Kytkin luistaa

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

Hei! Ajoin äsken ihan hissukseen ja kun rupesin antaan kaasua rupesi kytkin vaan luistamaan??? Kokoajan paheni ja viimein kytkin ei ottanut enää ollenkaan? Mikähän siihen tuli? Oon ihan urpo tällä alalla! :) Voiko kylmä ilma vaikuttaa? menikö siitä levyt vai mikä? Kytkin on kokoajan nyt päällä ei irrota ollenkaan.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Pyörä sivujalalle, kate irti ja kytkinkoppa auki ja tutkimaan ettei vaan olisi jousien pultit irti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

jarim kirjoitti:Pyörä sivujalalle, kate irti ja kytkinkoppa auki ja tutkimaan ettei vaan olisi jousien pultit irti.
Kummalla puolella on kytkin? oikeella?
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Nuo kannattaa tietysti tarkastaa ensin. Mutta oire viittaa siihen, että kahvasylinterissä on paluureikä tukossa. Nestesäiliön kansi auki, nestettä pois sen verran että pienenpieni reikä säiliön pohjassa on nähtänissä. Voit rassata auki ihan ohuella neulalla, vaijerinsäikeellä tms. Toki nesteet kannattaa vaihtaa myös samalla.
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

Kujo kirjoitti:Nuo kannattaa tietysti tarkastaa ensin. Mutta oire viittaa siihen, että kahvasylinterissä on paluureikä tukossa. Nestesäiliön kansi auki, nestettä pois sen verran että pienenpieni reikä säiliön pohjassa on nähtänissä. Voit rassata auki ihan ohuella neulalla, vaijerinsäikeellä tms. Toki nesteet kannattaa vaihtaa myös samalla.
Tuo kuulostaa hyvältä.. Vaihsoin tähän just uudet kahvat. Oisko sillä tieten asiaan mitään vaikutusta. Mitään rohinaa yms. Ei ole koskaan kuulunut kytkimestä. Eikös se pitäs pitää jotain ääntä jos pultit ois auennut? Huomena täytyy tutkia.
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

tommi80 kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Nuo kannattaa tietysti tarkastaa ensin. Mutta oire viittaa siihen, että kahvasylinterissä on paluureikä tukossa. Nestesäiliön kansi auki, nestettä pois sen verran että pienenpieni reikä säiliön pohjassa on nähtänissä. Voit rassata auki ihan ohuella neulalla, vaijerinsäikeellä tms. Toki nesteet kannattaa vaihtaa myös samalla.
Tuo kuulostaa hyvältä.. Vaihsoin tähän just uudet kahvat. Oisko sillä tieten asiaan mitään vaikutusta. Mitään rohinaa yms. Ei ole koskaan kuulunut kytkimestä. Eikös se pitäs pitää jotain ääntä jos pultit ois auennut? Huomena täytyy tutkia.
tää säiliö on siis se sarvessa oleva säiliö? Ihan pihalla :)
SuperB
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 14:37

Viesti Kirjoittaja SuperB »

Noilla tiedoilla pyyä joku kaveri vähän avuks jolla ees pieni haju.. ei pahalla mut voi tulla enemmän sutta..
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

SuperB kirjoitti:Noilla tiedoilla pyyä joku kaveri vähän avuks jolla ees pieni haju.. ei pahalla mut voi tulla enemmän sutta..
joo. No vika löyty. Kahvasta oli jääny se tappi pohjaan.
Tontsa
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 09:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Mää tuun joku päivä käymään ni pistetään kytkin kuntoon ja tsekataan ne jousetki samalla kytkin kopasta. :turbobusa:
Usein sattuu, niin siihen tottuu.....
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Taisi tuo Kujon diagnoosi osua oikeaan. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

jarim kirjoitti:Taisi tuo Kujon diagnoosi osua oikeaan. :)
Nyt on reiät putsattu kupista, nesteet pariin kertaan vaihdettu ja kytkin ilmattu yms. Ja aina toimii sen n.10km. Sitte alkaa oireileen uudestaan? eli kun annan hanaa oikein kunnolla niin rupee ottaan ja vähän luistaan ja sit .5000rpm jälkeen rupee ottaan normaalisti? Eli onko sieltä nyt levyt kulunu? Eli koppa auki ja tarkistaan..?
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Mitä oljyä käytät moottorissa?
ennen kova, ehkä vielä joskus...
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

Ostin pyörän vasta syksyllä. Pyörässä on noin 3500 ajetut öljyt tällä hetkellä. Pitää öljyt just vaihtaa. Voisiko tässä olla syy? En hirveen hyvin tunne kytkimen toimintaa. Mutta onko kytkimessä moottori öljyt?



Edited By tommi80 on 1367059570
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Märkäkytkin eli levyt ui moottoriöljyssä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tommi80
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Marras 2012, 15:15
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja tommi80 »

jarim kirjoitti:Märkäkytkin eli levyt ui moottoriöljyssä.
Huomena siis öljynvaihto. Lähetään siitä sitte liikkeelle. Jos levyt ois loppu pitäshän sen sitte luistaa kokoajan.
Vastaa Viestiin