http://motogadget.com/en....ni.html
http://motogadget.com/en....ni.html
Joo eilikkä olis tommonen mittaristo ja merkkivalo rivistö hommattu ja asennuksen jälkeen pikkusia ropleemia ilmaantui. Vapaavalo eikä öljynpainevalo ei pala. Nopeusmittari ei ainakaan työnnettäessä toimi busan anturilla, ootteko saanu toimimaan? Lisäksi mopo ei starttaa ja bensapumppu ei pumpaa kun satunnaisesti, Mistähän aloittais vikaa etsimään?
Sähköropleemaa Gen1
No hui...veikkaisin että sulla on enempi selviteltävää ku luuletkaan... kaikki mitä tulee mopon antureilta pitäs saaha muunnetuksi tuohon ihme vehkeeseen ymmärrettäväksi...
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
Oiskoha näistä apua:
Neutral indicator Blue/Black
Ground Black/White
Speed sensor Black/Red
Speed sensor Pink
RPM Yellow/Blue
Dash data stream Black/Green
Ground Black/White
+12 V Red/Blue
Turn signal Light Green
Turn signal Black
+12 V (switched via ign) Orange/Green
Oil pressure Green/Yellow
Headlight "HI" Yellow
Fuel level gauge Yellow/Black
+12 V (switched via ign) Grey
Edited By jarim on 1364668663
Neutral indicator Blue/Black
Ground Black/White
Speed sensor Black/Red
Speed sensor Pink
RPM Yellow/Blue
Dash data stream Black/Green
Ground Black/White
+12 V Red/Blue
Turn signal Light Green
Turn signal Black
+12 V (switched via ign) Orange/Green
Oil pressure Green/Yellow
Headlight "HI" Yellow
Fuel level gauge Yellow/Black
+12 V (switched via ign) Grey
Edited By jarim on 1364668663
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joo o en tiedä kyllä mikä olis vikana. Vapaa valo välähtelee kun runkuttaa vaihdepolinta ykköseltä vapaalle ja bensa pumppu pumppaa silloin tällöin painetta. Öljynpainevalo tosiaan ei pala, vaikka kyllä sen mielestäni aina pitäisi syttyä, kun kääntää virrat päälle. Voisko olla että ohjausboxi on sökönä taikka joku rele?? Missähän tuo vapaavalon anturi sijaitsee?
Jännite kulkee alunperin vapaa valon kautta vaihdeanturille,joka sijaitsee kytkinkorin alla.Antsu kirjoitti:Joo o en tiedä kyllä mikä olis vikana. Vapaa valo välähtelee kun runkuttaa vaihdepolinta ykköseltä vapaalle ja bensa pumppu pumppaa silloin tällöin painetta. Öljynpainevalo tosiaan ei pala, vaikka kyllä sen mielestäni aina pitäisi syttyä, kun kääntää virrat päälle. Voisko olla että ohjausboxi on sökönä taikka joku rele?? Missähän tuo vapaavalon anturi sijaitsee?
Kun vaihde on vapaalla,anturi maadoittaa ja eri vaihteet antavat eri jännitteen,josta boxi/vaihdenäyttö tajuaa,mikä vaihde on kytkettynä.
Jo gen1 mallissa alkuperäiselle mittaristolle menee eculta alkeellinen väylä tieto,jota ainakin lämpömittari käyttää hyväkseen.
Veikkaan vapaa valon toimimattomuuteen aftermarket mittariston kanssa sitä,notta diginäytön antama vastus ei riitä,jotta vapaa valo palaisi.
Kokeile laittaa mittaristolle menevän vapaa valotiedon johdon väliin vastus ja kokeile uudestaan
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Jees, mopo lähti starttaamaan. Uusi kykinkahva ei skulannut ton kahvassa olevan mikrokykimen kanssa. Öljykello näyttäis olevan rikki. Vapaavalo rupes kans palamaan, senhän perkule piti antaaki maata, aina ku vaihde on vapaalla, jotenka kykentävika vaan. Nopeusmittarin kun saisi vielä toimimaan, vaikuttais siltä että uusi sensori on heti kättelyssä rikki. Huomenna metsästämään uutta öljykelloa ja sensoria :p