koneen öljystä tietoa...
Päivää hyvät foorumilaiset!
Aattelin kirjautua ja kysellä vähä typeriä ku tiedot löytynee täältä kaikista helepoiten?
Elikkäs, mistä olis järkevin mitata öljynpainetta? Koneena -00 mallin busa, ja pitäs saaha tietoa paineesta, sekä lämmöstä. Pitäs myös tietää tuon öljynlämmön paras mittauskohta. Onko tuossa öljykierrossa jonkinnäköstä termostaattia ja missähän asteissa toimii jos sellanen löytyy?
Sitte sellane typerä kysymys, elikkä mitä nuitten pakokanavien yläpuolelta löytyvien lätkien alta löytyy? Onko ne jotaki öljykanavia vai vanhoja koneistusreikiä tms?
Todennäkösesti tulee lisää typeriä kysymyksiä, sillä tuossa kk takaperin alko projekti jossa pitäs 126 fiattiin (alias norsunpaska...) laittaa tuo kone.
Kiitos, ja anteeksi.
Aattelin kirjautua ja kysellä vähä typeriä ku tiedot löytynee täältä kaikista helepoiten?
Elikkäs, mistä olis järkevin mitata öljynpainetta? Koneena -00 mallin busa, ja pitäs saaha tietoa paineesta, sekä lämmöstä. Pitäs myös tietää tuon öljynlämmön paras mittauskohta. Onko tuossa öljykierrossa jonkinnäköstä termostaattia ja missähän asteissa toimii jos sellanen löytyy?
Sitte sellane typerä kysymys, elikkä mitä nuitten pakokanavien yläpuolelta löytyvien lätkien alta löytyy? Onko ne jotaki öljykanavia vai vanhoja koneistusreikiä tms?
Todennäkösesti tulee lisää typeriä kysymyksiä, sillä tuossa kk takaperin alko projekti jossa pitäs 126 fiattiin (alias norsunpaska...) laittaa tuo kone.
Kiitos, ja anteeksi.
Lohkon pääöljykanavan päässä (koneen etupuolella, ryhmän alla) ainakin on paikka mihin saa anturin, kato vaikka tuosta, vasemmassa alakulmassa tuosta näkövinkkelistä katsoen.
Öljynpaineanturihan siitä jo löytyy vakionakin, vaihda sen tilalle jotain oikeasti painetta mittaavaa?
Öljynpaineanturihan siitä jo löytyy vakionakin, vaihda sen tilalle jotain oikeasti painetta mittaavaa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Just noin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Öjynkierrolle ei ole termostaattia. Ja kaikki öljy ei kierrä öljynjäähdyttimen kautta. Öljynsuodattimen alla on proppu jossa on noin 5mm reikä. Jos reiän tukkii niin sitten kaikki öljy pakotetaan jäähdytyskiertoon. Tai jos haluaa ottaa öljynjäähdyttimen pois käytöstä niin tuo proppu pitää ottaa pois.
Minkälaiseen käyttöön sulla Fiat tulee?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Heh, hassu projekti koneen kannalta kun yleensä noita iskuja ja porausta viedään vähän toiseen suuntaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tämmöstä ollu ulkomailla myynnissä, tiputtaa kuutiot 1000cc tasolle vakioporauksella:
"48.4mm destroke hayabusa crankshaft (marine rewelded)"
Mutta millä pienennetään porausta, putkituksella ?
"48.4mm destroke hayabusa crankshaft (marine rewelded)"
Mutta millä pienennetään porausta, putkituksella ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Se ehkä menee vähän harmaan alueen kautta... Kone käy auki ja sinne tehään mitä tehään, ja lopputulos on allekirjotettu lappu missä lukee kuutiotilavuus... Tuo koko rakkineen rekisteröinti alkaa oleen niin siinä ja tässä että ei tuolla kuutiotilavuuden todenmukasuudella oo mitää merkitystä. Tuo kuristus pikemminkin, ja miten sen tienpäällä näyttää että palikat on paikallaan jne.
Noniin, nyt edenny siihen pisteeseen että pitäs kone saaha käyntiin. Mutta, mulla on nyt tuossa oman öp-anturin vieressä olevassa nipassa mekaaninen mittari kiinni, ja oon koittanu pyörittää konetta jonku verran startilla, mutta paine ei nouse? Onko nyt jotai mitä en oo huomannu...? Eka otin venakopan auki ja laiton tippakannulla nokkiin öljyä ettei tuu vahinkoa ku kone on seisonu jonku aikaa. Sitte vain akulla suoraan startin johtoihin virtaa. Mittari ei heilahakkaan, ja koitin ottaa koneen oikealta puolen kanteen menevän öljyletkunki irti, mutta yhtää ei öljyä tullu. Kone on lavan päällä tuettuna, melko suorassa. Silmästä öljyä näkyy ja sitä tosiaan on.
Vai onko mahollista, että tuo ö-pumppu tarttee niin kovat kierrokset että startti ei pysty pyörittään painetta?
Vai onko mahollista, että tuo ö-pumppu tarttee niin kovat kierrokset että startti ei pysty pyörittään painetta?