Yoshimura...

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
89-1114359877

Viesti Kirjoittaja 89-1114359877 »

ostin äsken yoshimuran vaimentimet,,, mutta onko putkessa ennen vaimennita, jotain kattia tai muuta ahistavaa(04busa)?. eli jos tekee/vaihtaa putket mooottorilta vaimentimelle, tuleeko lisää hevosii?

pelkät vaimentimethan ei tehoa tuo :oops:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hmh, meinaatko pelkkiä väliputkia jotka tulee moottorin alta vaimentimelle? Niissä ainakin on tavaraa sisällä (mm. katalysaattori ilmeisesti) ja kohtuullisen painavatkin ovat. Veikkaisin että hengittää paremmin jos ne vaihtaa. Liekkö muuten kukaan vaihtanut?



Edited By jarim on 1142589953
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Tuskin pelkästään väliputkia....koko putken vissii useampi...
ja niin ovat täynnä tavaraa ja painavat ne 'katalyyttiputket' :D
Ota huomioon että alkukäyrästökin ahistaa verrattuna virikäyrästöihin/-putkiin.

:unclesam:
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Katit on oikealla puolella väliputkessa ja vasemmalla käyrästössä kiinni...
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
janir1979
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Loka 2004, 01:01
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja janir1979 »

Pelkät bolt on:it vaikuttaa lähinnä ääniin, toki onhan nekin vapaasti hengittävämmät kun orkkikset ja köykäisemmät. Sliparit ovat jo paremmat koska niissä väliputkissa on katit, kun ne saa pois hönkii jo paljon paremmin. Koko putkisto on sitten omalukunsa-> lisää tehoa+vähemmän painoa (4-2-1 putkisto).

PS. sliparit tai kokoputkiston kun vaihtaa ni on hyvä käydä säädättämässä jos haluaa hyödyn irti! :turbobusa:
Ei elämästä selviä hengissä!
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mun Busaan laitettiin josin putki. Äärettömän helppo asentaa. Verrattuna johonkin toiseen... Asentajien mutinoista päätellen, sekä asennusajan suhteen. Toki olin josin asennuksessa mukana. Voipi silläkin olla vaikutusta. :p :D

Aikaisemmassa versiossa oli Micronin kottikärymallin putket. Tehoja penkistä mitattiin 163hp ja tällä josin putkilolla penkistä 172hp/143Nm. Toki tuohon päivitykseen on jotain pientä muutakin tehty.

Tuolta löytyy vanha käppyrä http://galleria.busanistit.org/Martan-Busa

Päivitellään sitten uuttakin, kun se sinne keretään....
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Paljonkohan lie suunnilleen toisi tehoputki potkua lisää verratuna vakiohormiin? ...jos pelkästä putkien ja änärin vaihdosta puhutaa. oisko jollain tietoa ???



Edited By Peltsi on 1142598679
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Peltsi kirjoitti:Paljonkohan lie suunnilleen toisi tehoputki potkua lisää verratuna vakiohormiin? ...jos pelkästä putkien ja änärin vaihdosta puhutaa. oisko jollain tietoa ???

10-15hp tehoputkistosta riippuen.




Edited By Martta on 1142600358
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
89-1114359877

Viesti Kirjoittaja 89-1114359877 »

kiitos vastauxista:) eli moottorin alta vaimentimeen ei kanata vaihtaa, suurenpien tehojen toivossa??? ......
eli pitäis vaihtaa koko putki moottorilta vaimentimiin... ja sitä ei ihan pysty itse tekemään..
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

kajbusa kirjoitti:Katit on oikealla puolella väliputkessa ja vasemmalla käyrästössä kiinni...
Asia on juuri näin...
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
65-1137084054

Viesti Kirjoittaja 65-1137084054 »

Itse ostin Yoshin sliparit busaan ni ainakin äänet ovat mun mieleen, tasaista matalaa huminaa, tehoista en tiedä kun en "vakiona" busaa ajanut metriäkään nyt pyörä säädätyksessä ja stefojen vaihdossa, itse sain säädätyksen samaan hintaan kun ostin ne sliparit.. Toivottavasti nykiminen 1500-2000rpm lopuu säädätyksen myöten..
106-1142794092

Viesti Kirjoittaja 106-1142794092 »

Bolttasin tänään Yoshin Japanin piiput kiinni ja tietysti revin heti huilut pois...johan jytisee :shocked:

Koitin sitten huilujen kanssa mutta meni vähän vaisuksi äänet. Onko kukaan leikkinyt pioneeriä ja testaillut mitä tapahtuu äänille jos lyhentelee huilun pituutta?????
Eli tarkoitan sitä "päätyholkista" änkkärin sisään menevän ohuen sisäputken pituutta. Eli saisiko tuolla konstilla viilailtua äänitasoa.

On vähän siinä ja siinä onko mökä liian kova ilman huiluja, ainaskin korttelirallissa matalat taajuudet tulee kypärän sisään hieman häiritsevinä. Maantiellä kun mennään ääntä nopeammin niin ei haittaa :smoking:
Tertsi
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Maalis 2006, 17:11
Paikkakunta: siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tertsi »

paljos tuommoset yoshit kustantais,ja mistä niitä saa ?
106-1142794092

Viesti Kirjoittaja 106-1142794092 »

Tertsi kirjoitti:paljos tuommoset yoshit kustantais,ja mistä niitä saa ?

Tampesterin eräästä mopokaupasta kun kysyin niin hinta oli 900€. Ostin itse muualta jonnin verran edukkaammin...

Maahan tuli juuri 5 settiä joista ainakin yksi meni Tampereelle, yksi tuli mulle ja muista ei oo tietoa. Jos tuo jonnin verran edukkaampi ja saatavuus kiinnostaa niin pistäkää privaa, voin yrittää avittaa asiassa.
jokiar
Viestit: 449
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 10:25
Paikkakunta: Karinkannantie 17A2, 90800 OULU

Viesti Kirjoittaja jokiar »

jäsenJ kirjoitti:Bolttasin tänään Yoshin Japanin piiput kiinni ja tietysti revin heti huilut pois...johan jytisee :shocked:

Koitin sitten huilujen kanssa mutta meni vähän vaisuksi äänet. Onko kukaan leikkinyt pioneeriä ja testaillut mitä tapahtuu äänille jos lyhentelee huilun pituutta?????
Eli tarkoitan sitä "päätyholkista" änkkärin sisään menevän ohuen sisäputken pituutta. Eli saisiko tuolla konstilla viilailtua äänitasoa.

On vähän siinä ja siinä onko mökä liian kova ilman huiluja, ainaskin korttelirallissa matalat taajuudet tulee kypärän sisään hieman häiritsevinä. Maantiellä kun mennään ääntä nopeammin niin ei haittaa :smoking:
Minäkin bolttasin Yoshin pöntöt kiinni viikonloppuna ja huilut tietty pois. Äänet on HYVÄT! Ostin pöntöt tämän foorumin kautta ja kun hain ne postista niin eipä paljon uusia hävenneet, paketitkin oli alkuperäiset! Hinta oli "sopiva". Ovat kuulemma malliltaan erikoisemmat?? :baaa:
Vastaa Viestiin