Olen koittanut vähän kaveria jeesailla tässä..
Eli kaverilta hävisi pyörästään (gsxr 1000, 2006) ainut avain. Eli siinä kohtaa tuli alkuperäisestä ecusta peruspulliaiselle romua. No ei mitään, kaveri hommasi jostain purkupyörästä uuden ecun ja virtalukon avaimella. Mutta joko poksi oli kärvähtänyt tai sitten se kärvähti siinä asennus vaiheessa jotenkin. Jokatapauksessa tämä ecu antaa nyt pitkälle toistakymmentä vikakoodia eli on pois pelistä. No tässä kohtaa ei sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi ecu suzukin jälleenmyyjältä, about 1000¤. No nyt on uusi ecu hankittu ja käyttöönotettu myyjän ohjeilla, mutta ei pelitä.
Eli ohjeet oli seuraavat:
1. Ensin piti jyrsiä 1 uusi avain käymään tähän purkupyörän virtalukkoon johon oli yksi avain olemassa.
2. Uusi ecu kiinni. Virrat päälle sillä vanhalla avaimella.
3. Virrat pois, uusi avain virtalukkoon. Virrat pois.
4. Pyörän pitäisi toimia normaalisti.
No mutta eihän se toimi
Katsoin vikakoodit, ei mitään, eli näyttää C00. Vertailun vuoksi alkuperäisellä eculla ja purkupyörän virtalukolla+avaimella antaa koodin C42, mikä viittaa virtalukkoon ja ajonestoon.
Mittarissa oleva "avain" valo palaa hetken ja jää sitten vilkkumaan kun virrat käännetään päälle.
Sellanen huomio tässä prosessissa vielä oli, että ensimmäisen kerran kun virtalukkoa käännettiin uudella koodaamattomalla avaimella, niin bensapumppu lähti pyörimään aivan kuten normaalissa tilanteessa. Mutta se olikin sitten ainut kerta kun elonmerkkejä havaittiin.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
Uuden ecun käyttöönotto (gsxr) - Probleemia. Apua tarvis
Kysynyt jo osan myyneltä mikä on on kun ohjen mukkan toimimalla ei lähtenyt?storbacka kirjoitti:Olen koittanut vähän kaveria jeesailla tässä..
Eli kaverilta hävisi pyörästään (gsxr 1000, 2006) ainut avain. Eli siinä kohtaa tuli alkuperäisestä ecusta peruspulliaiselle romua. No ei mitään, kaveri hommasi jostain purkupyörästä uuden ecun ja virtalukon avaimella. Mutta joko poksi oli kärvähtänyt tai sitten se kärvähti siinä asennus vaiheessa jotenkin. Jokatapauksessa tämä ecu antaa nyt pitkälle toistakymmentä vikakoodia eli on pois pelistä. No tässä kohtaa ei sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi ecu suzukin jälleenmyyjältä, about 1000¤. No nyt on uusi ecu hankittu ja käyttöönotettu myyjän ohjeilla, mutta ei pelitä.
Eli ohjeet oli seuraavat:
1. Ensin piti jyrsiä 1 uusi avain käymään tähän purkupyörän virtalukkoon johon oli yksi avain olemassa.
2. Uusi ecu kiinni. Virrat päälle sillä vanhalla avaimella.
3. Virrat pois, uusi avain virtalukkoon. Virrat pois.
4. Pyörän pitäisi toimia normaalisti.
No mutta eihän se toimi
Katsoin vikakoodit, ei mitään, eli näyttää C00. Vertailun vuoksi alkuperäisellä eculla ja purkupyörän virtalukolla+avaimella antaa koodin C42, mikä viittaa virtalukkoon ja ajonestoon.
Mittarissa oleva "avain" valo palaa hetken ja jää sitten vilkkumaan kun virrat käännetään päälle.
Sellanen huomio tässä prosessissa vielä oli, että ensimmäisen kerran kun virtalukkoa käännettiin uudella koodaamattomalla avaimella, niin bensapumppu lähti pyörimään aivan kuten normaalissa tilanteessa. Mutta se olikin sitten ainut kerta kun elonmerkkejä havaittiin.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
Nyt tulle vain aavistukisa mikä vois olla mennyt pieleen/vikan jospa niistä olis jotain apuja
(ko pyörästä/valimistajan ecusta ei kokemusta mutta auto puoleta jonkin verran ajonestojen purusta ecu swapeista ecujen korjailusta ym
bocsh/simens merkisistä)
josko olis ohjeesta jäänyt jotain pois
kohta 2 on monesti noissa muun merkisissä
virrat päälle minkä jälkeen käyntiin
toisinaan taas vaativat jonkun moisen odotelun virta päällä minkä jälkeen lähtevät käyntiin
olihan pyörän muut sähköt tiptop
nuo muun merkiset systeemit on joskus karnutja sen suhteen että missän sähkö systeemissä ei saa olla vikaa,
avin oli oikean tyyppinen ja lähetyvillä ei ollut mitään vahvaa mangneetia tms
uutta ecu:a laitellessa oli pyörän alkuperäinen virtalukko
jos homma ei muuten ratkea niin yksi konsti voisonistua risteytää ne osat millä antaa sitä C42 koodia,
saakos tämöisestä "fläsättyä" tuon virtaluko jutun pois päältä
samaan tapan kuin 1gen jenki/euro mallien vlillä nytää olevan rasti tuolla ecueditorissa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Onkos siinä minkä moinen ecu "valettu"täyteen jotainstorbacka kirjoitti:Ilmeisesti sen ajoneston saa ohjelmoitu sieltä pois, mutta asianosaavat henkilöt ei tälläistä jeesiä anna...
mössöä vai piirit suoraan näkösällä
ajonesto juutu on ainkin auto puollela arka aihe siitä kun joskus jotain konsteja tuli kirjoiteltua niin p*** tuli urakalla niskaan
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Koko eston poisto voi olla hankalaa mutta
Jos on semmoinen(32920-01H00 tms) missä on mössöä ja sieltä löytyy 93C66 tai loppu osa jotain muuta(mittaristossa
kilsat saman laisessa minkä loppu osa tais K5 olla 56 jos on kilsoja tarvis korjata)
niin sattaa saada muuten toimimaan(ja ensimäisenä kannatta varmistaa että ei tuhoudu)
Olikos siinä avaimen koodauksessa mitään jonkun merkkivalon vilkumisesta tai mitään muuta
kuin tuo ohje tuolla ekassa viestissä
Jos on semmoinen(32920-01H00 tms) missä on mössöä ja sieltä löytyy 93C66 tai loppu osa jotain muuta(mittaristossa
kilsat saman laisessa minkä loppu osa tais K5 olla 56 jos on kilsoja tarvis korjata)
niin sattaa saada muuten toimimaan(ja ensimäisenä kannatta varmistaa että ei tuhoudu)
Olikos siinä avaimen koodauksessa mitään jonkun merkkivalon vilkumisesta tai mitään muuta
kuin tuo ohje tuolla ekassa viestissä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili