Big Bang moottori
Onkos kukaan perehtynyt paremmin big bang moottoreihin?
Tuli ostettua Piperin bb3 nokat joissa 1 ja 4 "räjähtää" yhtä aikaa ja sitten 3 ja sitten 2. Tim Radley niminen kaveri perehtynyt noihin.
artikkeli
tonninen gixxeri
Äänet ainakin olis moottorissa erilaiset kun normissa busassa,ens kesäks olis tarkoitus tehdä kilpa-autoon tommonen kone muitten kiusaksi.
Sytty ja polttoainepuoleen täytyy vain keksiä muutoksia kuinka nokilla saa toimimaan.
Nyt saa antaa vinkkejä kuinkas tuo toteutetaan
joitain ideoita päässä kyllä pyörii ???
Edited By ari1630 on 1354341032
Tuli ostettua Piperin bb3 nokat joissa 1 ja 4 "räjähtää" yhtä aikaa ja sitten 3 ja sitten 2. Tim Radley niminen kaveri perehtynyt noihin.
artikkeli
tonninen gixxeri
Äänet ainakin olis moottorissa erilaiset kun normissa busassa,ens kesäks olis tarkoitus tehdä kilpa-autoon tommonen kone muitten kiusaksi.
Sytty ja polttoainepuoleen täytyy vain keksiä muutoksia kuinka nokilla saa toimimaan.
Nyt saa antaa vinkkejä kuinkas tuo toteutetaan
joitain ideoita päässä kyllä pyörii ???
Edited By ari1630 on 1354341032
Nopiasti pähkäiltynä pieni tehon nousu? Jos kerta 2 mäntää pamahtaa samaan aikaan :p .
Edited By BaTTman on 1354349131
Awesome, the power is disconcerting, it feels flatter but that is because it loses the peakiness of the normall stroke. The torue is big and right from the go
Edited By BaTTman on 1354349131
Come what(ever) may.
--Under 200 mph club; 177 mph--
--Under 200 mph club; 177 mph--
Ja isompi tuhon nousu kun kaks mäntää pamahtaa samaan aikaan :1087BaTTman kirjoitti:Nopiasti pähkäiltynä pieni tehon nousu? Jos kerta 2 mäntää pamahtaa samaan aikaan :p .
Awesome, the power is disconcerting, it feels flatter but that is because it loses the peakiness of the normall stroke. The torue is big and right from the go
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Heksa kirjoitti:Ja, mitäs tällä sitte saavutetaan?
eikö rivimoottorien idea oo, että saadaan käynti tasaiseksi kun sylinterit syttyvät eri tahtiin?
miksei laita suoraan HD moottoria?
no rr-puolella saavat paremman vetopidon ,vaikka maalaisjärjellä ajattelis juuri päin vastoin.takapyörällä aikaa ottaa pitoja pidemmän katkon aikana.Meikäläisen käytössä tuolla ei ole mitään väliä.
miksi laittaa HD kun noita busan koneita lattialta löytyy,ja jotain uutta mukava testata ja toteda sitten ettei kannattanut :laugh:
Näillä bb3 nokilla 1 ja 4 pamahtaa yhtäaikaa ja sitten 2 yksin ja sitten 3 yksin.
noissa bb2 moottoreissa mosahtaa aina kaks yhtä aikaa.
tomppa73 kirjoitti:Kaikkee kannattaa kokkeilla... eli rohkeesti vaan:)
eikai sitä ny ihan kaikkea :laugh:
luultavasti tota kokeillaan semmoseen moottoriin jossa on busan kansi ja pyttyryhmä, autokäyttöön tehty billetti alakerta ja "Kiina"kampiakseli 67,5mm iskulla.
Voitelu toteutettu ulkopuolisella 4lohkosella kuivasumppupumpulla ja vesi kiertää sähköpumpulla.
kaikkea sitä aina tulee muutaman jälkeen keksittyä
Edited By ari1630 on 1354384235
Kysyin tuosta mielipidettä ulkomaan gurulta:
"Not much point in big bang, only a bit more torque, but hardly any difference, this has been done before for off road cars with busas to give them more, all went back to conventional motors. Good to see people doing different things."
"Not much point in big bang, only a bit more torque, but hardly any difference, this has been done before for off road cars with busas to give them more, all went back to conventional motors. Good to see people doing different things."
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Kannustus voi välillä olla negatiivis sävytteistä, mutta olisinpa vuosien varrella itse uskonut muutamia "toi ei kyl tule pelittään" vinkkejä, olis säästäny useemman euron, mut toisaalta harrastaminen on tekemistä eikä käytännön kokemusta korvaa mikään. Big bang busan motti voi olla tosi eksoottinen kuunnella ja jotain eroja vääntöalueen sijainnissa, mutta pelkäänpä ettei suorituskykyyn tule juuri parannusta.mmie kirjoitti:Juu, hienoo että porukka viittii tehä ja kokeilla juttuja, vaikka yleensä Suomalainen "kannustus" meinaa olla kovaa..
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
erilaisia mielipiteitä moottorin "viritykseen" löytyy melkein yhtä paljon kuin virittäjiäkin eri mielipiteistä/vinkeistä kun ottaa kultaisen keskitien niin ainakin yleensä oltu + puolella vaikka tili on sen jälkeen ollutkin sitten miinuksellasnuggles kirjoitti:Kannustus voi välillä olla negatiivis sävytteistä, mutta olisinpa vuosien varrella itse uskonut muutamia "toi ei kyl tule pelittään" vinkkejä, olis säästäny useemman euron, mut toisaalta harrastaminen on tekemistä eikä käytännön kokemusta korvaa mikään. Big bang busan motti voi olla tosi eksoottinen kuunnella ja jotain eroja vääntöalueen sijainnissa, mutta pelkäänpä ettei suorituskykyyn tule juuri parannusta.mmie kirjoitti:Juu, hienoo että porukka viittii tehä ja kokeilla juttuja, vaikka yleensä Suomalainen "kannustus" meinaa olla kovaa..
Yleensä aina tehty jotain erinlaista kuin muut,tulee yhtä äkkisiä päähän pistoja missä ei välttämättä ole mitään järkeä.
Mutta kerran ainakin nokat laitetaan paikoilleen jotta kuulee minkälaiset äänet moottoriin tulee
Niin ja nyt alkoi myös yhden moottorin ahtaminen viikonloppuna..sitäkin pitää kokeilla...ainakin kerran