Busa nypyttää moottorijarrutuksessa

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Tarantul
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Touko 2013, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tarantul »

Uusi busanisti häiriköi myös tällä alueella uuden ostoksensa takia.
Kyseessä siis K9 jolla ajettu 11 tkm.
Edellinen omistaja on laittanut pyörään PC 5:n ja Akran race-putkiston. Mahdollisesti ollut muitakin karkkeja.
Ongelma tämä: kun jarrutan vaihteella kuin vaihteella, pyörä tärisee ja ns. "nypyttää" ihan kuin sytytyksessä tms. olisi ongelmia. Pahimmillan tulee jopa ns. takapotkuja eli sama kuin vetäisi äkkiä kaasua auki.
Mistä ihmeestä tämä voi johtua?
Olisiko PC 5:lla vaikutusta tähän. En tiedä onko sen softaa vielä modattu vai onko se vain isketty pyörään kiinni.
Tyhmä kysymys: Voinko ottaa Pc:n piuhan irti ja testata pyörää ilman sitä? Oletan että onnistuu?
Pyörä on minulla ihan katukäytössä joten soisi että "käytös" hieman paranisi.
Tasakaasulla ei tuota nyppimistä ole lainkaan.
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Laitahan vähän hakuun vaikka powercommander jne. Ja hoksaat...en kokeillu mutta luulen että löytyy tekstiä asiasta. Heivaa se verkonpainoksi ja kattele sitte haulla ecueditor ja varmaan löytyy paikkoja jyppilän läheltäki missä saa pyörän säätöihin sillä :) jos luulet että nuot kaikki viat ois moottorin toiminnassa niin olen 99% varma että mopo tulee kuntoon.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Pair käytössä niin ampuu putkeen moottori jarrutuksessa.
Kommarin 0 sarakkeeseen -10 alueelle 2000-6000 rpm No voihan olla ettei katkase polttoaine syöttöä moottori jarrutuksessa niin nypyttää/ampuu putkeen ihan varmasti.
aika yleinen käsitys on kommarista tällä foorumilla se että jos tulee joku vika niin syy löytyy siitä....




Edited By Ksthb on 1368558429
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

No vaan en mie nyt -09 busaan mitään ylimäärästä usiamman satasen kikkaretta pistäs johtojen väliin jos oman boksin pystyy säätään kuten yllä laitoin että katteleppa sieltä. Tyylillään jokanen ja tekee miten tykkää.
Tarantul
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Touko 2013, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tarantul »

Täytyypi repiä piuha ainakin kokeeksi irti. Mulle tässä vaiheessa tärkeintä on lähinnä se että pyörä on miellyttävä ajaa. Dynokäppyrän 195 hv riittää tällä hetkellä aivan hyvin. Entisessä pyörässä kun tehoja oli ruhtinaalliset 88 hv.
Vastaa Viestiin