Kuten otsikko kertoo, työn alla on vanha 12R ja siihen turbosarja, moottorinohjaukseksi on hankittuna K7-K8 kiksuttimen johtosarja ja ecu.
Työtähän tossa tulee olemaan, mutta lienee tehtävissä, suurin ongelma tällä hetkellä on saada jostain lainaan K7-K8 gixxeri josta pääsisi katsomaan kampuran triggeripyörän asennon suhteessa anturiin ykk:ssa, kuten myös nokan hampaan.
Loput pystyykin melkein kuvista hakemaan.
Eli jos joku haluaa vuokrata pyörää tai moottoria pientä mittausta varten, tai muuten pystyy asian tiimoilta apua antamaan, otetaan informaatio kiitollisuudella vastaan
Tämä vastaa osaan, muttei kaikkeen
"Going off of what petrik posted in this thread http://ecuhacking.activeboard.com/t36890247/crank-and-cam-pickup/ it would seem the on a gen 2 the crank sensor would still be in the center of the missing tooth windown when the cam trigger is in the center of the cam pin. So my guess is TDC should be 7 teeth after the 2 missing teeth. Seems as long as triling edge of the cam pin passes the cam sensor before the next tooth on the crank sensor everything should work fine.
Olen sitä mieltä että pitäisi päästä mallintamaan orkkispyörästä noita triggerin asentoja, niin ei tarvitsisi miettiä tarkoittaako puoliväli tasan hampaiden puoliväliä vai jotain sinnepäin olevaa arvoa :=
K9 on muistaakseni vastaavalla triggerillä, luultavasti ajoituksetkin on samat, olisi vaan hyvä saada siitäkin arvelusta faktaa ennenkuin aletaan koneistamaan ettei menisi turhaan työhön liikaa vaivaa.
PowerKing kirjoitti:Kuten otsikko kertoo, työn alla on vanha 12R ja siihen turbosarja, moottorinohjaukseksi on hankittuna K7-K8 kiksuttimen johtosarja ja ecu.
Työtähän tossa tulee olemaan, mutta lienee tehtävissä, suurin ongelma tällä hetkellä on saada jostain lainaan K7-K8 gixxeri josta pääsisi katsomaan kampuran triggeripyörän asennon suhteessa anturiin ykk:ssa, kuten myös nokan hampaan.
Loput pystyykin melkein kuvista hakemaan.
Eli jos joku haluaa vuokrata pyörää tai moottoria pientä mittausta varten, tai muuten pystyy asian tiimoilta apua antamaan, otetaan informaatio kiitollisuudella vastaan
Jeeeep. Kiinnostava rojekti. Minua ja varmasti montaa muutakin kiinnostaa miks? Eli minkä takia pitää kavaan saada suzukin "toimiva" sytkä / ecu? Eikö kavan moottorinohjausta pysty muokkaamaan?
Eikö onnistu omalla vai mikä syynä?
ei pahalla. Meillä puimurikuskeilla on omat "höyryt"
Juuri näin. Kawasakin ecua ei pysty säätämään, eikä noilla lisäpurkeilla päästä haluttuun lopputulokseen säätöjen kanssa.
Lisäksi vaikka käytettäisiin rikastukseen/sytkään esim Commanderia, ahtopaineen ohjaukseen vaikka AMS:sää ja erillistä sifteriä, tulee niillekin selkeästi enemmän hintaa kuin tälle gen2-eculla toteutetulle ohjaukselle. Työtunteja tässä tapauksessa ei tietysti hinnoitella
jarim kirjoitti:Jos sulla on 02-07 mallinen pyörijä niin siitä voi koneistaa yhden hampaan pois -> pitäisi toimia?
Joo löytyy sellanen pyörijä. Mutta mitenkäs se nokan anturi? Sen verran selvisi tuolta netistä, että tonnisen anturin pitäs käydä gen1 venttiilikoppaan kyllä kiinni. Mutta mitenkäs se ajoitus puoli?