Kampiakseli - Runkolinjan

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Kovempien pulttien momentti?
Onko kellään tietoa!?
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Initial 18Nm, Final: 32Nm. Noitako meinasit?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

1340R86
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

villeh kirjoitti:Kovempien pulttien momentti?
Onko kellään tietoa!?
Mataka pyörään laitelin alakerran pultit tuon ohjeen mukaa (47,454NM)

lainatu apen sivuilta
"MBS1300GSX INSTALLATION INSTRUCTIONS

1. Clean out holes...If necessary use solvent and a small gun brush.

2. Set empty cases together to determine where studs go. Long studs are #s 2, 4, 6 per factory shop manual.

3. The long thread goes in the engine case.

4. Using two wrenches, lock two 3/8-24 nuts on the end of the stud. (Do not use nuts that came with stud kit.) Install studs in case and torque 8 ft. lbs. max.

5. Upon assembly, using locktite, an 11mm or 7/16 12-point socket, torque nuts to 32-35 ft. lbs. max. Consult factory manual for tightening sequence. Use all oem washers under nuts. Copper washers go on the four studs not covered by the oil pan.

WARNING - Overtightening main bearing studs may squeeze main bearing bores out of round."

ja kannen pulti/mutterit tuon ohjen mukaan (88,128NM)

lainatu apen sivuilta

"Hayabusa CS1300STN CYLINDER STUD INSTALLATION INSTRUCTIONS

1. Long threaded end must be installed in the case.

2. Note stock stud location before removing. There may be several different stud lengths.

3. After removal of stock studs (removal tool #SP-100 available from APE) thoroughly clean holes with solvent and blow out.

4. Use APE stud installation tool #08-151 or two 10x1.25mm nuts on the short end thread. Dip long thread in oil and install in the case. Torque to 12-15 ft. lbs. maximum.

5. Using APE CHN10125.10 head nuts, torque to 65 lbs.. "
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Aika kovia on momentit ollu, tais olla maximit mitä suositellaan. Huomioi runkolaakeripesän mahdollinen vääntyminen isolla momentilla.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
1340R86
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

snuggles kirjoitti:Aika kovia on momentit ollu, tais olla maximit mitä suositellaan. Huomioi runkolaakeripesän mahdollinen vääntyminen isolla momentilla.
Jep kovilta tuntuiva kun kiristeli
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Jeps, kiitos :)
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vakiomomenttiin vedettiin runkolinja nuilla kovillakin. Enpä näe hyötyä kovemmista momenteista? Samaten kansi jätetty aina 60-65 tietymille, eipä ole kannentiivisteen kanssa ongelmia ollu vaikka paineita pytyssä on... :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Samat momentit täälläkin, normi runko ja 65 kansi, 10mm vaarnoilla. Runkolinjassa kun laitettu isompaa pulttia niin silti normi momentti, kun se on tosi kelju saada ehjättyä jos muuttaa muotonsa, ja tuppaa tulemaan romua samalla.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Vastaa Viestiin