Turbon muutoskatsastus.

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Arctikdiver kirjoitti:Sellainen seikkakin kannattaa ottaa huomioon... Jos ja kun sattuu jotain on muutoskatsastamattoman pelin kanssa heikoilla vakuutuskorvausta haettaessa. On yhtiöllä hyvä syy olla korvaamatta kun on eri peli kuin papereissa.
Jep tosin omalla kohdalla ei niin vaikutusta"pelkkä" liiken on silloin kun on katu ajelusa,
ja vasta puoli saa aina omansa kunhan joku vakuutus on mitkä sitten mahdolisesti perivät
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Ginkaze
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Elo 2008, 09:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

Tulin juuri konttorilta. Yritin siellä muutoskatsastaa turbotettua busaani. Palvelu oli asiallista, mutta eihän se leima paperiin tullut kun pyörä on -03 niin selvisi maahantuojalta olevan nk. euro2. Etukäteen selvittelin mahdollisuuksia leimaan konttoreilta, maahantuojalta ja Trafilta. Trafin kanssa asiaa selvitettäessä näytti jo vähän ainakin vaaleanvihreältä. Maahantuoja tarkisti tuon päästötasoasian vasta kun katsastaja sinne soitti. Nyt en kyllä ymmärrä mitä helvettiä tässä voi tehdä tai oikeammin vaihtoehtojahan on paljon, huonoja tai mahdottomia. Pitäisi tietää missä on se katsastuskonttori joka katsoo ja tulkitsee sitä lakia L-luokan rakennemuutosasetuksessa 16 §:ssä (käyttöönottopäivä ennen 17.6.2003). Vinkkejä kaivataan, yv:lläkin voi laittaa.
+200mph CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Johonkin toiseen topiciin kirjoitinkin että vuosimallista 2002 lähtien Busa on Euro 2 speksien mukaan tyypitetty ja jos katsuri on ns. "hereillä" niin Euro 2 mukaisesti mennään vaikka lainsäädäntö ei ko. vuosimallilta vielä sitä edellyttäisikään. Harmaaksi alueeksi voisi sanoa tuota 2002-2003.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Harmaata aluetta on vielä 6/-04. :;):
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
Ginkaze
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Elo 2008, 09:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

jarim kirjoitti:Johonkin toiseen topiciin kirjoitinkin että vuosimallista 2002 lähtien Busa on Euro 2 speksien mukaan tyypitetty ja jos katsuri on ns. "hereillä" niin Euro 2 mukaisesti mennään vaikka lainsäädäntö ei ko. vuosimallilta vielä sitä edellyttäisikään. Harmaaksi alueeksi voisi sanoa tuota 2002-2003.
Niin se menee, katsastaja lukee samaa paperia kuin mekin. Kun "harmaa" ilmestyy ovelle kysytään maahantuojalta onko EURO1/2? Maahantuoja vastaa vuosimallin kuultuaan "se on EURO2". Harmillisen tuskallista oli tuo kokea, no eiköhän tästä kohta jo polviasentoon pääse. :) Olisi pitänyt hoitaa tämä jo -10 kesällä. :p��sein��n:
+200mph CLUB FINLAND
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mitenkä jos menee yrittämään toisella konttorilla, jossain selkeesti eri puolella maata
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Eikös Rovaniemellä olr ainakin myönteisesti aiheeseen suhtautuvia konttoreita...
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

Arctikdiver kirjoitti:Eikös Rovaniemellä olr ainakin myönteisesti aiheeseen suhtautuvia konttoreita...
Sama laki täälläkin.Ei mene eurokakoset läpi.
Avatar
Ginkaze
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Elo 2008, 09:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

Trafin ohjeesta "2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntätietojen perusteella kumpaa päästötasoa ne ovat." Tämän selvittivät maahantuojalla noin puolessa sekunnissa ???
+200mph CLUB FINLAND
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Ginkaze kirjoitti:Trafin ohjeesta "2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntätietojen perusteella kumpaa päästötasoa ne ovat." Tämän selvittivät maahantuojalla noin puolessa sekunnissa ???

miten eroaa 2002 päästöt 2004.sesta? Ei mitenkään.
eikös 2007 ollu ongelmana saada päästöistä läpi?
tuli muistaakseni myyntikielto
kaks vaihtoehtoa: etsit maahantuojan piiristä sellasen ihmisen joka
on oikeasti kiinnostunut pyöräsi kohtalosta/ muutoksesta turbolle
tai osta 99 (alle 02)runko ja romut siihen kiinni
SMR
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Autoissahan nämä muutoskatsastusnormit muuttuivat ilmeisesti viime vuonna melko merkittävästi. Oliko kenties niin, että jopa euro3 luokan ajoneuvon saisi kohtalaisen helposti muutoskatsasteltua päästöjen osalta. Mites muuttuiko käytäntö myös moottoripyörissä? Voisiko olla jo mahdollista muutoskatsastella euro2 ja jopa euro3 luokan ajoneuvoja järkevästi?
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Ei ole muuttunut pyörissä muutoskatsastukset mitenkään autojen muutoksen aikana viime vuoden syksyllä, säännöt pyörissä samat kun aiemminkin. 2004/06 saakka käyttöönotettu onnistuu leimata ahtimelle.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
YyyVee
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2016, 23:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja YyyVee »

Kyllä tämä on hiljaa tosi. Helposti saa turbon pois, mutta, kun olet osallisena kolarissa tai yms. niin maksumiestä ei tarvitse pitkältä hakea.
YyyVee
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2016, 23:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja YyyVee »

Kävin Satakuntalaisessa konttorissa kysymässä tätä asiaa:

Maahantuojalta pitää kysyä seuraava asiat:

- Euro1/Euro2
- runko (kestääkö tehot)
- alusta (kestääkö tehot)

Siis kaikki nämä maahantuojalta. En löydä Suzukin
maahantuojan puh.nroa. / e-mail-osoitetta.
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Suzuki Deutschland GmbH
Suomen Sivuliike
Juvan teollisuuskatu 23 B
02920 ESPOO

Puh. 010 321 2000
Sähköposti:suzuki@suzukifinland.com
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Vastaa Viestiin