Pyöränlaakerit!

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Pistetäänpä tähän nyt muistiin nuo laakereiden ja stefojen mallit vastaisuuden varalle ettei tartte kissojen ja koirien kanssa hakea... eli:

Eturengas:
2kpl 25x52x15 - 6205-2RS
2kpl 32x52x7 - 5207

Takarengas:
2kpl 32x58x13 - 60/32-2RS
1kpl 32x65x17 - 62/32-2RS
1kpl 38x58x7 - 5801
1kpl 39x65x7 - 6501

:baaa:




Edited By jarim on 1146735580
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Tase
Viestit: 168
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:22
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Tase »

Mittarissa 54tkm ja alkoi etupää vaeltamaan.. Vaihdoin laakerit eteen ja avot kyllä auttoi. Alkuperäiset olivat aika surkeassa kunnossa. Väliät ja ihan ruosteessa.. Laakerit ostin jarim mainitsemasta Tasanto oy:stä ja hintaa oli stefojen kanssa vajaa 20€. Vaihto oli helppo, reilu puoli tuntia...
Seuraavana olisi varmaan takapään vuoro... :oops: Maanantaina vaihdan uuden gummin alle ja pitää katsoa missä kunnossa laakerit on..?
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Mulla meni viime lauantaina etupyörän laakerit ja alle 30tkm pyörällä ajettu. Kun otti stefan päältä pois niin kuulat ja iso kasa metllisilppua vaan ropisi lattialle :shocked: Toinen puoli oli ehjä mut umpiruosteessa sekin. Jos viikonloppuna laakerit etupyörästä menee niin pääkaupunki seudulla helsingin pukinmäen essolta löytyy hyllystä ja ovat molemmin puolin suojatut.Siellä varaosamyynti niin lauantaina kun sunnuntainakin klo.10-18 avoinna. Takasen laakerit olis varmasti myös syytä pistää syyniin ja vaihtoon ja vois selvittää löytyykö tuosta samasta paikasta nekin.
Falconer
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Touko 2004, 08:37
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Falconer »

Tase1 kirjoitti:Mittarissa 54tkm ja alkoi etupää vaeltamaan.. Vaihdoin laakerit eteen ja avot kyllä auttoi. Alkuperäiset olivat aika surkeassa kunnossa. Väliät ja ihan ruosteessa.. Laakerit ostin jarim mainitsemasta Tasanto oy:stä ja hintaa oli stefojen kanssa vajaa 20€. Vaihto oli helppo, reilu puoli tuntia...
Seuraavana olisi varmaan takapään vuoro... :oops: Maanantaina vaihdan uuden gummin alle ja pitää katsoa missä kunnossa laakerit on..?

Jos tarvit tuota takasen laakeria, niin mulla on se vielä laatikon pohjalla eli NSK 62/32DDU NS7S 504. Molemmin puolin suojattu. Saat sen kun jotain maksat :p Tarjoa.




Edited By Falconer on 1147260868
Vanha pieru
98-1111316357

Viesti Kirjoittaja 98-1111316357 »

30 tkm ajettu ja takalaakeri rahisi ja ruosteessa .. :thumbdown:
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Tuntuu noita laakereita menevän!! :thumbdown: , mutta tuntuu olevan enemmän bussin ominaisuus kuin vika.

Itse olen vaihtanut 3 kertaa eteen ja kerran taakse, mittarissa nyt 54 000. Peli ollut uudesta saakka, joten uskon tietäväni et näin se vaan on :arskat:

Mut eipähän noi paljoa kustanna vaikka vaihtais joka toinen kevät uudet alle, riippuen tietenkin ajokilometreistä :bike:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

45tkm ajettu ´03, alkuperäiset laakerit edelleen.
Club 100 m/s
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

45tkm. ajettu, ja viikko sitten vaihdon molempiin päihin..
oli kyllä täysin paskana varsinkin etunen.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Milläs olette pesseet kun noin ropisee kuulia ? Usein korreloinut liuottimiin ja painepesuriin - mutta tuskin nyt busanistien tapauksessa...

EDIT - Liuottimena Autoglymin motorcycle cleaner yhdistettynä muutaman kerran joen ylitykseen tuhosi maastopyörästä laakerit muutamassa kuukaudessa. Enpä itse uskaltaisi ko. ainetta käyttää busan laakereiden läheisyydessä...




Edited By PetriK on 1154171233
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mites hankala homma noiden laakereiden vaihtaminen on kotikonstein? meinaa ei oo enemmin moista hommaa tullu kokeiltua! vaatiiko jotain erityiskaluja / -kikkoja? (molempiin renkaisiin) ???

Saiskos sellaiset ytimekkäät vaihto-ohjeet ni ei tulis rikottua pesää eikä uusia laakereita!




Edited By Peltsi on 1148966638
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Peltsi kirjoitti:Mites hankala homma noiden laakereiden vaihtaminen on kotikonstein? meinaa ei oo enemmin moista hommaa tullu kokeiltua! vaatiiko jotain erityiskaluja / -kikkoja? (molempiin renkaisiin) ???
Ainakin itse olen saanut vaihdettua laakerit ihan kotoa löytyvillä työkaluilla, ei vaatinu mitään ihmeellisempää.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1150222844

Viesti Kirjoittaja 107-1150222844 »

jarim kirjoitti:Pistetäänpä tähän nyt muistiin nuo laakereiden ja stefojen mallit vastaisuuden varalle ettei tartte kissojen ja koirien kanssa hakea... eli:

Eturengas:
2kpl 25x52x15 - 6205-2RS
2kpl 32x52x7 - 5207

Takarengas:
2kpl 32x58x13 - 60/32-2RS
1kpl 32x65x17 - 62/32-2RS
1kpl 38x58x7 - 5801
1kpl 39x65x7 - 6501

:baaa:
Montako laakeria takana oikein on?
Mulla oli takapää tossa taannoin levällään enkä mitään stefoja muistaakseni siel hoksannu,saattaa kyl olla että on hatara toi pääkoppakin,tai en vaan hoksaa mitä noilla stefoilla tarkotetaan?! :pääseinään:
79-1091167648

Viesti Kirjoittaja 79-1091167648 »

Siellä on 3 laakeria. 2 niistä on vanteen keskiosassa ja yksi rattaan keskiössä. Stefat eli öljytiivisteet löytyvät molemmista ulkolaidoista. Ne ovat mustat kumiset jutut. Kyllä ne sinullakin on pakko olla
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

jarim kirjoitti:Takarengas:
2kpl 32x58x13 - 60/32-2RS
1kpl 32x65x17 - 62/32-2RS
siis miten nuo laakerit on oikein ilmotettu...ovatko ihan tavallisia urakuulalaakereita? :oho:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

purzzi kirjoitti:
jarim kirjoitti:Takarengas:
2kpl 32x58x13 - 60/32-2RS
1kpl 32x65x17 - 62/32-2RS

siis miten nuo laakerit on oikein ilmotettu...ovatko ihan tavallisia urakuulalaakereita? :oho:
Ihan normilaakereita joo.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin