K7 tonnisen sähköt 12R:n

PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

Kuten otsikko kertoo, työn alla on vanha 12R ja siihen turbosarja, moottorinohjaukseksi on hankittuna K7-K8 kiksuttimen johtosarja ja ecu.

Työtähän tossa tulee olemaan, mutta lienee tehtävissä, suurin ongelma tällä hetkellä on saada jostain lainaan K7-K8 gixxeri josta pääsisi katsomaan kampuran triggeripyörän asennon suhteessa anturiin ykk:ssa, kuten myös nokan hampaan.
Loput pystyykin melkein kuvista hakemaan.

Eli jos joku haluaa vuokrata pyörää tai moottoria pientä mittausta varten, tai muuten pystyy asian tiimoilta apua antamaan, otetaan informaatio kiitollisuudella vastaan :kippis:
PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

Lisätään vielä sen verran, että K9-L0 version tarkasteluun löytyy kyllä pyörä, mutta onko niiden triggeröinti vastaava kuin aiemmassa mallissa?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos K9-L0 on myös 24-2 hampaisella järjestelyllä kampiakselin osalta niin 99% todennäköisyydellä veikkaisin olevan täsmälleen samat.

Tuossa on yksi ketju Gen2 sähköjen sovittelusta 91 Gixxuun: http://ecuhacking.activeboard.com/t507599....tooth-w, äkkiseltään vilkaisin että tuolta löytyisi vastaukset noihin sinunkin kysymyksiin. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

Tämä vastaa osaan, muttei kaikkeen
"Going off of what petrik posted in this thread http://ecuhacking.activeboard.com/t36890247/crank-and-cam-pickup/ it would seem the on a gen 2 the crank sensor would still be in the center of the missing tooth windown when the cam trigger is in the center of the cam pin. So my guess is TDC should be 7 teeth after the 2 missing teeth. Seems as long as triling edge of the cam pin passes the cam sensor before the next tooth on the crank sensor everything should work fine.

Olen sitä mieltä että pitäisi päästä mallintamaan orkkispyörästä noita triggerin asentoja, niin ei tarvitsisi miettiä tarkoittaako puoliväli tasan hampaiden puoliväliä vai jotain sinnepäin olevaa arvoa :=
K9 on muistaakseni vastaavalla triggerillä, luultavasti ajoituksetkin on samat, olisi vaan hyvä saada siitäkin arvelusta faktaa ennenkuin aletaan koneistamaan ettei menisi turhaan työhön liikaa vaivaa.

Mutta muuten kyllä arvokasta tietoa, kiitos :)




Edited By PowerKing on 1351883627
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

PowerKing kirjoitti:Kuten otsikko kertoo, työn alla on vanha 12R ja siihen turbosarja, moottorinohjaukseksi on hankittuna K7-K8 kiksuttimen johtosarja ja ecu.

Työtähän tossa tulee olemaan, mutta lienee tehtävissä, suurin ongelma tällä hetkellä on saada jostain lainaan K7-K8 gixxeri josta pääsisi katsomaan kampuran triggeripyörän asennon suhteessa anturiin ykk:ssa, kuten myös nokan hampaan.
Loput pystyykin melkein kuvista hakemaan.

Eli jos joku haluaa vuokrata pyörää tai moottoria pientä mittausta varten, tai muuten pystyy asian tiimoilta apua antamaan, otetaan informaatio kiitollisuudella vastaan :kippis:
Jeeeep. Kiinnostava rojekti. Minua ja varmasti montaa muutakin kiinnostaa miks? Eli minkä takia pitää kavaan saada suzukin "toimiva" sytkä / ecu? Eikö kavan moottorinohjausta pysty muokkaamaan?
Eikö onnistu omalla vai mikä syynä?
ei pahalla. Meillä puimurikuskeilla on omat "höyryt" ;)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

K7 1000 ecuun uppoaa semmoisenaan Gen2 Busan softa josta löytyy aika toimiva järjestelmä turbopyörän säätämiseen. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

Juuri näin. Kawasakin ecua ei pysty säätämään, eikä noilla lisäpurkeilla päästä haluttuun lopputulokseen säätöjen kanssa.
Lisäksi vaikka käytettäisiin rikastukseen/sytkään esim Commanderia, ahtopaineen ohjaukseen vaikka AMS:sää ja erillistä sifteriä, tulee niillekin selkeästi enemmän hintaa kuin tälle gen2-eculla toteutetulle ohjaukselle. Työtunteja tässä tapauksessa ei tietysti hinnoitella :)
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Selvisikö toi ajoitus ongelma? Aloin värkkäilemään K7 sähköjä tohon omaan gen 1:een, siinä sama probleema edessä..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos sulla on 02-07 mallinen pyörijä niin siitä voi koneistaa yhden hampaan pois -> pitäisi toimia?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

jarim kirjoitti:Jos sulla on 02-07 mallinen pyörijä niin siitä voi koneistaa yhden hampaan pois -> pitäisi toimia?
Joo löytyy sellanen pyörijä. Mutta mitenkäs se nokan anturi? Sen verran selvisi tuolta netistä, että tonnisen anturin pitäs käydä gen1 venttiilikoppaan kyllä kiinni. Mutta mitenkäs se ajoitus puoli?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Imunokkaan varmaankin laitettava offset pinni. Kunhan nokalta tuleva signaali sattuu noiden puuttuvien hampaiden kohdalle niin pitäisi toimia.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin