Kytkin luistaa
Joo vaikuttais että mulla on paskaa nesteessä, eli putsausta. Rasvanpostoa ajanu järjestelmän läpi ja laitoin vielä likoomaan yöksi. Kytkin ei vain kunnolla palautunu. Vielä pitäis tua työsylinteri saada putsattua kunnolla, mutte saanu sitä vielä purettua. Onko siihen mitään vinkkiä kuinka se puretaan?
Ei auttanut uudet öljyt.. Onkohan ne levyt nyt kulunut? ihmetyttää vaan että kun toimii ekax normaalisti mutta kun kone lämpenee alkaa vasta oireileen? eli kun antaa kunnolla hanaa vinkasee ennenku alkaa ottaan?Antsu kirjoitti:Joo vaikuttais että mulla on paskaa nesteessä, eli putsausta. Rasvanpostoa ajanu järjestelmän läpi ja laitoin vielä likoomaan yöksi. Kytkin ei vain kunnolla palautunu. Vielä pitäis tua työsylinteri saada putsattua kunnolla, mutte saanu sitä vielä purettua. Onko siihen mitään vinkkiä kuinka se puretaan?
Olisin edelleen sitä mieltä että paluupuoli on tukossa. Kylmänä kytkin toimii normaalisti, mutta (neste) lämmetessään laajenee ja avaa kytkintä. Tämä siis johtuu siitä että laajeneva neste ei pääse purkautumaan linjasta kahvasäiliöön. Käytännössä tämän oireen tuntee kahvan tuntumasta, kylmänä toimii normaalisti, mutta koneen lämmetessä kytkimen tartuntakohta muuttuu ylemmäs ja ylemmäs, kunnes kytkin jää auki vaikka kahva onkin ylhäällä. Vielä jos epäilyttää, voi koneen kuumana ollessa avata työsylinterin ilmausruuvia (normi ilmausproseduuri) -tällöin paine linjasta laskee ja kykä toimii taas normaalisti pikku hetken..
no ei kai se auta, pakko kokeilla. Eli ajan lämpimäx ja kun rupee luistaan, sammutan pyörän ja päästän paineet pois. Ja kokeilen luistaako. Vaihdoin kyllä siihen just kax kertaa udet nesteet ja putsasin omasta mielestä kyllä hyvin paikat.Kujo kirjoitti:Olisin edelleen sitä mieltä että paluupuoli on tukossa. Kylmänä kytkin toimii normaalisti, mutta (neste) lämmetessään laajenee ja avaa kytkintä. Tämä siis johtuu siitä että laajeneva neste ei pääse purkautumaan linjasta kahvasäiliöön. Käytännössä tämän oireen tuntee kahvan tuntumasta, kylmänä toimii normaalisti, mutta koneen lämmetessä kytkimen tartuntakohta muuttuu ylemmäs ja ylemmäs, kunnes kytkin jää auki vaikka kahva onkin ylhäällä. Vielä jos epäilyttää, voi koneen kuumana ollessa avata työsylinterin ilmausruuvia (normi ilmausproseduuri) -tällöin paine linjasta laskee ja kykä toimii taas normaalisti pikku hetken..
- jamonaattori
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Joulu 2007, 10:56
- Paikkakunta: Kouvostoliitto/Stadi
Vuosimallista ei ole ollu puhetta mutta oletetaan 99-01 malliseksi (jonka malliseksi kannattaa palauttaa uudempikin kytkin paketti). Massalevyjä on kahden paksuisia, kaksi paksumpaa ja kahdeksan ohuempaa. Paksu levy sisimmäiseksi, sitten kitkalevy terävä reuna ulospäin. Sitten ohuempi massalevy ja taas kitkalevy (vuorotellen). Myös kitkalevyjä on kahden paksuisia, paksumpia on yleensä kaksi. Ne tulee pakan keskelle. Uloimmaksi tulee taas paksumpi massalevy joka laitetaan eri "urille" mitä muut massalevyt. Ja tosiaan niinkuin jamo sanoikin, ehdottomasti uusia massalevyjä kannattaa se vuorokausi öljyssä uittaa etteivät pala heti ekalla käytöllä.
edit: editoidaan vielä sen verran että siinä uudemmassa kytkinmallissa sisimmäiseksi tulee sellainen kapeampi massalevy ja sille kaveriksi iso prikka- + jousilevy. Muuten samanlainen. Varsinkin isommilla tehoilla/väännöillä kannattaa korvata vain ulommaisen kaltaisella paksummalla massalevyllä tuo keksintö.
Edited By jarim on 1367344763
edit: editoidaan vielä sen verran että siinä uudemmassa kytkinmallissa sisimmäiseksi tulee sellainen kapeampi massalevy ja sille kaveriksi iso prikka- + jousilevy. Muuten samanlainen. Varsinkin isommilla tehoilla/väännöillä kannattaa korvata vain ulommaisen kaltaisella paksummalla massalevyllä tuo keksintö.
Edited By jarim on 1367344763
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Vuosimallista ei ole ollu puhetta mutta oletetaan 99-01 malliseksi (jonka malliseksi kannattaa palauttaa uudempikin kytkin paketti). Massalevyjä on kahden paksuisia, kaksi paksumpaa ja kahdeksan ohuempaa. Paksu levy sisimmäiseksi, sitten kitkalevy terävä reuna ulospäin. Sitten ohuempi massalevy ja taas kitkalevy (vuorotellen). Myös kitkalevyjä on kahden paksuisia, paksumpia on yleensä kaksi. Ne tulee pakan keskelle. Uloimmaksi tulee taas paksumpi massalevy joka laitetaan eri "urille" mitä muut massalevyt. Ja tosiaan niinkuin jamo sanoikin, ehdottomasti uusia massalevyjä kannattaa se vuorokausi öljyssä uittaa etteivät pala heti ekalla käytöllä.
edit: editoidaan vielä sen verran että siinä uudemmassa kytkinmallissa sisimmäiseksi tulee sellainen kapeampi massalevy ja sille kaveriksi iso prikka- + jousilevy. Muuten samanlainen. Varsinkin isommilla tehoilla/väännöillä kannattaa korvata vain ulommaisen kaltaisella paksummalla massalevyllä tuo keksintö.
Vuosi malli oli 05
Edited By tommi80 on 1367347350
Ottasin siihen sisimmäksi tosiaan tuollaisen samanlaisen levyn mikä tulee uloimmaksi. Mutta jokainen tablaa tavallaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kun on juttua kytkimestä
niin minkä laisia kokemuksia on tuommoisesta ratkisusta
http://store.schnitzracing.com/nlr-boo....a-99-12
kuinka paljon tarvitsee painetta pitääksen,
minkämoinen mahtaa olla käytö varmuus mataka ajelussa, kun ilmeisesti painaa koko pakettia sivu suunassa niin rasitaako/kulutaako kytkin akselin laaakereita kovasti
tai jotain muuta ?
niin minkä laisia kokemuksia on tuommoisesta ratkisusta
http://store.schnitzracing.com/nlr-boo....a-99-12
kuinka paljon tarvitsee painetta pitääksen,
minkämoinen mahtaa olla käytö varmuus mataka ajelussa, kun ilmeisesti painaa koko pakettia sivu suunassa niin rasitaako/kulutaako kytkin akselin laaakereita kovasti
tai jotain muuta ?
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Eikös tuo paina vakio painelevyä keskeltä? Pätevältä vaikuttaa turbopyöriin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport