Öhlins tms: etuiskunvaimentimen parannusta

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

(...yritin haulla etsiskellä, mutta huonolla menestyksellä)

Miten kannattaisi miettiä etupään iskunvaimennuksen parannusta kohtuuhinnalla? Tarkottaa siis esim. uusia/erilaisia jousia (vai-mitä-ne-on) putkiin, esim. Öhlinssin jouset olisi kait vaijaa kaksi sataa euroa

- mitä muuta ne vaativat noitten itte jousien lisäksi
- paraneeko niin paljon että satsaus kannattaa
- missä suosittelette teettämään
- mitä muita vaihtoehtoja (enkä tarkota nyt n. 2500 euroa maksavaa koko etupäätä putkineen jne...vaikka varmasti se olisi paras vaihtoehto...)

nimim. pääsis nyt ees ensin tuota Öhlinsin takapäätä testaamhan, sitten varmasti ens talven aikana jottain haluttaa tehä keulallekki (ja tievoksi: en vaiha gen2:een. Enkä Kawasakiin)
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
tohtori1
Viestit: 35
Liittynyt: 08 Heinä 2011, 13:25

Viesti Kirjoittaja tohtori1 »

Itseänikin kiinnostaisi aihe...
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Oma ratkaisu vastaavaan kysymykseen oli (ja on)
keulaa

Tuossa swapissa tulee kaupan päälle radikaalijarrut ja "kevyempi" lokasuoja-look. Gen2 vanteen + jarrulaikkojen kanssa tuo on bolt-on swappi, mutta onnistuu myös Gen1 vanteelle satuloiden korotuspaloin.
Club 100 m/s
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Itse laitoin Öhlinsin jouset Gen1 putkiin. Ihan oon kyllä tykänny. Vakio muistaakseni oli aika pintakova mutta lopulta kuitenkin aika löysä. Nuo toimii loogisemmin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Mulla myös Öhjärin jouset 10Nm , kun vakion jäykkyys 8.5Nm. Vakiona aivan liian löysä kokonaisuutena, pohjaakin helposti ja juuri kuten Jari sanoo kuitenkin pintakova.
Vakio jousi on niin "vetelä" että oikean uppouman löytämiseksi pitäisi ruuvata esijännitys täysille jo normi kokoisella kuskilla, mutta kun siirtyy hiukan jäykempään niin jää säätövaraa käyttöön ja se vakiojousen pohjaamis ongelma poistuu.
Öljyjä muutamaa viskositeettia testanneena lievemmät vaihtoehdot toimii paremmin=herkemmin.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Huolsin Gen1:n iskarit ja laitoin samalla Wibersin progressiiviset jouset kliks ja Redlinen 10W iskariöljyt.
Jouset ei ole ainakaan hinnalla pilattu, saa sitten nähdä miten toimivat.
208 whp / 168 Nm
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...oisko linkkiä tms mistä noita Öhlarin jousia kannattais katella: Jamo tais mulle tekstiviestissä jossain vaiheessa laittaakin, mutta hukkasin sen. Oli muistaakseni jottain 150 eur paikkeilla (kpl vai pari?).

MUTTA: jos nuo pelkät jouset vaihtaa, niin mitä muuta pitää/kannattaa samalla "uusia"?

En ehkä lähe tuohon koko keulan vaihtamiseen, eikös sitä sanota, että jos annat pirulle (gen2 keula tässä tapauksessa), niin se vie koko käden :laugh:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

juu gen2 suoraan niin ei tarvi kikkailla :)
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Huollossa kannattaa vaihtaa öljyt, stefat (öljystefat ja pölytiivisteet) ja kupariset tiivisteprikat iskareiden alapäänhän. Siis niiden pulttien tiivisteet,jolla iskaripatruuna kiinnittyy alapäästään.
208 whp / 168 Nm
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Jukkis kirjoitti:juu gen2 suoraan niin ei tarvi kikkailla :)
Tuo modi kannattaa tehdä myös kakkoseen, ei siinä vieterien toiminta vakiona poikkea ykkösestä.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
MOOI
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 11:40

Viesti Kirjoittaja MOOI »

Titaani kirjoitti:
Jukkis kirjoitti:juu gen2 suoraan niin ei tarvi kikkailla :)
Tuo modi kannattaa tehdä myös kakkoseen, ei siinä vieterien toiminta vakiona poikkea ykkösestä.
Komppaan Titaania, siellä perusteltu oikein.
Menossa jo toinen Gen 2:n ja molempiin on huollossa laitettu Öhlinsin jäykemmät jouset, samalla tulee huollettua keulaputket muutoinkin. Kaikkineen jäi alle 200 ¤:n.
Kannattaa jos harrastaa vähänkin kovempaa menoa, tuntuma/luotto keulaan eri luokkaa kuin vakiona.
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Samalla kun vaihtaa jäykemmät jouset kannattaa vaihtaa ohjauslaakeri parempaan kartiorullalaakeriin sillä se alkuperäinen laakeri ei kestä.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Joppe kirjoitti:Samalla kun vaihtaa jäykemmät jouset kannattaa vaihtaa ohjauslaakeri parempaan kartiorullalaakeriin sillä se alkuperäinen laakeri ei kestä.

ei kestä mitä?
voi olla ettei kestä enään nokkapystysajoa( siis nokan alas rytkäytystä) kun keula jäykempi
mutta kyllä laakerit muuten kestää...
SMR
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Itellä tuo Artsin mainitsema modi ja lisänä tuubeissä Öhlärit.
Öhlinssejä voi aluksi kysellä MP-Raceingista.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Arctikdiver kirjoitti:Itellä tuo Artsin mainitsema modi ja lisänä tuubeissä Öhlärit.
Öhlinssejä voi aluksi kysellä MP-Raceingista.
...no tuo oli justhin se Jamon vinkkaama paikka. Eli n. 150 euroa olis jouset. Ja lisäksi ne muut tarvittavat hilppeet.

Mutta kuka laittais paikoilhen :laugh:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin