KKK 2013/2014 - Eli Kiihkeä Kaasu Kekkonen projektitopic
Laitetaanpa projektitopikkia pitkästä aikaa... eli 2013 valmistelu aloitettu. Purkuideahan lähti siitä kun Pudikselta "No Speed Limit 2" tapahtumasta ajamalla palatessa alkoi motarin valoihin jarrutellessa vilkuttamaan öljynpaineen merkkivaloa. No jälkikäteen katsoen näkyy vilkkuvan myös siinä ~353 videon jarrutuksen lopussa. Hyvin pian tuli identifioitua todennäköisesti öljyn imupuolen ongelmaksi mutta yhtä kaikki, purkuunhan se oli pistettävä. Sen verta huohottelikin että purkaahan se olisi pitänyt joka tapauksessa, nyt vaan aikaistui hieman.
Maanantaina 17.9. tenhulttion kanssa aloitettiin purku ja tälläkin kertaa piti porata yksi koneen kiinnityspultti irti kun pyörähti kanta pyöreäksi, sen verta jumissa oli (tällä kertaa poraan kaikki ylemmät kiinnitysreiät isommaksi, tuo ryhmän alla oleva reilu milli ylimääräistä näkyy sen vaativan...). No lopulta kone irrallaan ja heti ekana öljypohja irti. Sieltäpä varmistui se mitä epäilinkin, öljyn pickupin kaksi kiinnityspulttia oli löysänny ja koko pickup irrallaan. Eipä ihme tuo painevalon vilkkuminen... öljypohja takas heppiin venttiilikoppa irti. Venttiilivälyksien mittauksen jälkeen (siellä kaikki kunnossa) kansi irti. Squish näkyy olleen aika kohdillaan kun männissä näkyi puhtaat jäljet pakopuolella, heh. Kansipahvissa näkyi ryhmän puolella merkkejä antautumisesta (siitä oli kyllä aavistuskin kun vesipinta paisarissa tippui aina "vauhtitapahtumien" jälkeen). No tiistaina kävin sitten purkamassa pelko perseessä lopun moottorin ja helpotuksen huokaus oli suuri kun runkolaakerit oli priimaa, kampura täysin kunnossa eikä veivienkään laakereissa suurempia vahinkoja löytynyt. Veivien laakerit menee kuiten vaihtoon kaiken varulta kun kerta purettuna on.
Noiden lisäksi ostoslistalla:
- molemmat nokkaketjun laahaimet
- yksi siirtäjähaarukka vaihteistoon
- kaikki alakerran tiivisteet (+ kansipahvi tottakai)
- männän renkaat tai ehkä jopa männät, saa nähdä
Ja tylsän tekstin perään projektikuvia:
http://www.hiekkalaatikko.org/project_2013
Maanantaina 17.9. tenhulttion kanssa aloitettiin purku ja tälläkin kertaa piti porata yksi koneen kiinnityspultti irti kun pyörähti kanta pyöreäksi, sen verta jumissa oli (tällä kertaa poraan kaikki ylemmät kiinnitysreiät isommaksi, tuo ryhmän alla oleva reilu milli ylimääräistä näkyy sen vaativan...). No lopulta kone irrallaan ja heti ekana öljypohja irti. Sieltäpä varmistui se mitä epäilinkin, öljyn pickupin kaksi kiinnityspulttia oli löysänny ja koko pickup irrallaan. Eipä ihme tuo painevalon vilkkuminen... öljypohja takas heppiin venttiilikoppa irti. Venttiilivälyksien mittauksen jälkeen (siellä kaikki kunnossa) kansi irti. Squish näkyy olleen aika kohdillaan kun männissä näkyi puhtaat jäljet pakopuolella, heh. Kansipahvissa näkyi ryhmän puolella merkkejä antautumisesta (siitä oli kyllä aavistuskin kun vesipinta paisarissa tippui aina "vauhtitapahtumien" jälkeen). No tiistaina kävin sitten purkamassa pelko perseessä lopun moottorin ja helpotuksen huokaus oli suuri kun runkolaakerit oli priimaa, kampura täysin kunnossa eikä veivienkään laakereissa suurempia vahinkoja löytynyt. Veivien laakerit menee kuiten vaihtoon kaiken varulta kun kerta purettuna on.
Noiden lisäksi ostoslistalla:
- molemmat nokkaketjun laahaimet
- yksi siirtäjähaarukka vaihteistoon
- kaikki alakerran tiivisteet (+ kansipahvi tottakai)
- männän renkaat tai ehkä jopa männät, saa nähdä
Ja tylsän tekstin perään projektikuvia:
http://www.hiekkalaatikko.org/project_2013
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hyvähän se perushuolto on nyt tehdä,niin pääsee heti sit kevällä työntää häkää pyttyyn..
Mun kokemuksella tuo metallinen kansipahvi kestää paremmin,kun tasopintoja ei oikaista terällä,noissa kuvissa näkee hyvin,kuinka epäsileä tasopinta on sullakin ollu..
Mun kokemuksella tuo metallinen kansipahvi kestää paremmin,kun tasopintoja ei oikaista terällä,noissa kuvissa näkee hyvin,kuinka epäsileä tasopinta on sullakin ollu..
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Onko tuohon oikaisuun muukin tapa? Tuo ryhmän tasopinta varsinkin oli niin mutkalla että pakko se oli suoraksi kuiten ajaa. Nyt mittailin että suora se ainakin on. VHT:n Copper Gasket Spraytä oon ruiskutellu kansipahvin molemmin puolin lisäksi, se nyt ainakin vähän auttaa epätasaisuuksiin kai.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Virossa kun Jampan kaa käytiin hitsauttaa toi oma kansi,niin venäläinen ukkeli pyyhkäs sen kivellä ja tuli pirun hyvä,ei hylji seetirengastakaan jos sattuu olee liki..
Mun mielest Jamppakin pyyhkii nykysin kivellä,eikä juurikaan terällä enää..
Mun mielest Jamppakin pyyhkii nykysin kivellä,eikä juurikaan terällä enää..
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Paljo ollu squishia ? Missä kohtaa rajotin ?
Meinaatko että kanteen tuleva pultti meni nuljuks ? Niitä ei paljo auta kiristää, kirii itteensä lämmetessä.
Meinaatko että kanteen tuleva pultti meni nuljuks ? Niitä ei paljo auta kiristää, kirii itteensä lämmetessä.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Samanlaiset operaatiot itsellä menossa, eli pahvi oli irtisanoutunut ennen Lappeenrannan ajoja.
Kuvia katsoessa näkee, että ihan selkeesti mäntä hakkaa kanteen pakopuolelta ja oliko ykkösessä imupuolellakin jälkeä. Mutta nelonen ei hakkaa pakopuoleltakaan?
Joku vuosi sitten oli samaa oiretta, mutta välykseen 0,1mm lisää poistaa tuon oireen. Ei vain kone kierrä kunnolla laajennetun rajoittimen tuntumaan jos takoo kanteen, dynossa hyvä teho, mutta haittaa pidemmässä vedossa.
Kuvia katsoessa näkee, että ihan selkeesti mäntä hakkaa kanteen pakopuolelta ja oliko ykkösessä imupuolellakin jälkeä. Mutta nelonen ei hakkaa pakopuoleltakaan?
Joku vuosi sitten oli samaa oiretta, mutta välykseen 0,1mm lisää poistaa tuon oireen. Ei vain kone kierrä kunnolla laajennetun rajoittimen tuntumaan jos takoo kanteen, dynossa hyvä teho, mutta haittaa pidemmässä vedossa.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Titaani kirjoitti:Samanlaiset operaatiot itsellä menossa, eli pahvi oli irtisanoutunut ennen Lappeenrannan ajoja.
Kuvia katsoessa näkee, että ihan selkeesti mäntä hakkaa kanteen pakopuolelta ja oliko ykkösessä imupuolellakin jälkeä. Mutta nelonen ei hakkaa pakopuoleltakaan?
Joku vuosi sitten oli samaa oiretta, mutta välykseen 0,1mm lisää poistaa tuon oireen. Ei vain kone kierrä kunnolla laajennetun rajoittimen tuntumaan jos takoo kanteen, dynossa hyvä teho, mutta haittaa pidemmässä vedossa.
Vastaan oman näkemyksen:
Ykkösen imupuolen karstaton kohta lienee virtauksen aiheuttama. Eli ei ole ottanut kanteen.
Mikä tekee asiasta erikoisen on se, että edellisellä setupilla männät ei ottaneet kanteen -> ryhmästä 0,15mm pois -> yksi alatiiviste lisää 0,25mm -> nyt männät ottikin kiinni
Laakerivälykset oli ok, että sielä ei varmaankaan ole löysiä tullut.
Tulosten valossa tuosta ei varmaan suurta haittaa ole ollut kun kerran meni 353km/h@1300m
Tjoo, vähän yllätyksenä tuli tuo katto kosketus, tilaa kuiten piti mittausten mukaan olla enemmän kuin ennen (aika tarkka milli ykk:ssa kanteen, männät toisinsanoen about 0.3mm tason alla).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ei, tuo KKK on vanha nimi jo tuolle projektille, lue siitä alta mitä se meinaa. :p
Semmonen kävi mielessä että kun öljynpaineongelma tosiaan oli niin kaikki öljykalvothan sieltä on vähän vähissä ollu, joitaki mikrometrejä lähempänä kantta senki takia. Moottorijarrulla saattoi kuulua semmonen kilinän kaltanen ääni nyt kun mietin...
Semmonen kävi mielessä että kun öljynpaineongelma tosiaan oli niin kaikki öljykalvothan sieltä on vähän vähissä ollu, joitaki mikrometrejä lähempänä kantta senki takia. Moottorijarrulla saattoi kuulua semmonen kilinän kaltanen ääni nyt kun mietin...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Oliko muita muutoksia siinä välissä, rajoitin, lobet ?tenhulttio kirjoitti:Mikä tekee asiasta erikoisen on se, että edellisellä setupilla männät ei ottaneet kanteen -> ryhmästä 0,15mm pois -> yksi alatiiviste lisää 0,25mm -> nyt männät ottikin kiinni
Laakerivälykset oli ok, että sielä ei varmaankaan ole löysiä tullut.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Edelliseen kasauskertaan ei juuri eroa, kansi ja ryhmän tasopinta tosiaan oikaistiin ja pari kolme astetta sattoi nokat kääntyä kun mittaustapaa muutettiin mutta muuten ihan sama setup. Ryhmästä lähti tosiaan vähän toistakymppää ja nostolevyn kaveriksi toinen alatiiviste kompensoimaan tuota.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
No nöh..ajattelin vaan että oiskoha suunnitelmis ollukki turbo..jarim kirjoitti:Ei, tuo KKK on vanha nimi jo tuolle projektille, lue siitä alta mitä se meinaa. :p
Semmonen kävi mielessä että kun öljynpaineongelma tosiaan oli niin kaikki öljykalvothan sieltä on vähän vähissä ollu, joitaki mikrometrejä lähempänä kantta senki takia. Moottorijarrulla saattoi kuulua semmonen kilinän kaltanen ääni nyt kun mietin...