Itellä gen1:nen ja vakiomännillä menty jo yli kymmenen tuhatta kilsaa ja ahdot pidetty alle 1baarin(nyt0,9).Ja hyvin on on kestäny.
Sit viime kesänä gen2:nen ja jo ekavedolla Joensuussa kone box vakio männillä ja alle baarin ahdot. Toki ois itelläki tarkoitus turbomännät sisään työntää,niin saa yöt nukuttua paremmin
ysi-ärrä kirjoitti:Sit viime kesänä gen2:nen ja jo ekavedolla Joensuussa kone box vakio männillä ja alle baarin ahdot. Toki ois itelläki tarkoitus turbomännät sisään työntää,niin saa yöt nukuttua paremmin
jep. katotaan nyt mitä rupee tuusaamaan. toki kun kone levälllään ,niin noita mäntiä vois päivittää samalla.
budjetti tosin määrittää tiettyjen palikoiden päivitys "tarpeen".
JOS moottorin on säätänyt OSAAVA kaveri,niin vakiomännillä pääsee kyllä pitkälle..
mulla oli osaamattoman säätäjän jäljiltä ennakot pitkin peetä ja kyllä sieltä suli niin wisecot ,Jiieet,kuin vakiomännätkin..
sijoita mäntärahat kunnon moottorinohjaukseen,oikein säädettynä siitä on suurempi etu
tehoissa mennään aika pitkälle,jos kaikki muut asiat juttelevat keskenään oikein,ennen kun mäntä pettää..
mulla on tuossa vanhassa baijerin tuotteessa vakiomännillä penkitetty lähes 500hv vakiomännillä,ehkä männät on kestänyt sen takia,etten oo kertonu niille kuinka paljon on tehoo.. :laugh:
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Tossa Tepan kirjoituksessa on varmasti vinha perä... Uskon kans, että kokemusta löytyy, valitettavasti.
Mielenkiintoista olisi varmasti istuttaa kokeneet turbo-miehet ja muutamat kokeneet vapari virittäjät samaan pöytään karttojensa kanssa... Toki konstruktiot vaihtelee ja sen myötä kartat, vaan ajattelisin, että kokemuksen kautta ne osattaisiin "kompensoida".
Mielenkiintoista olis verrata millaisilla kartoilla ja ohjausjutzkilla on ennen kaikkea onnistuttu ja millä on onnistuttu vaan sulattaan pannujen myötä hirmukasa valuuttaa.
Uskon, toivon ja vahvasti veikkaan, että tästäkin joukosta löytyy viisautta aikas pitkälle.
Se, miten filosoohviset ja periaatteelliset erot sais suodatettua onkin jo sitten eri asia.
Kunhan vaan tietämättömänä noviisina pohdin
-jari-
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Tuossa aikaa sitten kirjoiteltuja mietteitä aiheesta, eli GenII mielestäni vaatii männänvaihdon... Ja tuo ajoitusjuttu on totta, josta Tepa puhuu...
nämä ko. topicit toki luettu läpi, eikä nuo ahtimet vallan vieraita ole,mutta ainahan sitä tietoa/mielipiteitä kaivataan lisää.
vieläkun sais kaiken tämän pohjalta "suodatettua" siihen omaan pakettiin sopivimman kokoonpanon.
valmiin kait sais helpoiten kun teettäis/ostais jo Turbolla höystetyn pyörän,mutta sitte jäis se rassaamisen riemu pois.
varmasti aiheeseen liittyen tulen jatkossakin paljon kysymään.
ja palatakseni tuonne pari kommenttia aiempaan postaukseen,niin vinkkejä ecun säätäjistä otetaan vastaan.
Busan vakiomännät 2mm korotuslevyllä kestää sen mitä suosiolla pystyy ylipäätään käyttämään tehoa. Yksi bar ahtoa menee helposti ja kestää myös nakutusta sen aikaa että kerkeää höllätä kaasua.