku hienosäätöboksi joka jätetään paikalleen :) ?
Kytketään palikka ja alipainemittarit kiinni, kone käyntiin, odotetaan oikeaa merkkivaloa, säädetään balanssit, kone sammuksiin ja palikat irti.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

hmmm...nää nykyaikaset ruiskuthan mittaa antureillasa ainaki kelkkahommissa nuo ilman lämpötilat jne ja tietää siitä vähä sääjellä...siitä miten ja kuinka paljon minulla ei ole hajua mutta joillaki merkeillä nuot toimii nii hyvin(huonosti) että menee tankillinen bensaa /100KM... jos saapi kyseenalaistaa/kysyä miksi alunpitäen tommosen hommasit? ku näisä vehkeissä kuiten jo itessäänki aikas paljo älyä nii mun mielestä turhaan. mutta toki olen valmis aina myöntämään olevani väärässä... ittelle vaan selvenny täsä ajan saatossa että markkinoilla on jos jonkinmoista purkkia jokka lupaa vaikka mitä mutta ei se mee aina niinku ostos teeveessä...kuten laitanpa magneetit pensaletkuun niin pensa tietää kääntyä oikeinpäin että palaa kunnolla. Tämä ei oikiastikkaan ole miteskään vittuiluna tarkotettu vaan ihan semmosena herätyksenä... nuita säätöpajoja on suomessa muutampia jokka saa mopon säätöihin eikä tartte kalikan kalikkaa itte ostaa... :blues:
Avatar
kake
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 18:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kake »

Tekee mieli ite kokeilla, siksi hankin.
Ohjeen mukaan ruiskurunkojen säätöön tarvii SDS toolin ja se on hiukkasen vaikeempi hankkia. Jos homma menee persiilleen niin ei toi niin iso menetys ole.
Mulla oli aikaisemmin iso Bandiitti, ja siinä homma hoitui hienosti halvemmalla "Dealer mode switchillä". Sillä pystyy Bussissa nollaamaan kaasuasentosensorin muistin.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen2:ssa tosiaan tarttee tommosen palikan koska siinä on kahdet kaasuläpät; ne joita ohjataan kuskin kädellä ja toiset joita ohjaa ecu. Ja jotta nuo kuskin kädellä ohjattavat saisi synkronoitua täytyy ne ecun ohjaamat toisioläpät saada siksi aikaa pois käytöstä. Tuon palikan hinnalla ei taida huoltoliike tuota hommaa vielä tehdä eli sikäli omalle lompakolle homma on enemmän kuin kannattavaa. Sinällään kate tuossa palikassa lienee kyllä vähintäänkin kohdallaan, osia tuossa on ehkä 5e edestä. :)



Edited By jarim on 1369891460
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Kerrohan vaikutuksista kunhan olet kokeillut.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyseessä on normaali huolto-ohjelmaan kuuluva toimenpide, harvemmin sillä mitään vaikutuksia haetaan jos ei synkat ole pahasti pielessä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin