Turbon muutoskatsastus.

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Avatar
Rasputin
Viestit: 45
Liittynyt: 01 Elo 2008, 07:04
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja Rasputin »

Turbon muutoskatsastus onko kukaan tehnyt lähiaikoina ja millä menestyksellä?
Minkälainen on ollut päästömittaus?
Hayabusa 99 Turbo 330hv/305nm
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

3/03 ja hyvällä menestyksellä.paikallaan oli vakio pönttö.

-tehomittaustodistus PROBOOST
-päästömittaustodistus , ROVAHUOLTO Alakorkalontie 4, 96300 Rovaniemi
-melumittaus ja katsastus , A-KATSASTUS Marttiinintie 10, 96300 Rovaniemi




Edited By mibusa on 1291572515
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Mitenkäs täällä etelämpänä ???
ku lueskelin et kaikki on tehty rovaniemellä
:turbobusa:
SMR
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Eikös Tepa ainakin leimanu oman pelin tääl etelässä. Tuol turpo osios jotain juttua aiheesta hei.
tetsa
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

Heksa kirjoitti:Mitenkäs täällä etelämpänä ???
ku lueskelin et kaikki on tehty rovaniemellä
:turbobusa:

Onko siellä etelässäkin jo turboja :p
Samat katsastussäännöt on sielläkin , täällä hyvin palveleva katsastaja ottaa aina puhelimen kouraan ja soittaa pääkallopaikalle kun on jotain epäselvää. Nuo kaikki on katsastettu AKEn ohjeiden mukaan.
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

tetsa kirjoitti:Eikös Tepa ainakin leimanu oman pelin tääl etelässä. Tuol turpo osios jotain juttua aiheesta hei.
kyllä,kyllä,"etelässä" leimasin omani...
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Mahtakohan tähän löytyä keltään vastausta/tietoa, ilman että kahlaa pykälät läpi ja sitten vielä siihen tulkinnat

Eli
jos 17.04.2002 käytöön otetun
tyypi kilvessä
lukee vain e4 0012
runkonumero
meteli

niin miten on muutoskatsastuksen turbolle laita
mennekö läpi ilman että osat on E merkityjä

vai kannatako unohtaa saman tien tuo suunitelma lailistamisest
ja laitta nekin rahat sakko kassaan
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

1340R86, Mitä sitä turhaan miettimhän. Ostat multa pois tuon valmiiksi LEIMATUN turbo pelin pois.
Tulee varmasti halvemmaksi kuin ite alkaa rakentaan.
Toki hintani on äkkiseltään korkea, mutta usko vain halvemmaksi tulee kuin uuden turbon rakentaminen.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Arctikdiver kirjoitti:1340R86, Mitä sitä turhaan miettimhän. Ostat multa pois tuon valmiiksi LEIMATUN turbo pelin pois.
Tulee varmasti halvemmaksi kuin ite alkaa rakentaan.
Toki hintani on äkkiseltään korkea, mutta usko vain halvemmaksi tulee kuin uuden turbon rakentaminen.

Meiniki ei ole rankentaa korkeintaan pikkusen muutella/päivitää
(jos sitten ei sitä leimaa varten tarvitse kokonaan uusiksi rakenella ja siinä kohtaa unohtuu se leima) ajatus vaan härvelin lailistamisesta pääsyt otenkin synytymään

Kiitos tarjouksesta
ilmeisesti myynti palstala oleva peli,
niin ei toi ~15000¤ ole paha hinta kunnolisesta pyörästä
voihan se tuntua kallilta jos ei ole tottunut rahaa käytämään...
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
minizz66
Viestit: 109
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:52
Paikkakunta: rajamäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz66 »

1340R86 kirjoitti:Mahtakohan tähän löytyä keltään vastausta/tietoa, ilman että kahlaa pykälät läpi ja sitten vielä siihen tulkinnat

Eli
jos 17.04.2002 käytöön otetun
tyypi kilvessä
lukee vain e4 0012
runkonumero
meteli

niin miten on muutoskatsastuksen turbolle laita
mennekö läpi ilman että osat on E merkityjä

vai kannatako unohtaa saman tien tuo suunitelma lailistamisest
ja laitta nekin rahat sakko kassaan

Tota leimaamista selvittelin itse tossa kesällä.

Suzukin maahantuojan kanta on että 2002 alusta maahantuodut on euro2 tyypitettyjä joten turbosetti pitää olla hyväksytty.

Riippuu pitkälti konttorista toi leimaaminen ja miten ne tulkitsee tota. Konttorihan ei näe mistään onko toi sun pyöräs euro1 vai euro2. Se lakihan tuli täysimääräisesti voimaan vasta 1.7.2004 ja jos katsuri ei ole ihan kartalla niin tollasen voi saada läpikin.




Edited By minizz66 on 1347029910
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

minizz66 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Mahtakohan tähän löytyä keltään vastausta/tietoa, ilman että kahlaa pykälät läpi ja sitten vielä siihen tulkinnat

Eli
jos 17.04.2002 käytöön otetun
tyypi kilvessä
lukee vain e4 0012
runkonumero
meteli

niin miten on muutoskatsastuksen turbolle laita
mennekö läpi ilman että osat on E merkityjä

vai kannatako unohtaa saman tien tuo suunitelma lailistamisest
ja laitta nekin rahat sakko kassaan
Tota leimaamista selvittelin itse tossa kesällä.

Suzukin maahantuojan kanta on että 2002 alusta maahantuodut on euro2 tyypitettyjä joten turbosetti pitää olla hyväksytty.

Riippuu pitkälti konttorista toi leimaaminen ja miten ne tulkitsee tota. Konttorihan ei näe mistään onko toi sun pyöräs euro1 vai euro2. Se lakihan tuli täysimääräisesti voimaan vasta 1.7.2004 ja jos katsuri ei ole ihan kartalla niin tollasen voi saada läpikin.
Kiitos infosta
Mitenkäs kävi vai kävitkö leimalla?
Eli on sitten vissin tuurista kiinni meneekö läpi
Mahtaako siinä suzukin kannassa olla merkitävää tuonti päivä
Vai käytöön otto päivä(vaikka mistä ensimäistä edes sais selville)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
minizz66
Viestit: 109
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:52
Paikkakunta: rajamäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz66 »

1340R86 kirjoitti:
minizz66 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Mahtakohan tähän löytyä keltään vastausta/tietoa, ilman että kahlaa pykälät läpi ja sitten vielä siihen tulkinnat

Eli
jos 17.04.2002 käytöön otetun
tyypi kilvessä
lukee vain e4 0012
runkonumero
meteli

niin miten on muutoskatsastuksen turbolle laita
mennekö läpi ilman että osat on E merkityjä

vai kannatako unohtaa saman tien tuo suunitelma lailistamisest
ja laitta nekin rahat sakko kassaan

Tota leimaamista selvittelin itse tossa kesällä.

Suzukin maahantuojan kanta on että 2002 alusta maahantuodut on euro2 tyypitettyjä joten turbosetti pitää olla hyväksytty.

Riippuu pitkälti konttorista toi leimaaminen ja miten ne tulkitsee tota. Konttorihan ei näe mistään onko toi sun pyöräs euro1 vai euro2. Se lakihan tuli täysimääräisesti voimaan vasta 1.7.2004 ja jos katsuri ei ole ihan kartalla niin tollasen voi saada läpikin.

Kiitos infosta
Mitenkäs kävi vai kävitkö leimalla?
Eli on sitten vissin tuurista kiinni meneekö läpi
Mahtaako siinä suzukin kannassa olla merkitävää tuonti päivä
Vai käytöön otto päivä(vaikka mistä ensimäistä edes sais selville)

Mä sain sen sen käsityksen suzukimiehen puheista että olis tyypitetty heti vuoden alusta tuolle euro2. Mun pyörä on 2003 ja muuten olis menny ihan hyvin leimaukset mutta katsuri halus maahantuojalta lapun siitä että pyörä on euro1 kuuluva kun se ei sitä itse mistään nähnyt. :D Siihen se olis kaatunut niin ajattelin että pidä tunkkis. En sitten jaksanu enää tiedustella muilta konttoreilta.

Soita muutamalle konttorille ja kysy mitä lappuja ne haluu tohon muutokseen ja vie sinne missä ne ei haluu tyyppihyväksyntätodistusta. Onhan noita 2004:kin leimattu ahtimelle että kait se jossain onnistuu, tuskin niissä kaikissa on hyväksyttyä settiä.

Toi mun pyörä on sen verran hiljanen sleepperi ettei siitä kukaan päälle päin tiedä onko ahdettu vai ei...Eipä ole virkavaltaa kiinnostanu tuolla liikenteessä. Sehän se on jos katsastuspakko tulee niin saa jumpata kerran vuodessa sen vapariks leimaa varten :D

Edit: MAB-Powerilta saa hyväksytyn setin halpaan n.8ke hintaan joka menee läpi 2007 asti.




Edited By minizz66 on 1347084252
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

minizz66 kirjoitti:Toi mun pyörä on sen verran hiljanen sleepperi ettei siitä kukaan päälle päin tiedä onko ahdettu vai ei...Eipä ole virkavaltaa kiinnostanu tuolla liikenteessä. Sehän se on jos katsastuspakko tulee niin saa jumpata kerran vuodessa sen vapariks leimaa varten :D
Ei ne katsastusinssitkään mopojen kanssa ole mitään ruudinkeksijöitä. Kun on hyvin rakennettu, niin ei sitä fööniä sieltä helpolla edes löydä :p Kun panee vielä aukkoihin ritilät eteen... Ainakin kun minä käytin leimalla, piti melkeen kepillä tökätä fööniä ennenkuin se hoksas että peijooni, siinähän se :laugh:
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Sellainen seikkakin kannattaa ottaa huomioon... Jos ja kun sattuu jotain on muutoskatsastamattoman pelin kanssa heikoilla vakuutuskorvausta haettaessa. On yhtiöllä hyvä syy olla korvaamatta kun on eri peli kuin papereissa.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Vastaa Viestiin