Varoituksen sana - aluslevy halkesi
Eli (ehkä kyseessä maanantaikappale mutta) SW Motechin takatelineen aluslevy halkesi seurauksella, että laukku tippu tielle Kouvolassa. Levy jäi kiinni laukkuun ja hups. Laukku meni ruvelle ja tuli reikä ns. koristelevyyn siinä lukon yläpuolella. Onneksi vauhtia ei ollut paljon eikä takana ollut muuta liikennettä.
3 laukun telinesarja asennettu viime heinäkuussa joten kuvittelisin että jonkinmoinen takuu noinkin tyyriillä esineellä vielä olisi voimassa.
Takalaukkuun ei ole edes paljoa nojailtu kyyditettävän toimesta joten ihmettelen hiukkasen...?
Lieneekö kellekään käyny moista? Vastedes tarkastelen aluslevyä mahd. halkeamien varalta...
t. jusna
3 laukun telinesarja asennettu viime heinäkuussa joten kuvittelisin että jonkinmoinen takuu noinkin tyyriillä esineellä vielä olisi voimassa.
Takalaukkuun ei ole edes paljoa nojailtu kyyditettävän toimesta joten ihmettelen hiukkasen...?
Lieneekö kellekään käyny moista? Vastedes tarkastelen aluslevyä mahd. halkeamien varalta...
t. jusna
- elämä on kuin hevospooloa piraijoiden kanssa -
Samat oireet kesällä -04. teline murtui 1000km kohdalla,onneksi huomasin riittävän ajoissa ettei laukku lähtenyt lentoon. Mielestäni tota telinettä ei pitäis myydä busaan olleskaan. Ja yks juttu on varma, ei tuu ikinä kestään yksin ajeluu, kakspäällä toimii varauksin.
Niin ja mun kohdalla takuu ei toiminu
En suosittele kellekkään.
Niin ja mun kohdalla takuu ei toiminu
En suosittele kellekkään.
Oliko kyseessä muovinen vai metallinen asennuslevy molempia on.Itellä on metallinen ja laukkuna 52l maxia. Viimekesänä Norjan reissulla kaveri sano laukun tekevän "jonniimoista" vatkausta mikä ehkä saattaa aikanaan johtaa ainakin metallisen väsymiseen.Kuormana miulla on laukussa ollu ylleensä vain teltta makuupussi ja alusta eli noin nelisen kiloa ???
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Muovia oli levy. Takalaukussa ei ole ollut mitään jumalatonta kuormaa koskaan, makuupussit ym (laukku Kappa 40l). Ja jos miettii, että heinäkuussa ostettu, ajettu yksi kesäreissu(2vko) + norm. kaupunkiajot niin on se jumal**ta jos ei laitos kestä!
No, kohta soitetaan pyörän myyjälle (liike) ja kysytään tilannetta. Teline tuli nimittäin ns. kaupan kylkiäisenä.
Myyjättären kanssa jo LA keskusteltiin ja "kauhisteltiin" moista kestävyyttä. Jos vauhti olisi ollut +100km/h ja takana esim. toinen pyörä jonka päälle laukku olisi mätkähtänyt niin voi olla että tässä ei aluslevy olisi nyt päällimmäinen murhe. Onneksi kuitenkin on.
t. jusna
No, kohta soitetaan pyörän myyjälle (liike) ja kysytään tilannetta. Teline tuli nimittäin ns. kaupan kylkiäisenä.
Myyjättären kanssa jo LA keskusteltiin ja "kauhisteltiin" moista kestävyyttä. Jos vauhti olisi ollut +100km/h ja takana esim. toinen pyörä jonka päälle laukku olisi mätkähtänyt niin voi olla että tässä ei aluslevy olisi nyt päällimmäinen murhe. Onneksi kuitenkin on.
t. jusna
- elämä on kuin hevospooloa piraijoiden kanssa -
Ei saisi ajaa kuin 120km/h max? No, laukun tippumishetkellä vauhtia oli tasan puolet.
Mielenkiintoista, että Hayabusaan tarkoitetut laukkutelineet olisi tarkoitettu vain murto-osaan pyörän vauhtikapasiteetista. Ja valmistaja taitaa vielä olla saksalainen, tuo autobahnien pikku vipeltäjä.
Kiinnityksestä en muista yksityiskohtia, mäsä osa meni liikkeeseen. Kiinnikkeistä se ei hajonnut vaan muovi yksinkertaisesti lohkesi. Telineet itsessäänhän tuntuvat jämäköiltä. Ainakin jos vertaan Five Starseihin jotka oli ed. pyörässä. tosin kesti nekin ilman mukinoita.
Mielenkiintoista, että Hayabusaan tarkoitetut laukkutelineet olisi tarkoitettu vain murto-osaan pyörän vauhtikapasiteetista. Ja valmistaja taitaa vielä olla saksalainen, tuo autobahnien pikku vipeltäjä.
Kiinnityksestä en muista yksityiskohtia, mäsä osa meni liikkeeseen. Kiinnikkeistä se ei hajonnut vaan muovi yksinkertaisesti lohkesi. Telineet itsessäänhän tuntuvat jämäköiltä. Ainakin jos vertaan Five Starseihin jotka oli ed. pyörässä. tosin kesti nekin ilman mukinoita.
- elämä on kuin hevospooloa piraijoiden kanssa -
No johan on. Itse olen epäillyt tuota Suzukin oman telineen kestävyyttä mutta niin se vaan on perässä tullut ja Saksassakin on käyty, vauhtikin pyrittiin pitämään koko ajan pikemminkin yli 220 kuin alle 120... :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
naapuri osti xx kapan sarjan ja sillä ei ainakaan saanu ajaa kun 120... ja eihän se sitä meinaa et ne heti hajoais, tai vaatis noin paljon vauhtia hajotakseen, vaan se runko on mitotettu niille vauhdeille ja jos ajetaan kovempaa. laukusta tulee paljon ilmanvastuskuormaa, joka taas vaikuttaa telineeseen.jusna kirjoitti:Ei saisi ajaa kuin 120km/h max? No, laukun tippumishetkellä vauhtia oli tasan puolet.
Mielenkiintoista, että Hayabusaan tarkoitetut laukkutelineet olisi tarkoitettu vain murto-osaan pyörän vauhtikapasiteetista. Ja valmistaja taitaa vielä olla saksalainen, tuo autobahnien pikku vipeltäjä.
Kiinnityksestä en muista yksityiskohtia, mäsä osa meni liikkeeseen. Kiinnikkeistä se ei hajonnut vaan muovi yksinkertaisesti lohkesi. Telineet itsessäänhän tuntuvat jämäköiltä. Ainakin jos vertaan Five Starseihin jotka oli ed. pyörässä. tosin kesti nekin ilman mukinoita.
ja jos se teline on jo vatkannu vauhissa niin ei oo ihme et se väsyy ja aikanaan hajoaa...
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
villeh kirjoitti:naapuri osti xx kapan sarjan ja sillä ei ainakaan saanu ajaa kun 120... ja eihän se sitä meinaa et ne heti hajoais, tai vaatis noin paljon vauhtia hajotakseen, vaan se runko on mitotettu niille vauhdeille ja jos ajetaan kovempaa. laukusta tulee paljon ilmanvastuskuormaa, joka taas vaikuttaa telineeseen.
ja jos se teline on jo vatkannu vauhissa niin ei oo ihme et se väsyy ja aikanaan hajoaa...
Juu-u. Aikanaan varmaan hajoaakin mutta kun käyttöä on ollut suhteellisen vähän, niin ei voi puhua mistään pitkäaikaisesta rasituksesta. Se tässä lähinnä hämmentää, tämä telineen tuoreus.
No, onneksi on vielä pari laukkua + telineet ehjinä (kop kop) ja tankkilaukku. Ehkäpä pitää laittaa tavararulla kesäksi busan persieeseen ni jos irtoo voi etsiä syyllistä peilistä...
- elämä on kuin hevospooloa piraijoiden kanssa -
Eihän millään laukkusarjalla sais valmistajien mukaan ajaa kuin max 130 pelkäävät kai enemmänkin laukkujen vaikutusta aerodynamiikkaan ja ajo ominaisuuksiin kuin laukkujen kyydissä pysymistä.Olen miekii ajanu 250 SW-motechit ja täys laukkusarja mukana ja hyvimpä mukana tulivat.Ja mitä tulee vatkaukseen josta mainitsin aikaisemmin niin kysymys on vähän huonommasta tiestä jollaisella vatkaa givin oma valutelinekin.Ollu joskus männä vuosina ( CBR1000) moiset vermeet.
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
RHead kirjoitti:Juu itelläkin on kestänyt kyllä toi suzukin orkkisteline k44 laukun kanssa +250 vauhteja .. ja sitten tieliikennenopeuksia isommilla painoilla (10kg)
Mullapa se ei kestänyt ~200km/h viron teitä 10kg kuormalla. Onneks virolaiset on näppäriäpoikia hitsaamaan. Nyt taas kestää! Siitä ne kiinnikkeet murtui. Mullahan siinä on se Givin adapterilevy jossa sitten vasta toi laukku on kiinni. Eikös tässä nyt just se Motechin adapterilevy ollut haljennut? Maizalle meinattiin laittaa siihen Motechin telineeseen samanlainen adapterilevy kuin mulla on, ei se muovi kestä.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Miksi näin ??? Tossa toisessa topicissa just yritin pähkäillä, josko kaikki givin/kapan laukut kävis suoraan tohon orggistelineeseen... Pienellä modauksella näin myös lienee...Sepe kirjoitti:Mullahan siinä on se Givin adapterilevy jossa sitten vasta toi laukku on kiinni.
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage